Chinese dieselkachel

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Atoz »

kampo schreef:
wo 30 okt 2019, 23:35
Als een goedkope Chinese kachel na een paar uur werking al stuk is dan is er wel degelijk een kwaliteitsprobleem.
Als de ventilatie schroef al bij levering aansleept is er een kwaliteitsprobleem.
enz...
Sommige mensen houden daarvan. Net zoals er mensen zijn die van sm houden. Je houd er van of je moet er niet van weten.
Sommige mensen vinden dat ook niet zo heel erg om wekenlang op eerst die kachel en vervolgens op de onderdelen te wachten. Het hoort er bij.

Waar ik wel begrip voor heb leren krijgen is dat de spullen nog altijd degelijk dienen ingebouwd te worden.
Maar ook met een Webasto zou je diezelfde fouten zien gebeuren. Alleen denkt men veel beter na bij een aankoop van 2000€ dan bij 200€.
Bij die aankoop van 200€ denkt men nogal snel dat het wel zal lukken om het te installeren.
Mocht het slechts 20€ zijn dan deed iedereen de installatie zelf. Met de gekende resultaten.

Verder erger ik me regelmatig aan je, maar dat zal wel wederkerig zijn. :-B
Anderzijds heb ik ook al wat van je geleerd.
We zijn techniekers, geen psychologen.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door NoStress »


Er komt daarna waarschijnlijk ergens ooit de "wegwerpkachel" zoals koffiemachines en strijkijzers vandaag al zijn.
Veel zal afhangen van de verhouding prijs onderdelen en prijs reparatie werkuren.
Dure Duitse onderdelen tegen dure Duitse uurloon geeft toch de zelfde verhouding als goedkope Chinese onderdelen tegen goedkope Chinese uurloon.

het is net als met huizen.. de locatie maakt pas het verschil ,niet de bakstenen :-B
Laatst gewijzigd door NoStress op ma 17 okt 2022, 1:47, 1 keer totaal gewijzigd.
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door NoStress »


Daarna hebben zowel Webasto als Eberspächer toegegeven dat hun kachels gebouwd werden om 3000 branduren mee te gaan.
Levensduur borsteltjes van de gebruikte motoren.
Een product ontwikkelen die niet stuk gaat, is ook een slecht businessmodel :-B
Laatst gewijzigd door NoStress op ma 17 okt 2022, 1:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Chinese dieselkachel



Bericht door Marco Polo »

Graaiers zijn het.
Maar goed, ze houden het, in geval van Webasto bijvoorbeeld, al best lang vol.
Ruim 100 jaar inmiddels.
Waarschijnlijk omdat ze de schrijvende pers in hun zak hebben zitten :-).
Anders kunnen ze nooit het 10 voudige blijven vragen van Chinese kwaliteitsproducten :-)

Overigens is China blijkbaar de grootste afzetmarkt voor Webasto.
En hebben ze daar ook fabrieken bedoeld voor de Chinese markt.

Planar heeft blijkbaar veel last van Chinese namaak.
Als je de website
planarheaters.com
opent krijg je gelijk een waarschuwing voor fakes vanuit China.

Gaat het in dit geval niet om natuurlijk.
(Alhoewel de kacheltjes in dit topic ook op Aliexpress vaak als Webasto en Ebersprächer geadverteerd worden. Blijkbaar is de eigen naam van de fabrikant - die over het algemeen niet duidelijk wordt - niet voldoende als kwaliteitskenmerk voor de internationale clientèle:D )
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door de Jonckheer »

Webasto geeft waarschijnlijk weinig om een kleine afzetmarkt voor kampeer middelen. Peanuts in vergelijk met de professionele markt. Er is geen bus te bekennen waar geen Webasto in zit. Nooit iets anders. Dat zal bij vrachtwagens waarschijnlijk ook het geval zijn.
En ik moet zeggen: kwaliteit is het. De mijne is van 1982 en doet het (nadat ik een nieuw stuurkastje heb geplaatst) prima. Nou is die niet geschikt als standkachel want hij maakt niet alleen teveel geluid maar kan ook alleen voluit en dan wordt het flink warm binnen. :lol: Dus ik gebruik hem bij koude om de motor voor te verwarmen en dat scheelt een rookgordijn als die gestart wordt.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Going »

