brand in camperstalling Oefelt

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door Marco Polo »

Op een of andere manier knallen een paar honderd flessen vrij dicht bij elkander fijner dan 1 of 2 bij jou in de schuur ;-)
Gorfel

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door Gorfel »

Deze stalling had een aparte opslag voor de gasflessen. Die mochten niet in de voertuigen blijven.
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door Adfur »

Marco Polo schreef:
do 28 nov 2019, 8:22
Op een of andere manier knallen een paar honderd flessen vrij dicht bij elkander fijner dan 1 of 2 bij jou in de schuur ;-)
De knallen waren hoofdzakelijk vermoedelijk van de banden. Overigens, controleren stallingseigenaren (bijna) nooit of de gasflessen eruit zijn, de stallingen die ik heb gehad en nu heb doen dat niet. In de stalling waar mijn camper staat moeten de accu's afgekoppeld zijn, ook de motoraccu, dat wordt wel gecontroleerd. Ik heb 2 massaschakelaars, eentje voor de huishoudaccu en eentje voor de motoraccu.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door seth_space »

Adfur schreef:
do 28 nov 2019, 9:35
Overigens, controleren stallingseigenaren (bijna) nooit of de gasflessen eruit zijn, de stallingen die ik heb gehad en nu heb doen dat niet.
Het is dan ook je eigen verantwoordelijkheid en vooral jouw verzekering die er een probleem van zal maken.
Je kunt zelfs aansprakelijk worden voor schade aan andere voertuigen en het gebouw als jouw gasfles additonele schade veroorzaakte of als oorzaak gezien zal worden.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door Navigator »

Het is mosterd na de maaltijd maar van een brandscheiding (wand/deur/dak) lijkt ook niet echt sprake. Kom je ook niet veel tegen bij oudere gebouwen. Mijn camper staat in een afgesloten boeren 'Tas' ook zonder brandwerende voorzieningen. Nu is de stalling nog betaalbaar. Bij nieuwbouw gelden hele andere eisen en voor ons dan ook hele andere tarieven. Ik hoop dat de gedupeerden er uit komen met hun verzekering.
Forum verlaten.
Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door Zijspan »

Onze stalling is okay, mooie bewaarloodsen voor agri producten, geïsoleerd en voorzien van alarm, een hek er omheen.
Maar verzekeren moet je zelf doen, net als je gasfles thuis laten.
Ik koppel de start accu af dat geeft minder risico.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door B1gcheese »

Hoorde net van een collega dat zijn caravan daar in vlammen op is gegaan. En hij was er zo zuinig op. Triest, afkloppen dat het ons niet gebeurd...
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door jurgenc »

Heb je daar een aparte verzekering voor wanneer de camper is geschorst? Dat schadebedrag kan aardig oplopen als blijkt dat jouw voertuig de oorzaak is.
Enkele jaren geleden een carnavalgroep uit Aalst hadden hun stoetwagens gestald in een loods. Verzekering geschorst wegens niet gebruik op de openbare weg. Een van hun voertuigen veroorzaakte de brand.
De kans dat je het aan de hand hebt is klein, het verzekeringsbedrag dus ook. De schadeclaim is dat dus niet als het gebeurt.
H20
Gorfel

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door Gorfel »

Verzekering schorsen is ook niet slim. In de stalling loop je ook een risico, dat zie je wel.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door Cee Pee »

De meeste camperverzekeringen kun je ook niet opschorten, daar is de prijs ook naar.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door iSonic »

Verzekering moet je nooit opschorten. Staat vaak ook in het stalings contract. Raad eens wie er aansprakelijk gestald kan worden als jou camper/caravan de oorzaak van de brand is?
Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door Zijspan »

Ik meld het bij mijn verzekering, die vragen altijd waar ik dan mijn camper breng voor de winterstalling, dan gaat het wa deel er af.
Daar kwam de verzekering zelf mee. Brand en diefstal blijft.
Ik koppel dan mijn start accu af, dat geeft minder risico, de beheerder een lokaal caravan bedrijf vraagt ook zelf om de accu af te koppelen.
De HH accu’s laat ik gewoon staan, hoofdschakelaar af dan gebeurt er niets mee. Camper Staat niet aan de stroom dat doen ze niet ivm gevaar.
Dan kan altijd nog de boel wel in de brand gaan denk ik, dat gebouw zelf heeft ook verlichting enz.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door iSonic »

Grappig volgens mij moet juist wa blijven. Wij mogen alle accu's laten zitten en hebben stroom. Gaat er eens in de week een dag op. Gasflessen moeten er wel uit.
Gorfel

Re: brand in camperstalling Oefelt



Bericht door Gorfel »

Niet alleen brand of diefstal is een risico. Wat dacht je van een flinke deuk in je caravan als je hem in het voorjaar weer uit de stalling haalt?
Plaats reactie