ANWB

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: ANWB



Bericht door DiffRental »

Dat kan, en dan moet je zoeken naar een andere oplossing.
In dat geval zou de ANWB uitkomst bieden.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: ANWB



Bericht door Bob Diesel »

dat zeg ik :mrgreen:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: ANWB



Bericht door DiffRental »

Zeg je nu dat we het daar weer eens over zijn? :-B
Krant bellen?
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: ANWB



Bericht door Mickel Moen »

DiffRental schreef:
zo 12 jan 2020, 11:43
Mickel Moen schreef:
zo 12 jan 2020, 11:18
Kortom wat een kulopmerking dat er veel bange mensen zijn onder de camperaars.
Zit je blijkbaar erg hoog?
Een verzekering is toch iets wat je hebt omdat je bang bent dat er iets kan gebeuren waarvan je hoopt dat het niet gebeurt?
Mensen zijn te vaak te veel en dubbel verzekerd.
Nou hoog niet.

Kijk, zoals ik het lees, maak jij de koppeling tussen ANWB, iets van vroeger en bange mensen, en zoals ik het lees “bang” in de negatieve zin. Wie het niet met een korreltje zout neemt, leest hier dat Differental de camperaars die lid zijn van de ANWB onder de bange mensen schaart.

Overigens is angst in principe een hele goede emotie.

Daarom grazen runderen in het open veld en herkauwen ze in de beschutting.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: ANWB



Bericht door MonRoe »

Maar let ook op je reisverzekering, heel veel reisverzekeringen vergoeden niet als er iets gebeurt en je bijv. in Nederland met de camper op pad bent en geen vooraf gereserveerde campings bezoekt. Dus rondtrekken op camperplaatsen wordt niet gezien als reis.
zie als voorbeeld bij de ANWB https://www.anwb.nl/verzekeringen/reisv ... -nederland, daar staat Als je een korte trip gaat maken, zoals een weekendje weg dan ben je verzekerd als je minimaal één overnachting hebt geboekt.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: ANWB



Bericht door DiffRental »

Mickel Moen schreef:
zo 12 jan 2020, 12:10
Overigens is angst in principe een hele goede emotie.
Dat klopt, daarom moet je "bang" ook niet per definitie negatief lezen.

Maar soms is die angst niet reëel.
Beetje in hetzelfde lijntje met het auto onderhoud.
Heel vaak meegemaakt dat je mensen waarschuwt voor onderhoud dat ze moeten plegen.
b.v. banden met slechts 2,5mm mogen niet vervangen worden want ze rijden toch niet veel en kan nog wel een tijdje.
Staan ze net voor de vakantie naar de Ardennen dan moeten er 4 nieuwe banden onder en moet alles extra goed nagekeken worden want ze gaan op vakantie in het buitenland.
Groeten Peter
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: ANWB



Bericht door jepebe »

DiffRental schreef:
zo 12 jan 2020, 11:43
Mickel Moen schreef:
zo 12 jan 2020, 11:18
Kortom wat een kulopmerking dat er veel bange mensen zijn onder de camperaars.
Zit je blijkbaar erg hoog?
Een verzekering is toch iets wat je hebt omdat je bang bent dat er iets kan gebeuren waarvan je hoopt dat het niet gebeurt?
Mensen zijn te vaak te veel en dubbel verzekerd.
Volgens mij klopt dat niet. Een verzekering neem je omdat de schade bij een gebeurtenis te groot is om zelf te (willen) dragen. Bij mij is dat het afbreken van een vakantie en de sores om een gestrand voertuig thuis te krijgen of om zelf vervangende accommodatie te vinden en een andere manier om thuis te komen. Niet omdat ik daar bang voor ben, maar omdat het soms ontzettend slecht uitkomt. Zoals toen ik er geen tijd voor had, omdat ik twee jonge kinderen heb, en op dat moment een vrouw op de eerste hulp met louter spaanssprekende medici om haar heen, en het vooruitzicht dat ik nog drie weken langer op een plek moest blijven maar dan geen onderdak had. Tuurlijk kun je dat zelf oplossen. Maar hulp is dan wel erg lekker.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
Appiecamp
Berichten: 709
Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 20:25
Locatie: Groningen

Re: ANWB



Bericht door Appiecamp »

MonRoe schreef:
zo 12 jan 2020, 12:13
Maar let ook op je reisverzekering, heel veel reisverzekeringen vergoeden niet als er iets gebeurt en je bijv. in Nederland met de camper op pad bent en geen vooraf gereserveerde campings bezoekt. Dus rondtrekken op camperplaatsen wordt niet gezien als reis.
zie als voorbeeld bij de ANWB https://www.anwb.nl/verzekeringen/reisv ... -nederland, daar staat Als je een korte trip gaat maken, zoals een weekendje weg dan ben je verzekerd als je minimaal één overnachting hebt geboekt.
Klopt. Dit werd mij ook verteld. Ik zei toen ook maar als ik een camperplaats pak zonder kosten ik geen bon heb. Misschien maar ff tanken en bonnetje bewaren? Of restaurant bonnetje. Zelf sta ik altijd op een camping dus dat zal het probleem niet zijn denk ik.

Inderdaad bonnetjes bewaren dus. :thumbup:
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: ANWB



Bericht door Bob Diesel »

MonRoe schreef:
zo 12 jan 2020, 12:13
Maar let ook op je reisverzekering, heel veel reisverzekeringen vergoeden niet als er iets gebeurt en je bijv. in Nederland met de camper op pad bent en geen vooraf gereserveerde campings bezoekt. Dus rondtrekken op camperplaatsen wordt niet gezien als reis.
zie als voorbeeld bij de ANWB https://www.anwb.nl/verzekeringen/reisv ... -nederland, daar staat Als je een korte trip gaat maken, zoals een weekendje weg dan ben je verzekerd als je minimaal één overnachting hebt geboekt.
Juist in NL heb je geen reisverzekering nodig
je hebt dan genoeg aan voertuig/zorg/inboedel verzekering
vergeet die reisverzekering voor je dure zonnebril/camera of kleding
daar kom je over heen
maar als je maatje ihb buitenland neergaat door hersenbloeding/hartaanval of een peleton
hulpverleners jou moet zoeken en uit een greppel moet takelen met helicopter
of je kinderen op bezoek willen komen om je de laatste x te zien en je maatje op te vangen
de reis en verblijfskosten

kan nog wel een paar op noemen ,allemaal uit eigen ervaring helaas mogen mee maken
gelukkig niet ons zelf betreffend

Hebben hier een hekel aan wintersport(xtra clausule) dus redding vasn onder een lawine en wederom helicopter
ziekenhuis/gipsvlucht ,nog niet mee gemaakt

Daarvoor :idea: een reisverzekering

Rij en vrij voorzichtig :hug: veel veilige onbezorgde km :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: ANWB



Bericht door DynaDetty »

Lid vanaf mijn eerste autootje, nu 40 jaar geleden. Tevreden over hun dienstverlening, zelfs in Letland aan de witrussische grens prima geholpen twee jaar geleden.


D’n poat op’t gas en ........ wiedergoan
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: ANWB



Bericht door Camperic »

MonRoe schreef:
zo 12 jan 2020, 12:13
Maar let ook op je reisverzekering, heel veel reisverzekeringen vergoeden niet als er iets gebeurt en je bijv. in Nederland met de camper op pad bent en geen vooraf gereserveerde campings bezoekt. Dus rondtrekken op camperplaatsen wordt niet gezien als reis.
Klopt :thumbup:
Ik heb dat opgelost door met de tussenpersoon af te spreken dat ik vooraf even een mail stuur wanneer ik zonder boeking in NL op pad ga met camper. Uiteraard iedere reis, ook in buitenland en/of met boeking, bonnetjes bewaren tot we weer thuis zijn voor het geval dat.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: ANWB



Bericht door DiffRental »

jepebe schreef:
zo 12 jan 2020, 12:51
Volgens mij klopt dat niet. Een verzekering neem je omdat de schade bij een gebeurtenis te groot is om zelf te (willen) dragen.
De reden kan voor iedereen verschillend zijn.
Dus ja voor een totaal verlies van een duur voertuig nemen de meeste mensen een all risk verzekering. De prijs verzekering staat niet in verhouding wat het verlies kan zijn.
Een brandverzekering voor je woning is ook wel verstandig
Een inboedel verzekering heb ik soms nog mijn twijfels over.

En in geval van Bob zijn voorbeeld, met zoveel ellende ben je blij met hulp.
Voor het financiële plaatje? op dat moment zal mij dat de minste zorg zijn.

Dan kom ik terug op mijn opmerking dat anwb lidmaatschap (reis en kredietbrief) iets van vroeger is.
Dat is uit de tijd dat communicatie moeilijk was vanuit het buitenland en zocht maar eens een overnachtingsplek of een garage.
Nu is dat in de meeste landen geen enkel probleem met een goede navigatie of een mobiele telefoon en internet.
Bij kleine ongemakken ben je zelf sneller aan hulp als dat je dat via hulplijnen doet.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: ANWB



Bericht door Bob Diesel »

Dat laatste ben ik met je eens

Ik ben zeer zelfredzaam :wink:
anderen minder

btw, reis en krediet brief bestaat niet meer
Creditcard + reisverzekering is voldoende(+pech hulp)

Ben je financieel in staat de kosten te dragen, mooi voor diegene welke dat kan
de overgrote meerderheid kan het slechts in beperkte mate of niet

Zo juist dit op de NOS pagina,,
https://nos.nl/artikel/2318315-enorme-r ... -berg.html

Ook interessant :!: voorbeeld
https://www.zorgwijzer.nl/faq/zorgverzekering-vakantie
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: ANWB



Bericht door DiffRental »

Vroeger werd ik door mijn ouders er altijd aan herinnerd dat ik de reis in kredietbrief zeker moest hebben als ik naar het buitenland ging.
Dat hadden zij ook altijd!
Daarom gebruikte ik die oude benaming. :P
Ik moest ook altijd naar huis bellen als ik op de plaats van bestemming was.
Nu hebben we een groepsapp voor heel de familie en als we willen kunnen we de thuisblijvers live mee laten kijken naar onze route.

Zouden die dames uit het bericht ook naar de anwb hebben gebeld? :-B
Groeten Peter
Plaats reactie