brand in camperstalling Oefelt

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door hathi »

iSonic schreef:
za 30 nov 2019, 18:08
Grappig volgens mij moet juist wa blijven. Wij mogen alle accu's laten zitten en hebben stroom. Gaat er eens in de week een dag op. Gasflessen moeten er wel uit.
Dat is een nadenkertje I sonic,en ik begrijp Zijspan ook niet dat hij dat accepteerd,maar vanuit de verzekering maatschappij gezien,hebben ze nu dus geen enkel risico meer,en ontvangen ze er bovenop nog geld,immers de aansprakelijkheid voor derden is er niet meer,en wat blijft moet door anderen betaald gaan worden,als dat maar goed gaat?
Hans
Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door Zijspan »

Gorfel schreef:
za 30 nov 2019, 18:27
Niet alleen brand of diefstal is een risico. Wat dacht je van een flinke deuk in je caravan als je hem in het voorjaar weer uit de stalling haalt?
Dat is niet mogelijk in onze stalling, je mag er niet alleen in, er gaat altijd een mee van de stalling daar, ik heb geen toegang zonder het personeel.
Ik stuur eerst een e-mail dat ik kom op die dag dan kan ik er in, anders niet.
Geen auto’s binnen om te halen of brengen, niet roken geen open vuur en alleen naar binnen.
Je caravan word er uit gereden met een electro trekker.

Ga ik de camper weer halen zo eind maart dan haal ik de start accu er voor op, die laad ik thuis op, dan weet ik zeker dat de camper op gang gaat.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door jurgenc »

hathi schreef:
za 30 nov 2019, 18:53
iSonic schreef:
za 30 nov 2019, 18:08
Grappig volgens mij moet juist wa blijven. Wij mogen alle accu's laten zitten en hebben stroom. Gaat er eens in de week een dag op. Gasflessen moeten er wel uit.
Dat is een nadenkertje I sonic,en ik begrijp Zijspan ook niet dat hij dat accepteerd,maar vanuit de verzekering maatschappij gezien,hebben ze nu dus geen enkel risico meer,en ontvangen ze er bovenop nog geld,immers de aansprakelijkheid voor derden is er niet meer,en wat blijft moet door anderen betaald gaan worden,als dat maar goed gaat?
Wat bedoel je met aansprakelijkheid voor derden is niet meer?
Als in de stalling jouw camper de oorzaak van de brand is, dan heb je anderen heel wat schade berokkend.
H20
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door hathi »

Zoals je kan lezen,Jürgen.....vanuit de verzekeringsmaatschappij gezien/ bekeken,is er dan voor hun geen risico meer want zoals Zijspan schreef,ging de WA er af ,dus de WA is immers opgezegd,op hun advies........dus geen WA dekking meer!
Hans
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door jurgenc »

Ok, begrijp nu wat je wil zeggen.
Dat was in ieder geval niet het advies dat mijn verzekering me gaf toen ik mijn auto door een verblijf in het buitenland 4 maanden in een garagebox stalde.
H20
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door hathi »

Jurgen :thumbup:
Hans
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door Maranopreis »

Voor alle niet verzekering experts : WA eraf en Casco erop is een redelijk goed advies. Veiliger is verzekering volledig intact laten, altijd dekking. Nu het echte verzekeringswerk. 1 camper succesvol aanwijzen als oorzaak van alle schade is nog nooit gebeurd. Kan ook niet aansprakelijkheid ontstaat pas na schuld door onrechtmatige daad en causaal verband en dat is al lastig genoeg. Voorts voeren verzekeraars bij brandschade geen regres (verhaal) uit, dus eenieder is verantwoordelijk voor zijn eigen schade. Nu wordt het advies van de verzekeraar duidelijk, verhalen wordt vrijwel nooit gedaan ( geen regres) dus WA niet nodig. Ieder is aansprakelijk voor eigen schade, dus Cascodekking is dan zeker wenselijk. Dus alle cowboyverhalen over verzekeringen.......
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door hathi »

Inderdaad,Verzekering volledig in Takt laten! Regres is ook geen zekerheid,tenminste Niet omdat het nog nooit gebeurd is! En de vraag word dan:wat heb je met WA afkoppelen dan uiteindelijk verdiend,mss een paar tientjes??
Hans
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door TestCase »

Het probleem is dat wanneer regres door vezekering wordt toegepast er één is die voor alle schade opdraait en dus in extreme gevallen failliet gaat? Naast de kostbare onmogelijkheid om dat vast te stellen. Daarom wordt ook bij kopstaartbotsingen niet uitgezocht wie er fout was, iedere verzekeraar betaald eigen deel.

//Kees.


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door jurgenc »

Ja, maar daar is iedereen verzekerd en zijn het de verzekeringsmaatschappijen die het uiteindelijk toch moeten betalen. Wie de oorzaak ook moge zijn.
Ben benieuwd of dat verhaal ook opgaat als er eentje tussen zit die niet verzekerd is.
Ik weet alleen dat in België een carnavalsvereniging zo mag opdraaien voor veel geld. Elk lid mag 100.000 € betalen (ze zijn met 8 ).

Daar was het wel duidelijk dat hun voertuig de oorzaak van de brand was.

Stel dat jouw auto/camper onverzekerd bij jouw thuis in de garage staat. De auto/camper is de oorzaak van de brand. Vraag eens na bij jouw verzekeringen wie de schade aan jouw garage / huis betaald?
H20
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door Bob Diesel »

de woningverzekering
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door Maranopreis »

Absoluut, brandverzekeraar opstal voert geen regres en betaalt dus uit.

Om een campereigenaar aansprakelijk te stellen voor schade aan anderen moet er sprake zijn van zeer grove nalatigheid (onrechtmatige daad en schuld) en causaal verband. Iets wat gebeurd is in België valt onder de aansprakelijkheidswergeving van dat land en daar kunnen zomaar grote verschillen inzitten met een NL situatie.
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Gorfel

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door Gorfel »

Ik weet zeker als wanneer bij mijn stalling zoiets gebeurd, en het blijkt dat er bij mij gasflessen in de camper staan (tegen de regels) dat er alles aan gedaan wordt om mij daarvoor aansprakelijk te stellen. Al is het maar voor een gedeelte.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door Cee Pee »

en het blijkt dat er bij mij gasflessen in de camper staan (tegen de regels)
Dan begint ook zachtjes aan een onrechtmatige daad om de hoek te komen.
Maar nu nog de oorzaak, want ook die moet dan bij jou liggen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie