Ervaring Joyne in oostelijke richting

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Ervaring Joyne in oostelijke richting



Bericht door Charles Franconi »

Sinds 02 november zijn we overgestapt naar Joyne.
Inmiddels uitgetest tot (37.446218, 34.8794740), Gökbez. Ligt in Turkije, NNO van Cyprus als bekend eiland.
Probleemloze ontvangst tot nu toe. Heb wel het idee dat Astra 1 in Europa handmatiger wat gemakkelijker te vinden is dan Joyne.
Ik had n.l. thuis wat moeite om mijn vaste huisschotel gericht te krijgen op Eutelsat 2B.

Gelukkig op de camper een Oyster 85 cm met aut. skew.
Hier overigens geen Astra 1 meer en natuurlijk geen Astra 3.

Ter informatie.
Charles
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1734
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Ervaring Joyne in oostelijke richting



Bericht door komtwelgoed »

Dat klopt dat de Eutelsat 9 oost moeilijker te vinden is op een transponder van Joyne maar als je nu eens transponder 11996V neemt op de Eutelsat 9 oost.
Deze heeft de volgende hele makkelijk te ontvangen parameters:
11996V, DVB-S, QPSK, SR 27.500, fec 3/4 met de vrij te ontvangen Chinese zenders CCTV 4 Europa. Dan gaat het vinden van de satelliet heel wat makkelijker dan als je afstemt op een transponder van Joyne.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Ervaring Joyne in oostelijke richting



Bericht door Charles Franconi »

Hoe stel ik QPSK en fec 3/4 in op een Technisat S2?
De rest kan ik via zenderzoeken, transponderinstellingen wel veranderen.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1734
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Ervaring Joyne in oostelijke richting



Bericht door komtwelgoed »

Bij een handbediende schotel moet je eerst transponder 11996V, DVB-S, QPSK, SR 27.500, fec 3/4 inladen. Dat kan natuurlijk pas als de schotel al uitgericht is op de Eutelsat 9 oost. Je doet die transponder dan gewoon via het menu handmatig inscannen maar misschien zit die transponder al in het geheugen en dan kun je dus gewoon op de zender CCTV 4 Europa de schotel uitrichten.
Bij een automatische schotel zoekt niet de ontvanger maar de besturingsunit de satelliet. In het programma van de besturingsunit is voor elke satelliet een transponder ingegeven waarmee hij de satelliet zoekt. Het zal nu waarschijnlijk zo zijn dat een transponder met DVB-S2 en 8PSK staat ingegeven om de satelliet te zoeken. Dat is geen probleem zolang het signaal voldoende sterk is maar zit je nu echt op de rand van de footprint zodat je dus erg weinig signaal hebt, dan is het beter dus een makkelijk te ontvangen transponder voor het zoeken in te voeren.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Ervaring Joyne in oostelijke richting



Bericht door Charles Franconi »

Thanks voor de info.
Zolang ik nog perfect beeld heb en snel uitrichten naar de sat. geregeld is, laat ik het staan zoals het ingesteld is.

Ben best een beetje handig, maar je moet niet”de kat op het spek binden “. 😁😁
Plaats reactie