links rijden in Engeland

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Jan Hester
Berichten: 10864
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:09
Locatie: Amsterdam

links rijden in Engeland



Bericht door Jan Hester »

Wij willen dit voorjaar naar Engeland. Ik zie op tegen het links rijden. Wat is jullie ervaring, valt het mee of is het toch wel lastig ? Bedankt
Jan Hester Amsterdam
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: links rijden in Engeland



Bericht door durisotti »

Het is absoluut niet moeilijk, en navigatie helpt heel erg !
Wat ik vaak het lastigste vind is als ik weer terug ben in NL..Dan twijfel ik soms over wat de juiste kant van de weg is !
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: links rijden in Engeland



Bericht door AadenAnke »

Eigenlijk gewoon simpel. Het verkeer om je heen leid je wel. Men ziet direct dat je niet uit de UK komt en houdt er rekening mee dat je een vreemde ben. Over het algemeen is men in UK iets toleranter in het verkeer dan hier in Nederland

Gr. Aad
Uitgeschreven

Re: links rijden in Engeland



Bericht door Uitgeschreven »

Waar ik ook van geleerd heb, is dat je 's-morgens moet zorgen dat je niet als eerste op de weg zit. Je bent snel geneigd om "onze" kant van de weg te kiezen als je alleen bent.

Groet van,
Martin
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: links rijden in Engeland



Bericht door durisotti »

Linke momenten zijn inderdaad als er geen ander verkeer op de weg is, of als je bijvoorbeeld net wegrijd van een parkeerplaats, een lege weg op !
tvdsande
Berichten: 2269
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: links rijden in Engeland



Bericht door tvdsande »

Alleen rotondes een beetje lastig,pasagier moet goed meekijken.
En als je te voet bent met oversteken,hier kijkt men automatiesch eerst naar rechts daar eerst naar links.
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: links rijden in Engeland



Bericht door jansloos »

In 't begin lastig. Na een week zegt je partner: "woon je hier al lang"
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Camper_01

Re: links rijden in Engeland



Bericht door Camper_01 »

Heb meer dan 10 jaar in South Africa gewoond en vond het altijd redelijk. Maar toen ik weer in Europa kwam wonen vond ik het niet makkelijk om weer aan de ' verkeerde kant van de weg te moeten rijden' speciaal na drukke werkzaamheden of in de avond.Zelfs meerdere keren ga je dan ook naar de verkeerde kant van de auto om in te stappen
Laatst gewijzigd door Camper_01 op do 16 jan 2020, 14:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: links rijden in Engeland



Bericht door Don Esteban »

Rotondes, dat was mijn angst toen ik diverse jaren geleden met de auto van Dover naar Londen moest en weer terug. Het viel niet mee en het viel niet tegen. Extra opletten en je niet laten afleiden. Maar links rijden gaat nooit mijn hobby worden. Wat een crime trouwens voor die Engelsen die iedere week hun vuilnisbak aan de overkant van de straat moeten zetten..... :mrgreen:
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 864
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: links rijden in Engeland



Bericht door zwerf-busje »

durisotti schreef:
wo 15 jan 2020, 22:18
Linke momenten zijn inderdaad als er geen ander verkeer op de weg is, of als je bijvoorbeeld net wegrijd van een parkeerplaats, een lege weg op !
Dit is inderdaad een belangrijke opmerking, dat is bij mij vrijwel het enige moment dat ik potentieel de fout in ga.
Voor de rest "go with the flow" en het wijst zich vanzelf, ook rotondes.

En wandelen in engeland is van een andere orde, want je bent zo gewend naar de verkeerde kant te kijken dat je (ik) dat veel moeilijker vind het juiste kijkgedrag te gebruiken.
Groet Ruud
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2418
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: links rijden in Engeland



Bericht door pepon »

Soms 3 rotondes achter elkaar, aan elkaar, ja dat is wel even een ding in Engeland waar je aan moet wennen.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
c.westerman
Berichten: 1109
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
Locatie: Zeist

Re: links rijden in Engeland



Bericht door c.westerman »

Valt best mee, ik plakte s'avonds een briefje op het stuur met links rijden.
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: links rijden in Engeland



Bericht door pwhooftman »

En juist bij de rotondes vind ik het helpen als de navigatie aan staat, als reminder om hem linksom te nemen. En wat rustiger rijden zodat je meer tijd hebt om te kijken. En dan lukt het wel.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: links rijden in Engeland



Bericht door TestCase »

Ook bij bijv. kruispunten links of rechts afslaan is even opletten de grote en kleine bocht zijn precies andersom.
Maar inderdaad het went zo.
Gebruik inderdaad een briefje op het stuur of evt. bijrijder zegt steeds bij opnieuw deelname aan verkeer 'links rijden'. Na een paar dagen hoeft het eigenlijk niet meer, maar wel blijven doen.
Let wel goed op je rechterspiegel die wordt daar nogal eens stuk gereden! Zelf 'smeer' ik het omklap mechanisme even voordat we daarna toe gaan.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie