Eerste camper... Moeite waard?
Re: Eerste camper... Moeite waard?
Oh en wat is dan het verschil,buiten dat je in jouw eerste niet kan slapen en in een Alkoof wel ?
Hans
Re: Eerste camper... Moeite waard?
Ik ben eigenlijk een stukje bang voor het rijgedrag van zo'n titanic
- Bob Diesel
- Berichten: 31964
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Eerste camper... Moeite waard?
Juist alkoof campers zijn wat goedkoper waardoor je voor de prijs die je er voor over hebt gewoon iets beters kunt kopen. Maar als de rijvaardigeid een probleem is dan is eigenlijk elke camper een Titanic.
Re: Eerste camper... Moeite waard?
Nou nou. Topicstarter heeft nog geen camper en dus geen ervaring in het rijden ermee. De gedachte dat een hoge alkoof wat minder comfortabel stuurt dan een lage halfintegraal is zo gek toch niet. Daarvoor hoeft toch niet meteen aan de rijvaardigheid getwijfeld te worden? Tip: ga eerst eens rijden met wat verschillende types. Neem eens een buscamper mee voor een ommetje. Stap dan eens over in een grote alkoof of halfintegraal. Voel het verschil en je bent alweer een stukje verder in het maken van de juiste keuze. En bedenk dat het zoeken naar de juiste het begin van de pret is.
- Bob Diesel
- Berichten: 31964
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
- Bob Diesel
- Berichten: 31964
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Eerste camper... Moeite waard?
Mijn eerste (en vorige) camper heb ik 4 jaar geleden gekocht, om te proberen of we het camperen leuk vonden. Dat was ook op basis van een VW 2,4 D - 5 cilinder 78 PK uit 1996, ook voor ca € 10.000,00. Met Engelse camperopbouw, totale lengte 5,5 mtr. Op de diverse forums wordt er nog wel eens wat geschreven over het vermogen ( specifiek vw T4 forum is "www.weetjewel.nl", met ontzettend veel info ). En natuurlijk is dit vemogen zeer beperkt, toch heb ik dat niet als vervelend ervaren, je moet alleen geen haast hebben. En ja, er rijden wel eens wat voertuigen achter je als je een helling opgaat. Af en toe even laten passeren en ook dat is opgelost. Ik ben er echt steile hellingen mee opgereden, soms wel terug naar 1e versnelling, maar ben altijd zonder problemen boven gekomen. Ik heb er met erg veel plezier mee gereden. Koeling kan nog wel eens een aandachspunt zijn, dat is dus wel zaak zo mogelijk te checken. ( was bij mijn VW trouwens prima in orde, temperatuur steeg tot 90 graden en is nooit hoger gekomen, ook niet bergop in de zomer). Het laadvermogen was wel heel krap. Deze camper is nog 50 cm langer en heeft ook nog een (zware) fietsendrager achterop, we namen geen fietsen mee en zaten dan toch al altijd ca 100 kg boven het MTM, ook met 2 personen ( gemiddeld gewicht). Dus dat gewicht zou nog wel eens een dingetje kunnen zijn. Daarnaast vonden wij de 5,50 mtr wat te klein. Het overgewicht en de beperkte lengte was voor ons reden om een wat grotere te zoeken. Maar geen kwaad woord over de ongeblazen 2.4 D motor, hoor. Gewoon een simpele recht voor z'n raap motor, prima. Succes met je overwegingen. Groet Rob.
Re: Eerste camper... Moeite waard?
Enige nuance vanuit een ander kamp :
Wij vinden campers wel vrij beroerd rijden.
Waarschijnlijk door het hoge gewicht, waarvan een deel vaak nog hoog zit.
Om dat aan stuurkunsten te wijten lijkt mij onzin.
Zo'n 2.4d kom je zeker alle bergen mee op.
Alleen het rijdt niet echt prettig, je bent continu aan het "planken".
Ook is het niet hebben van een turbo op hoogte een gemis.
Je mist dan nog meer vermogen, en ze kunnen dan flink roken.
Koude starten zeggen vaak meer dan de km.st.
Onze camper rijdt bv vaak 1000km per dag, slijten doet het dan vrijwel niet.
Korte stukjes korten de levensduur behoorlijk in, net als slecht onderhoud (En te heet worden)
Is het gewoon een nette bus, en rijdt ie goed ?
Dan zou ik er vanwege de km.st. niet bij weg lopen.
Wij vinden campers wel vrij beroerd rijden.
Waarschijnlijk door het hoge gewicht, waarvan een deel vaak nog hoog zit.
Om dat aan stuurkunsten te wijten lijkt mij onzin.
Zo'n 2.4d kom je zeker alle bergen mee op.
Alleen het rijdt niet echt prettig, je bent continu aan het "planken".
Ook is het niet hebben van een turbo op hoogte een gemis.
Je mist dan nog meer vermogen, en ze kunnen dan flink roken.
Koude starten zeggen vaak meer dan de km.st.
Onze camper rijdt bv vaak 1000km per dag, slijten doet het dan vrijwel niet.
Korte stukjes korten de levensduur behoorlijk in, net als slecht onderhoud (En te heet worden)
Is het gewoon een nette bus, en rijdt ie goed ?
Dan zou ik er vanwege de km.st. niet bij weg lopen.
Beware ! ! ! This user posts under influence ! ! !
Re: Eerste camper... Moeite waard?
Ach wat is beroerd rijden? Voor een ieder wat anders. 1000km per dag sorry dat lijkt mij teveel op werken. Een gemiddelde snelheid van 80 km bijna 13 uur sturen met wat rusten erbij zeg 16 uur bezig pppffft dat is niet gezond en zeker niet veilig denkt deze beroepschauffeur die op 3 maanden na al 45 jaar voor zijn brood op de weg zit.
Gr. Aad
Gr. Aad
- Bob Diesel
- Berichten: 31964
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
- Bas vd laar
- Berichten: 6301
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Eerste camper... Moeite waard?
1000 KM per dag?
Goed te doen, om beurten rijden, kan de ander een dutje doen of broodjes maken.
Verder alleen tanken tussendoor, 120 op de tolweg, easy peasy.
Goed te doen, om beurten rijden, kan de ander een dutje doen of broodjes maken.
Verder alleen tanken tussendoor, 120 op de tolweg, easy peasy.