Going schreef:
ma 28 okt 2019, 20:06

Nu heb ik het idee in mijn gekke hoofd gekregen de warme lucht in de tafelpoot te leiden. Dan 8 mm gaatjes rondom in de poot te boren. Natuurlijk de totale oppervlak van de geboorde gaten iets meer dan het oppervlak van de 7,5cm luchtvoer pijp.
Lijkt me zo lekkere warme voeten te kunnen hebben.
Zijn er mensen die daar een mening over hebben?
Bedankt beste mensen voor degenen die hierop een mening hebben gegeven.
Voor dat klusje moet ik in de dubbele vloer nogal wat fratsen uithalen. Mijn lieve is het daar nu niet mee eens. Ik mag het doen als we weer thuis zijn.
Dus voor nu een extra rond gat onder de bank gemaakt en de meegeleverde luchtstraler gemonteerd. We zullen zien hoe dat bevalt.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Going »

Wat een goede kachel.
Vanmorgen was de ontwaking temperatuur 15°
De kachel aangezet en met een kwartier al 19°
Dat was genoeg voor ontbijt.
Kachel uitgezet.
Mijn vrouw doet haar rubber schoentjes ze veelal binnen draagt aan. Komt ze in een niet.
Bij inspectie is een nu maat 34 en de andere nog steeds maat 36.
De nu kleine schoen had voor de kachel uitblaas mond gelegen, warm geworden en gekrompen.
Is het omdat de kachel van Chinese afkomst is en de omgeving naar Chinese maatvoering wilt brengen?
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Eric van den Heuvel »

Geheel in stijl: opgebonden Chinese voetjes!
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

Voor de liefhebbers die een Chinese heater overwegen deze is met warmwater voorziening
Geen ervaring mee maar wel interessant
Full test here. https://youtu.be/vtvy2MwbArQ
En hier o.a. te koop
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 06423.html
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Breg
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 07 okt 2019, 20:23

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Breg »

Hai! Dit topic is enorm lang - ik blader er al een hele tijd door, maar voor degenen die het lang gevolgd hebben, misschien willen jullie me helpen met jullie kennis!

1. Welke chinese kachel zijn jullie tevreden over?
2. ik kom ze tegen in 2 kw, 5 kw, 8 kw.... maakt het veel uit? (L2H2 busje heb ik)
3. enkel lucht of ook water verwarming pakken - wat vind jij?

Onderstaande heb ik gevonden, beste kwaliteit/prijs verhouding op aliexpress en gigantisch veel gekocht al. Ik hoop dat iemand er ervaringen mee heeft!

https://nl.aliexpress.com/item/32869602 ... 3f71dd46-0
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

Die van je link is alleen een heater dus zonder warmwater, een vergelijkbare van 2Kw heb ik in mijn L3H2 zitten zitten en voldoet goed.
Bus is wel goed geïsoleerd :D
Ik neigde ook naar een zwaardere maar dan gaat die heel snel laag branden wat niet goed is voor de kachel dus ik zou voor je L2H2 ook een 2Kw nemen.
Met warmwater heb ik geen ervaring, daar hebben we een fluitketel voor ingebruik :-B
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door pwhooftman »

Ik heb deze 2KW voor 82 euro besteld, wordt vandaag bezorgd (4 dagen geleden besteld). Let er op dat je er eentje uit bijv. 'Basel, Switzerland' bestelt, dan wordt ie snel bezorgd zonder douanekosten.

https://www.ebay.com/itm/12V-2KW-Air-Di ... 2749.l2649

Ik heb gekozen voor de 2KW omdat die iets kleiner is dan de 5KW, maar groot genoeg voor een VW T4. Ik ben benieuwd naar het bedieningspaneel, of dat ook in het chinees is. Ik zal mijn ervaringen wel posten.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

Dat is wel een heel mooi bedrag, ik betaalde 2 keer zoveel uit China plus kwamen daar de kosten nog bij.
Misschien dat ik er nog één koop voor dat bedrag, ga het even overwegen.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
luinge
Berichten: 324
Lid geworden op: vr 04 mei 2018, 21:08
Locatie: Peize (Drenthe)
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door luinge »

pwhooftman schreef:
do 16 jan 2020, 8:01
Ik ben benieuwd naar het bedieningspaneel, of dat ook in het chinees is. Ik zal mijn ervaringen wel posten.
Ik heb de verkoper gevraagd:

just Chinese one
but we can translate for you

Groet Roelof
Plaats reactie