Parkeerplaats als stalling in Doesburg

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Parkeerplaats als stalling in Doesburg



Bericht door FrankJC »

Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Dat kan niet de bedoeling zijn......



Bericht door Marco Polo »

Den Nederlander kan niet zonder regeltjes ;-)
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Dat kan niet de bedoeling zijn......



Bericht door jielus »

Best grappig! Maar wanneer je de camper, een personenauto, op een reguliere parkeerplaats zet mag dat gewoon volgens mij.
De beperkende regels voor campers uit de APV schrappen zou ook een oplossing kunnen zijn!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Dat kan niet de bedoeling zijn...



Bericht door PE1OPQ Theo »

Wat grappig om zo een plek als stalling te gebruiken.
Wat ik me dan afvraag, hoe weet je dit dan?

Theo
Pedro48
Berichten: 255
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:55

Re: Dat kan niet de bedoeling zijn...



Bericht door Pedro48 »

Van je vriendje met een camper, en die had het van zijn zwager en die had het in de kroeg gehoord. :wink:
Adria Coral Supreme S 690SC
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Dat kan niet de bedoeling zijn......



Bericht door B1gcheese »

jielus schreef:
vr 13 dec 2019, 5:04
Best grappig! Maar wanneer je de camper, een personenauto, op een reguliere parkeerplaats zet mag dat gewoon volgens mij.
De beperkende regels voor campers uit de APV schrappen zou ook een oplossing kunnen zijn!
In de APV van de gemeente Doesburg staat dat een recreatievoertuig maximaal drie dagen aaneengesloten geparkeerd mag zijn, binnen de gemeentegrenzen (althans dat lees ik terug in het APV overzicht van Martin wat je online kunt vinden). Ze kunnen dus gewoon handhaven, juist omdat die APV er is. Ik snap niet waarom ze eerst borden gaan plaatsen en dan handhaven.

Staat overigens helemaal los van de camperplaats waar ik ook wel eens gestaan heb. Best een aardig stadje om te bezoeken.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Dat kan niet de bedoeling zijn...



Bericht door AadenAnke »

Als het zo is als in het artikel omschreven zijn het dus hoogst waarschijnlijk Doesburgers of uit de directe omgeving van. Of dit bedoeling was/is ik durf nee te zeggen!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Dat kan niet de bedoeling zijn...



Bericht door Cee Pee »

Ze kunnen niet handhaven want in de wegenverkeerswet komen geen recreatie voertuigen voor het is dus gewoon een personenauto.
En aangezien de APV na de wegenverkeerswet komt en daar niet strijdig mee mag zijn heeft de gemeente geen poot om op te staan.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Dat kan niet de bedoeling zijn...



Bericht door B1gcheese »

Nou die discussie mag je dan zelf aangaan want in andere gemeenten wordt daar wel degelijk op gehandhaafd. En meerdere forumleden hier hebben dat al eens mogen ondervinden toen handhavers besloten te handhaven op de plaatselijke APV. Ik zou niet weten waarom dat in Doesburg anders zou zijn.

Wel jammer dat hiermee ook de camperplaats daar 'besmet' wordt met deze problematiek, zou me niets verbazen als er straks helemaal geen camperplaats meer is.
Laatst gewijzigd door B1gcheese op vr 13 dec 2019, 12:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Parkeerplaats als stalling in Doesburg



Bericht door Cee Pee »

Als je de discussie niet aanwil en klakeloos alles maar aanneemt dan blijf je betalen.
Maar de gang naar de rechter is vaak goedkoper.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Parkeerplaats als stalling in Doesburg



Bericht door Bas vd laar »

Als je wilt dat je camper vernield wordt moet je hem inderdaad in het openbaar parkeren.
Verkeerde besparing.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Parkeerplaats als stalling in Doesburg



Bericht door Bob Diesel »

of de stalling brand af :thumbup:

ik sta al 14 jaar op een openbare parkeerplaats voor mijn deur
ten zij ik on route ben x:DD

en ook dan staan we regelmatig ih openbaar
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Parkeerplaats als stalling in Doesburg



Bericht door Marco Polo »

Mag je wel uitkijken Bob.
Familie had de wagen een maand of 2 even een straatje verderop neergezet.
Nooit meer teruggezien.
Gelukkig is Heerlen een stuk minder crimineel dan Haarlem (was het geloof ik) maar toch :P
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2418
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Parkeerplaats als stalling in Doesburg



Bericht door pepon »

Uit de APV van Doesburg
Artikel 5:8 Parkeren van grote voertuigen


1. Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van de lading, een lengte heeft van meer dan 6 meter of een hoogte van meer dan 2,4 meter te parkeren op een door het college aangewezen plaats, waar dit naar zijn oordeel schadelijk is voor het uiterlijk aanzien van de gemeente.

2. Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van de lading, een lengte heeft van meer dan 6 meter te parkeren op een door het college aangewezen weg, waar dit parkeren naar zijn oordeel buitensporig is met het oog op de verdeling van beschikbare parkeerruimte.

3. Het verbod in het tweede lid is niet van toepassing op werkdagen van maandag tot en met vrijdag, dagelijks van 08.00 tot 18.00 uur.

4. De verboden in het eerste en tweede lid zijn voorts niet van toepassing op campers, kampeerauto’s, caravans en kampeerwagens, voor zover deze voertuigen niet langer dan drie achtereenvolgende dagen op de weg worden geplaatst of gehouden.

5. Het college kan van de in het eerste en tweede lid gestelde verboden ontheffing verlenen.

6. Op de ontheffing is paragraaf 4.1.3.3 van de Algemene wet bestuursrecht (positieve fictieve beschikking bij niet tijdig beslissen) van toepassing.
Misschien dat lid 2 uitkomst geeft?

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Plaats reactie