VW Crafter L2H2 Race-camper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door Navigator »

Ziet er zeer strak uit!
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door Mickel Moen »

Ziet er inderdaad echt strak uit. Ik vind het zo een hele mooie oplossing, maar nu de randjes eronder ook nog zwart, zodat het een lijn wordt met het raam. Ik weet het....... maar dan is het helemaal af.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door Het-Licht »

Hey Mickel Moen, ja dat was ook mijn idee! Even een stukje vinyl/wrap folie er onder plakken.

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 405
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door neanderthaler »

En zijn er verder geen vorderingen meer op stapel zins juli ben benieuwt hoe de binnenkant gaat worden en de rest natuurlijk ook.
Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door Het-Licht »

Ben na de zomer erg druk geweest met andere dingen dan de camper, ook nog even uit geweest met een gebroken rechter hand dus dan doe je ook niet zoveel!

Wel in de tussentijd de definitieve vloer erin gelegd en beplakt met PVC. Heb ook een setje matjes gevonden voor achter de voorstoelen. Ook de B-stijlen vervangen voor die van een bus met dubbele cabine zodat de hele b-stijl nu afgewerkt is.

Ook druk bezig om mijn Mercedes Vito bankje goed vast te zetten, maar daar later meer over. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

giel-72
Berichten: 4
Lid geworden op: do 02 mei 2019, 9:09

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door giel-72 »

Hoe heb je de handrem uit de weg gekregen om de voorstoel te kunnen draaien? Ik heb wel eens begrepen dat daar een af-fabriek oplossing voor is op de Sprinter, maar niet of dat los te koop is?

Groet Giel
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 405
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door neanderthaler »

Giel

Misschien brengt je dit op een idee https://www.youtube.com/watch?v=VfYyXa8rN9E tja en dan aan de slag

mijnheer het licht dat is een mooi vloertje :cheers: en natuurlijk beterschap met je hand rustig aan kun je straks weer aan de slag .

groetjes Frits
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door hathi »

giel-72 schreef:
ma 02 dec 2019, 6:03
Hoe heb je de handrem uit de weg gekregen om de voorstoel te kunnen draaien? Ik heb wel eens begrepen dat daar een af-fabriek oplossing voor is op de Sprinter, maar niet of dat los te koop is?

Groet Giel
Deze mss.
C65DB8F3-48A4-4E56-BB1E-041AC491B01D.jpeg
Hans
Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door Het-Licht »

giel-72 schreef:Hoe heb je de handrem uit de weg gekregen om de voorstoel te kunnen draaien? Ik heb wel eens begrepen dat daar een af-fabriek oplossing voor is op de Sprinter, maar niet of dat los te koop is?

Groet Giel
Klopt, af fabriek is er een handrem die ja na het aantrekken weg kan klappen ofzo.

Maar dit kan een oplossing zijn:

If you are thinking of adding a driver side swivel, you can buy a folding brake lever that kind of flops down after you’ve pulled it up/on. The parts you need are: 906-420-03-12 (Brake lever); 906-427-06-34 (Brake lever cover); 906-427-01-20 (Brake lever handle); 906-420-54-85 (Brake cable, 144″ wheelbase); 906-420-55-85 (Brake cable, 170″ wheelbase). Alternatively, you can leave the handbrake off while you rotate the driver seat, then put it back on when you’re done scooting it around.

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door Het-Licht »

neanderthaler schreef:Giel

Misschien brengt je dit op een idee https://www.youtube.com/watch?v=VfYyXa8rN9E tja en dan aan de slag

mijnheer het licht dat is een mooi vloertje :cheers: en natuurlijk beterschap met je hand rustig aan kun je straks weer aan de slag .

groetjes Frits
Ik heb die draaiplateau's er al onder, samen met de verlager voor de handrem...

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

giel-72
Berichten: 4
Lid geworden op: do 02 mei 2019, 9:09

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door giel-72 »

Goeie info over die handrem, bedankt allemaal! Ga ik mee aan de slag.
Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door Het-Licht »

Ik ben ergens tegenaan gelopen waarvik niet zo blij van wordt:
De PVC vloer die ik erin geplakt hebt krimpt blijkbaar als de hel als het koud wordt. Op de kopse kanten wijkt het zomaar +1,5 mm, ondanks dat het met speciaal ervoor bedoelde lijm geplakt is!

Ben ermee naar de winkel gegaan waar ik het gekocht heb, maar die lijken zich er makkelijk vanaf te willen maken. Erg teleurstellend, het is niet dat het spul goedkoop was! Ik kijk het nog even aan hoe het gaat lopen voordat ik het hard ga spelen...

Bij deze dus een dikke afrader, pvc op de vloer!AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door FrankJC »

Contact opnemen met de fabrikant en wat zij ervan zeggen.
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 405
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door neanderthaler »

Kan het zijn dat niet je vinyl is gekrompen maar ook het hout dat krimt daar onder en je vinyl gaat dan mee mee :!: en zet ook weer uit kijk het even aan :idea: met wat warmer weer of het dicht trekt . ik zie het bij voorbeeld aan me tuinhek die krijg ik nu ookniet dicht en met de zomer is het weer te ruim :-B .

Ook na een verloop van tijd trekken de weker maker ook uit je vinyl en word dus brosser en droger en krimt dan ook .

het vinyl in een huis is een iets beter temperatuur dan een auto natuurlijk ;;-) heb je dat gemeld bij de aan koop

Maar in het ergste geval is er een special las vloei stof in een tube dat je kunt gebruiken om de naden dicht te laten vloeien .
ze noemen koud las .

is zowie zo een goede manier om geen vuil in de naden te krijgen die dan gaan af teken na verloop van tijd dus zeker doen het is flexibel en werk gewoon mee met krim en rek zeker aan te raden bij vrij licht vinyl dan zie je het nog duidelijker .
Bijlagen
a1ae1891b5c84debdc79ec5d474923c38e670823.jpeg
a1ae1891b5c84debdc79ec5d474923c38e670823.jpeg (38.31 KiB) 499 keer bekeken
957_1574.jpg
957_1574.jpg (22.45 KiB) 499 keer bekeken
Plaats reactie