brand in camperstalling Oefelt

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gorfel

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door Gorfel »

Als die gasflessen niet de oorzaak zijn, dan zal de verzekering nog altijd zeggen dat mede door die gasflessen de ramp zich zo kon uitbreiden.
Kortom, dat wordt een jarenlang juridische procedure.
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door jurgenc »

@Bobdiesel,
Dan is dat gelukkig in Nederland anders dan in België.
H20
JanvanL
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 04 dec 2019, 22:48

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door JanvanL »

Gasflessen stonden apart.
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door Maranopreis »

Gorfel schreef:
wo 04 dec 2019, 14:56
Ik weet zeker als wanneer bij mijn stalling zoiets gebeurd, en het blijkt dat er bij mij gasflessen in de camper staan (tegen de regels) dat er alles aan gedaan wordt om mij daarvoor aansprakelijk te stellen. Al is het maar voor een gedeelte.
Gasflessen in de camper laten, heeft niets te maken met verzekering, (dus ook niet met de aansprakelijkheid) maar heeft te maken met de vestigingsvergunning voor de stallingseigenaar, dat is een eis van de brandweer.

Aansprakelijkheid is zeer lastige en moeilijk te bewijzen materie. Als een loods in de fik staat is echt niet aan aansprakelijkheidseisen voldaan als zich daar gasflessen in bevinden.
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Gebruikersavatar
limos07
Berichten: 2157
Lid geworden op: za 09 aug 2008, 16:56
Locatie: nederland

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door limos07 »

Er lagen meerdere dingen dan alleen caravans en campers
En ook nog onverzekerd.
Collectebus staat klaar


https://www.gelderlander.nl/nijmegen/ve ... ~a04f60db/
Bijlagen
IMG_8040.PNG
IMG_8040.PNG (537.73 KiB) 477 keer bekeken
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door LMC591A28JTD »

Ik heb dat van de aansprakelijkheid voor een geschorste camper ooit voorgelegd aan Interpolis.

Bij hen kon je destijds (nu niet meer) de geschorste camper alleen casco verzekeren zonder aansprakelijkheid. Ik kreeg dan de WA premie voor een half jaar terug.

De juridische afdeling heeft me destijds teruggebeld en verteld dat een voertuig nooit aansprakelijk kan zijn, dat een natuurlijk persoon dat wel kan zijn en dat als een brand door een eigen gebrek ontstaat in een camper in een camperstalling, dat zij dan nooit vanuit de WA verzekering een ernaast staande camper die daardoor ook schade krijgt, zullen uitbetalen, juist vanwege die reden. Als ik zou vergeten de handrem aan te trekken en door de wind zou de camper tegen de buurcamper aanrijden, dan was ik als verzekeringnemer wel aansprakelijk vanwege grove nalatigheid. Als een gasfles in de camper blijft, terwijl de stallingsovereenkomst dat eigenlijk verbiedt, verandert dat niets aan de aansprakelijkheid, als er een eigen gebrek is. Want de oorzaak van de brand, is het eigen gebrek en niet de gasfles.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door seth_space »

Een "normale" gasfles zal niet voor brand zorgen.
Wel bijv als er door de klusser zelf een wijziging is aangebracht, zoals je hier wel eens besproken ziet.
Dan kan er dus wel degelijk sprake zijn van nalatigheid. ( mits nog aantoonbaar in de resten)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie