MRB verhoging

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: MRB verhoging



Bericht door Cee Pee »

thole schreef:
vr 29 nov 2019, 9:20
........diegenen kunnen zich afvragen als ze zich rechts van de VVD achten , waar ze dan staan, hoef ik niet goedkoop met etiketten te gaan plakken.
da's niet zo moeilijk hè, rechts van die linkse VVD kom je in het midden uit.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Camper_01

Re: MRB verhoging



Bericht door Camper_01 »

Vraagje:

-Is dit forum een politieke partij aan het worden??
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: MRB verhoging



Bericht door Dafluc »

Het forum zelf is neutraal. Forumleden hebben een mening. Over o.a. de verhoging van de mrb. Daarmee sijpelt er ook politiek door op het forum. Dat is niet helemaal te voorkomen. Tot zover is het een nette discussie. Verschillende meningen, maar met respect naar elkaar gebracht. Best knap. Dus het antwoord op je vraag is nee.

Er zijn zeer beperkt zones waar de meest vervuilende auto niet mag komen. We gaan 150 euro op jaarbasis meer mrb betalen voor onze oude dieselcamper. Boehoe zeg. Hoezo alles moet wijken? Dat ze zichzelf in de voet hebben geschoten met te strenge normen aan stikstof en dat andere spul is zo langzaamaan wel duidelijk. Dat mag binnenkort weer ietsje meer zijn, zo lijkt het. Maar tot nu toe moest het milieu altijd wijken voor de rest. Als dat niet langer meer zo is dan zie ik dat als grote winst voor onze wereld. Het besef dat niet alles maar zomaar voor altijd kan is niet slecht. Mijn mening.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: MRB verhoging



Bericht door Kroppie »

meer een plek om de linkse of rechtse frustraties van zich af te schrijven lijkt het, lijkt het binnenhof wel.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: MRB verhoging



Bericht door thole »

Linkse frustraties zie ik hier niet zo Jos :lol: :lol: :lol:

Overigens nog steeds geen brief ontvangen over de toeslag op de MRB.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: MRB verhoging



Bericht door doov »

Dat links niet het alleenrecht heeft op het thema milieu is nu wel duidelijk.
Wat wel exclusief links blijft: anderen hun pleziertjes misgunnen.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: MRB verhoging



Bericht door Kubo »

Hier ook nog niets ontvangen. :P
Staat wel als bestelwagen geregistreerd.
Is van 2002.
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: MRB verhoging



Bericht door Autocaravana »

Wat wel exclusief links blijft: anderen hun pleziertjes misgunnen.
De motieven van links zijn o.a. duurzaamheid. Kortetermijngenoegens die ten koste gaan van degenen die na ons komen en zelfs onszelf in het hier en nu worden ons door links inderdaad ontraden. Zoals vliegen naar Londen en Parijs waar je evengoed met de trein heen kunt.
Persoonlijk kan ik heel blij worden van het bestrijden van de ammoniakuitstoot zodat ons land weer een beetje gezonder wordt en de kwetsbare natuur gespaard. Om maar eens wat te noemen.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Nugget1
Berichten: 491
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 15:27

Re: MRB verhoging



Bericht door Nugget1 »

Het probleem waar ik mee zit is niet het schoner willen maken van ons milieu, maar het domweg extra belasten van uitstoot van dieselauto’s.Terwijl die mate van vervuiling eerst officieel is goedgekeurd.
Ook na betaling van de extra heffing mag je gewoon doorgaan. Dus is het alleen maar kassa voor de overheid.
De overheidsslogan is nog steeds: de vervuiler betaalt. Graag zelfs. Liefst nog meer. Zoals alle belastingen steeds maar hoger worden, nooit lager.
Dezelfde bedoeling als snelheidsboetes: extra inkomsten te ontvangen.
Als het gaat om het milieu, waarom geen stimulerende maatregelen? De rijksbegroting heeft een groot overschot, geld van ons allemaal dus.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: MRB verhoging



Bericht door Dafluc »

Stimulerende maatregelen te over. Kijk maar eens waar allemaal subsidie op zit. Van elektrisch rijden via warmtepompen en zonnepanelen tot aan isolatie toe.
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: MRB verhoging



Bericht door AadenAnke »

Lijkt me simpel er moet voor van alles geld binnen komen dus heffen en blijven heffen. Er worden vast wel via een omweg uitgaven voor milieu van gedaan. Anders voor de wachtgelden van vermeende linkse politici van betalen. Als ik het mag geloven en hopen zijn dat er binnen niet al te lange termijn wel een paar die graag aanvulling op hun best florisant salaris willen ontvangen :shh:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1118
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: MRB verhoging



Bericht door Karelkaywa »

Maar we missen het stimuleren van een roetfilter.
Zie ook: https://www.nkc.nl/nieuws/2019/oktober/ ... belasting/
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Nugget1
Berichten: 491
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 15:27

Re: MRB verhoging



Bericht door Nugget1 »

Over stimuleren gesproken: kopers van huizen die volgend jaar opgeleverd worden krijgen de subsidie op hun warmtepomp toch maar niet. Spelregels zijn veranderd. “Leuker kunnen we het niet maken”
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: MRB verhoging



Bericht door thole »

Wellicht komt het omdat de 'linkse' VVD de milieusubsidies liever aan armlastige multinationals wil gunnen? :lol: :lol:

https://www.nu.nl/economie/6014404/shel ... es-op.html
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Plaats reactie