Is dit het begin van het einde...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door thole »

@ Thole, maar ook Monique en daarnaast vele anderen. Net wat ik al eerder schreef, we zijn allemaal begaan met het milieu, maar we gaan er natuurlijk niks om laten. Het gemakkelijkst is dan wijzen naar anderen of het bijvoorbeeld het (verre) buitenland.
Ik pretendeer niet roomser te zijn als de paus, maar als je dan zo begaan bent met het milieu; verbeter de wereld en begin bij jezelf!
Hoe aanmatigend om vanuit het ongerijmde niet alleen mensen die zich hier uiten over één kam te scheren maar ze ook nog eens langs een milieumeetlat te leggen zonder ook maar iets te weten hoe deze personen zich gedragen in hun dagelijkse leven.

Zoals Monique aangeeft zich weinig te bekommeren om het milieu doen wij dit wel degelijk, sterker nog , sinds de jaren '70 leven we bewust wat dat betreft. Maar we zijn geen kluizenaars, we genieten van het leven. We zijn redelijk zelfvoorzienend geweest, hebben altijd onze eigen groenten op ecologische wijze verbouwd ( tot wiet aan toe :lolno: ) totdat het fysiek onmogelijk was .
Maar goed, geen zin om me verder te verdedigen tegen een provocatieve opmerking die kant nog wal blijkt te raken, noch in het geval van Monique, noch bij ons.

Om weer terug te keren naar het topic:
https://nos.nl/artikel/2310885-hoe-komt ... uropa.html
Laatst gewijzigd door thole op ma 18 nov 2019, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door AadenAnke »

johan1950 schreef:
zo 17 nov 2019, 20:36
Het is helemaal niet interessant of de mens zichzelf belangrijk vind.
Moeder Natuur zal gewoon doen wat ze altijd al heeft gedaan met mislukkingen van de schepping, opruimen !!
Ik vrees dat je gelijk heb :bang:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door dieseltje+ »

Dafluc schreef:
vr 15 nov 2019, 12:38
Ik gun elke boer zijn boterham. Maar dat we als klein dichtbevolkt landje de tweede voedselexporteur van de wereld moeten zijn, nee. Dat kun je gewoon niet vol blijven houden. Dus ja, ik heb er alle begrip voor dat ze hier gaan ingrijpen. Boze boeren of niet.
Tja...hier een boze boer :-B
In de landbouw hebben de meeste wel door dat er wat moet veranderen. Miss nog wel eerder dan vele hier doorhebben.
Vervelende is.... vele hebben hier op geinvesteerd (volgens de wet en regelgeving) om door te kunnen gaan met het bedrijf.
Nu blijkt dat een aantal genomen maatregelen ( maal een geinvesteerd 6 cijferig bedrag) niet voldoen of zelfs nadelig te werken, volgens sommige wetenschappers welke uitkomsten de overheid hanteert. En dan de wet een regelgeving verandert.
De bank verwacht wel de aflossing van het geleende bedrag.
Hoe ga je dat uitleggen :crazy:
Daar zit hoofdzakelijk de boosheid.

Nogmaals voor de duidelijkheid....de landbouw heeft echt wel door dat het nodig is te veranderen!
Er zijn wel meer voorbeelden te noemen waarvan we in dit land (veel) meer produceren dan we gebruiken.

Las in het topic ook iets over insecten.
Even een mooi voorbeeld hoe het soms kan gaan in dit land.
Tot vorig jaar gebruikten we behandeld zaad, behandeld tegen 1 specifiek insect. En ja...die ging daar aan dood!
Sinds dit jaar mag dat niet meer, om toch de bewuste insect te bestrijden zijn we genoodzaakt en middel te gebruiken die ook (onnodig) andere insecten bestrijd. :crazy: :crazy:
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door PE1OPQ Theo »

ja ik snap wel dat LTO en de Rabo je een ander verhaal hebben verteld, dat is ze aan te rekenen.
Ook de politiek is het aan te rekenen dat ze problemen voor zich uit hebben geschoven, of oplossingen gemaakt hebben welke niet stand zouden houden bij de rechter.
Daar kan Bleeker nog wel iets over vertellen, ja die op het malieveld wat anders zei, maar dat zien we dan wel weer was zijn reactie toen.
Tja dat zien we dus niet anders dan toen heer Bleeker, de regels zijn helder, ook 10 jaar geleden al, en dan laat je boeren rustig investeren terwijl je weet dat het beleid niet houdbaar is?

Je laatste opmerking, ja Bayer heeft een erg groot en groot lobby netwerk, ik begrijp zo iets ook niet.
Dat partijen hier nog mee akkoord gaan, dezelfde 2 stromingen die het in Nederland ook voor het zeggen hebben, gingen in de EU als klapmessen om voor Bayer.
Krijg een brief van mijn waterleiding maatschappij, de prijs wordt verhoogd omdat in Drenthe landbouw gif in vele waterwin putten is aangetroffen.
De prijs van de export is groot denk ik dan maar.

Ik wil niet tegen je zijn maar zou graag samen hier uit willen komen, om te komen tot een echt schonere wereld.
Voor mijn kinderen hoef ik het niet te doen, die heb ik al niet genomen.
(alsof je kinderen "neemt")

Theo
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door metatoon »

Monroe's

Misschien heb of krijg je /jullie ?gelijk. Kijk even naar de longziekte die China ondergaat.
Je /jullie hebben de overtuiging dat de natuur zich herstelt.
Tot heden legt de natuur het uiteindelijk wel degelijk het loodje tegen onze steeds gekkere welvaart.

Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Meine »

Dat valt te bezien. Gedurende honderdduizenden jarer zijn er soorten opgekomen en uitgestorven. De massaliteit van de mensheid is in z'n nadagen, dat is duidelijk. En de aarde blijft doordraaien, met nieuwe levensvormen en nieuwe kansen. Periode's van hitte en koude zullen elkaar aflossen, nieuw natuurgeweld zal veranderingen teweeg brengen, maar zolang de zon haar energie naar de aarde straalt zal er leven zijn.
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door metatoon »

Aha en als dan de hebzucht ook nog afneemt!!!!!

Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Dutch Traveler
Berichten: 100
Lid geworden op: za 29 dec 2018, 19:27

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Dutch Traveler »

Denk dat we maar zo lang mogelijk moeten blijven genieten van onze campers.
Heb net het rtl nieuws aan staan. Daar word je niet vrolijk van.
Bron. www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/49252 ... zorgkosten

De vergrijzing neemt toe.
De zorgkosten stijgen explosief
Ouderen hebben steeds meer zorg nodig.
Door de vergrijzing neemt de economische groei af.
Ze waarschuwen zelfs, DE BEJAARDEN KOMEN ERAAN. Spanningen tussen jong en oud.

En daar zit de milieu problematiek nog niet eens bij.
Ik reis en kampeer in afwachting van wat komen gaat, bewust rond in een zuinige mini camper.
Doordat hij op benzine rijd en een hoogte heeft van 1.90 mtr. ben ik zonder beperkingen overal welkom.
Nu ben ik in afwachting van de hopelijk later dit jaar uitkomende basisauto, voor mijn eerste vol elektrische camper.
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door metatoon »

Zo'n dertig jaar geleden eens een film gezien.
In de film hadden ze een verdienmodel uitgedacht op de nutteloze oudjes.
Ik dacht toentertijd nou het idee op zich kan wel eens op een of andere manier de toekomst worden.
Helaas kan ik me de titel niet meer herinneren.

Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 3:52, 1 keer totaal gewijzigd.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 3:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Johny_Boy »

Meine schreef:
ma 18 nov 2019, 12:42
Dat valt te bezien. Gedurende honderdduizenden jarer zijn er soorten opgekomen en uitgestorven. De massaliteit van de mensheid is in z'n nadagen, dat is duidelijk. En de aarde blijft doordraaien, met nieuwe levensvormen en nieuwe kansen. Periode's van hitte en koude zullen elkaar aflossen, nieuw natuurgeweld zal veranderingen teweeg brengen, maar zolang de zon haar energie naar de aarde straalt zal er leven zijn.


Dat heb je heel mooi verwoord ... :thumbup: :bow: Daarom leven wij ook ons leven, zonder zich druk te maken om al die wetenschappers die het allemaal zo goed weten. Alle elementen waar zij het over hebben zijn gecreëerd door de aarde zelf. Voor zelfbehoud of voor vernietiging? Wordt deze gestuurd door iemand of is het gewoon wachten op de volgende oerknal ... Wie zal het zeggen ... :think:
Vriendelijke groet,
John en Indy
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door doov »

De oplossing volgens Jacobse en van Es. Gewoon alle Pinda’s van de weg.

https://youtu.be/RI4NhxdoCCs
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Dafluc »

Je valt in herhaling.
thole schreef:
za 16 nov 2019, 9:14
Uit de oude doos, wel wat toepasselijk denk ik:

https://www.youtube.com/watch?v=RI4NhxdoCCs
Afbeelding
Plaats reactie