Valkenswaard krijgt camperplaats

Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Valkenswaard krijgt camperplaats



Bericht door Gino608D »

Bij mij in het dorp, nou ja, er net buiten, gaat een camperplaats komen.

https://www.valkenswaardsweekblad.nl/ni ... luikerweg-
Laatst gewijzigd door Gino608D op za 09 nov 2019, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Valkenswaard krijgt camperplaats



Bericht door hurktoilet »

Zou op zich mooi zijn, aan de rand van het bos, op 2,5 km van centrum. Maar zo dicht aan doorgaande drukke weg (die nieuwe N69 wordt immers niet voor niets aangelegd)? Geloof niet dat dat 'm wordt.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Valkenswaard krijgt camperplaats



Bericht door MonRoe »

Even een paar quotes uit het bericht:
Aan de Luikerweg komt immers een stuk grond vrij. Dat zou men niemandsland kunnen noemen.
"Samen met Francois Smits (CDA) hebben wij in de afgelopen raadsvergadering een motie ingediend voor het realiseren van de camper-parkeerplaats op de plek waar de afslag van de N69 op de Luikerweg komt. Daar ligt immers dat stukje grond waar echt niemand iets aan heeft."
En waarom zo'n parkeerplaats ook niet? Het kost relatief niet zoveel en het is op een plaats waar elk ander bouwidee niet uitvoerbaar zou zijn.
Klinkt erg aantrekkelijk allemaal ;-) :bang: :lol3:
Laatst gewijzigd door MonRoe op za 09 nov 2019, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Valkenswaard krijgt camperplaats



Bericht door de Jonckheer »

Hebben ze al contact opgenomen met de Recron en toestemming gevraagd? :lol: Beter wel voordat campingboeren beginnen te jammeren en er weer gedreigd wordt met rechtszaken. Overigens denk ik niet dat het een succes zal worden zo dicht langs een drukke weg of ze moeten een geluidsscherm neerzetten. Verder zal het uitmaken of je een cp neerzet met alleen verzorging en eventueel stroom of dat er camping dingen bijkomen zoals douches en toiletten. En uiteraard de overnachtingsprijs.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Valkenswaard krijgt camperplaats



Bericht door Peter LMC »

Goed idee van de gemeente Valkenswaard. :thumbup:
Maar op de verkeerde plaats.
Ik weet waar dit is, ben bekend daar.
Heel veel (Vracht)verkeer daar op deze weg.
En dat wordt alleen maar meer, gezien de plannen van omliggende gemeenten.
Denk er het zelfde over als Peter (Hurktoilet).
Paul S
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 08 jun 2014, 10:46

Re: Valkenswaard krijgt camperplaats



Bericht door Paul S »

Mooi initiatief van de gemeenten Valkenswaard om een cp aan te leggen, maar niet op deze locatie.

Wij wonen aan het einde van de Luikerweg, waar deze overgaat in de Luikersteenweg, dit is een zeer drukke weg met heel veel vrachtverkeer.
Ik ken de locatie goed, maar dit is een slechte plek voor een cp, hier komen duizenden voertuigen per dag langs, zeer veel woon werkverkeer, wat al rond 06.00 uur erg druk is.

Gemeenten Valkenswaard hopelijk leest u mee, en neemt u de goed bedoelde kritiek positief op.
Problemen bestaan niet, er zijn alleen maar oplossingen
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Valkenswaard krijgt camperplaats



Bericht door hathi »

Wees blij dat er weer een plek bijkomt,bevalt hij niet,ga je toch weer.....,geluidsoverlast kom je wel meer tegen,zelfs van medecamperaars :-B
Hans
arnoldrm40
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 02 mar 2016, 22:32

Re: Valkenswaard krijgt camperplaats



Bericht door arnoldrm40 »

Dit is toch weer een mooi initiatief en de een kan wat meer over lawaai dan de ander . Wij staan ook wel eens in Kleve bij het station hebben geen last van de treinen een ander wel , maar er staan altijd wel veel campers dus het is maar net of je er over kan of niet.
Gebruikersavatar
roze
Berichten: 671
Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 0:15
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Re: Valkenswaard krijgt camperplaats



Bericht door roze »

Mooi dat er in mijn gemeente een CP gerealiseerd gaat worden. Ik heb mijn twijfels over deze lokatie. De N69 is inderdaad een zéér drukke weg.
Rob Zeijen | Hymer S660 | 1993 | MB 410 D | automaat |

Info over de retro S-serie van Hymer: www.beremooiehymers.nl
Gebruikersavatar
trevE
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 19:35
Locatie: De Kempen

Re: Valkenswaard krijgt camperplaats



Bericht door trevE »

Een heel mooi initiatief om in ons mooie Valkenswaard een camperplaats te realiseren.
Ook dat het idee omarmd word door de gehele gemeenteraad.
Alleen de locatie lijkt mij en ook gezien de reacties van andere camperaars hier in de buurt hiervoor niet geschikt.
Onderstaande mail heb ik naar een van de initiatiefnemers gestuurd.
Ik ben benieuwd naar zijn reactie.

trevE….Evert

Beste Jos,

onlangs las ik over plannen om een camperplaats te realiseren op een stukske "niemandsland" in Valkenswaard.
Een heel lovenswaardig initiatief.
Maar is het plan wel goed doordacht?
Is de locatie wel geschikt?
Zijn er geen betere alternatieven in ons mooie Valkenswird?
Ik "camper " inmiddels een kleine 20 jaar en zou je vrijblijvend wat meer informatie willen geven en eens met je willen brainstormen om Valkenswaard meteen goed op de kaart te zetten met een camper locatie welke een visitekaartje voor Valkenswaard zou kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,
Een oud buurtgenoot
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Valkenswaard krijgt camperplaats



Bericht door de Jonckheer »

Deze niet vergeten als je daar gaat staan :lol: :lol: :lol:

Afbeelding

Ze hebben daar echt een hoge pet op van camperaars: we hebben een waardeloos stuk grond waar we absoluut niets mee kunnen. Oh wacht, dan maken we er toch een cp van? Levert het nog geld op ook!

Ik ben benieuwd wat ze ervoor gaan vragen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Valkenswaard krijgt camperplaats



Bericht door Gino608D »

trevE schreef:
zo 10 nov 2019, 9:08
Een heel mooi initiatief om in ons mooie Valkenswaard een camperplaats te realiseren.
Ook dat het idee omarmd word door de gehele gemeenteraad.
Alleen de locatie lijkt mij en ook gezien de reacties van andere camperaars hier in de buurt hiervoor niet geschikt.
Onderstaande mail heb ik naar een van de initiatiefnemers gestuurd.
Ik ben benieuwd naar zijn reactie.

trevE….Evert

Beste Jos,

onlangs las ik over plannen om een camperplaats te realiseren op een stukske "niemandsland" in Valkenswaard.
Een heel lovenswaardig initiatief.
Maar is het plan wel goed doordacht?
Is de locatie wel geschikt?
Zijn er geen betere alternatieven in ons mooie Valkenswird?
Ik "camper " inmiddels een kleine 20 jaar en zou je vrijblijvend wat meer informatie willen geven en eens met je willen brainstormen om Valkenswaard meteen goed op de kaart te zetten met een camper locatie welke een visitekaartje voor Valkenswaard zou kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,
Een oud buurtgenoot
Goede mail. Ik als Valkenswirdse camperaar zou hier ook voor open staan. Ik vraag me af hoeveel onderzoek er onder camperaars gedaan is.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Ger en Loes
Berichten: 855
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 23:27
Locatie: West Brabant

Re: Valkenswaard krijgt camperplaats



Bericht door Ger en Loes »

Ik zou denken dat we blij moeten zijn dat er een camperplaats bijkomt en dat er in ieder geval aan camperaars wordt gedacht. Als het is gerealiseerd komt men misschien tot de ontdekking dat een andere plek beter is en kijkt men wellicht verder. Ik ken de plaats niet maar bij voorbaat een toch positieve ontwikkeling afkraken lijkt me niet goed. Wij hebben eerder op camperplaatsen gestaan die anderen beneden de maat vonden maar waar wij het prima vonden. Ieder zijn smaak toch, maar wel blij met het initiatief in deze mooie omgeving.
Het tegenovergestelde van "goedbedoeld" is ....."goed"
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Valkenswaard krijgt camperplaats



Bericht door Camperic »

Mee eens :thumbup:

Verbazingwekkend. "We" klagen dat er te weinig camperplaatsen zijn in NL. Als er dan een nieuwe wordt gerealiseerd is de locatie niet goed (genoeg). Volgende "probleem" zal wel de prijs (indien niet gratis) of het ontbreken van voorzieningen (zelfs indien gratis) zijn. Hulde voor het initiatief :thumbup: en als het persoonlijk niet naar jouw zin is dan ga je toch gewoon ergens anders staan.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Plaats reactie