MRB verhoging

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80380
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: MRB verhoging



Bericht door Dafluc »

Toch zou rekeningrijden voor bijna alle problemen een oplossing zijn. Nu is het verschil tussen iemand die heel weinig of heel veel kilometers maakt veel te klein. Als je daar een eerlijkere rekensom op loslaat, niet gebaseerd op bezit maar op gebruik, komen de beoogde doelen uit het aangehaalde artikel een stuk dichterbij.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51258
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: MRB verhoging



Bericht door Kroppie »

maar dat gaat ws niet gebeuren , de meeste veel rijders zullen het daar wel niet mee eens zijn en hun invloed laten gelden.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: MRB verhoging



Bericht door Cee Pee »

Maar om nu met witte platen te moeten rijden stuit me wel een beetje tegen de borst.🙄🤔
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
metatoon
Berichten: 9686
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: MRB verhoging



Bericht door metatoon »

Elke camper of ander voertuig zou een persoonlijke chip kunnen dragen
Die uitgelezen kan worden door onze overheid.
Track en tracé zeg maar.
Wel een heel erg bic brother is watching you !!!!
Waar ik persoonlijk niet zo van kapot ben.
Gruw eigenlijk van mezelf met dat idee :bang:

x:D Gr. Toon
Laatst gewijzigd door metatoon op do 28 nov 2019, 8:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Magirus-Deutz
Berichten: 185
Lid geworden op: di 13 aug 2019, 11:09
Locatie: Rockanje

Re: MRB verhoging



Bericht door Magirus-Deutz »

'Toch zou rekeningrijden voor bijna alle problemen een oplossing zijn. '

Het is al een paar keer bepleit, we betalen toch al aan de pomp voor wie veel of weinig rijdt, die accijnzen zijn anders niet mis!

Ik krijg het idee dat de gemiddelde Nederlander als lemmingen op de afgrond afrennen als ik de gelatenheid alhier zo eens lees.....
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80380
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: MRB verhoging



Bericht door Dafluc »

Nee hoor, het is gewoon praktisch denk ik niet mogelijk om de hele mrb in de brandstof te verrekenen. Want er zijn er genoeg die over de grens tanken. En een camper die altijd in het buitenland verblijft rij je dan zeker gratis. Daar gaat dus never nooit niet een regering intrappen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: MRB verhoging



Bericht door KTManiac »

... om nog maar niet te spreken van de enorme hoeveelheden brandstof die dan in garages en schuurtjes worden opgeslagen.
In mijn garage dan iig wel. Eens per maand even de grens over om in te slaan. :angel:
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80380
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: MRB verhoging



Bericht door Dafluc »

Ha ja. Iedereen weer een olietank in zijn tuin :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: MRB verhoging



Bericht door KTManiac »

Kun jij op afstand gedachten lezen? :-B (zat net al te bedenken waar die moest komen)
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: MRB verhoging



Bericht door MonRoe »

een digitale 60 dagen kaart voor de camper prima, in Zwitserland doen ze dit ook, maar dan met een 10 dagen kaart. werkt prima met een app, daar moet je even aangeven op welke dagen je in Zwiterland bent, kan per dag.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: MRB verhoging



Bericht door Saviemeke »

Als ik dit lees zouden we geen toeslag, maar juist korting moeten krijgen AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door Saviemeke op do 28 nov 2019, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: MRB verhoging



Bericht door doov »

:lol3: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3:
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: MRB verhoging



Bericht door henk en lila »

Technisch is er van alles mogelijk qua registratie. Kijk maar eens bij verzekeraar Bundelz hoe die afgelegde kilometers registreren met een dingetje in de OBD poort en een App. Speciaal voor weinig rijders. Niet voor campers maar het gaat om het idee.
Intussen zou ik hier graag meer lezen over 2008/2009 modellen: wel of geen brief en wat staat er bij de rdw over jouw auto?
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1084
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: MRB verhoging



Bericht door Don Esteban »

Intussen zou ik hier graag meer lezen over 2008/2009 modellen: wel of geen brief en wat staat er bij de rdw over jouw auto?
Mijn Hymer met als basis de Fiat Ducato 250 heeft als eerste toelating 27-03-2008. Ik lees via kentekencheck een 4 bij de emissieklasse diesel. Cilinderinhoud 2287 cm3. Het is een Multijet 2,3 liter. Onderstaand de uitstoot. Ik lees Uitstoot deeltjes licht 0,048 g/km. Roetuitstoot 0,92 m-1. Ook ik heb geen brief ontvangen. Ga ik die nog krijgen of val ik buiten de mrb-verhoging?
Bijlagen
RDW.jpg
RDW.jpg (32.17 KiB) 114 keer bekeken
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Plaats reactie