Zijn campers daarom zo duur?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
hrs
Berichten: 127
Lid geworden op: vr 28 okt 2005, 20:22

Zijn campers daarom zo duur?



Bericht door hrs »

Wilde graag weten hoe duur de nieuwe automaat op de Ducato is. Op de prijslijst van verschillende camper merken wordt de automaat aangeboden voor een extra prijs van ongeveer 4200€. Op de prijslijst van Fiat voor 3300€ inclusief BPM en BTW wel als introductie prijs. Nog bonter de 90 liter tank bij fiat zonder meerprijs bij de camper merken een meer prijs van 100€. Zo zijn er nog wel wat verschillen te vinden.
Huub
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Zijn campers daarom zo duur



Bericht door Vertrokken2 »

Campers zijn zo duur vanwege BPM en BTW. Zonder dat soort heffingen kost ie de helft.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Zijn campers daarom zo duur



Bericht door seth_space »

Bpm wordt alleen berekend op basis voertuig met daarop gemonteerde uitbreidingen en niet op de camper opbouw.

Verschil zal zitten in inderdaad die bpm die ontbreekt bij zakelijke voertuigen die voldoen aan de bpm vrijstelling.
Automaat Zakelijk 3300 wordt dan 4200 incl bpm particulier of niet voldaan aan vrijstelling.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
hrs
Berichten: 127
Lid geworden op: vr 28 okt 2005, 20:22

Re: Zijn campers daarom zo duur



Bericht door hrs »

In de prijslijst van Fiat staat als prijs voor de automaat 3300€ inclusief BTW en BPM en ik mee 2000€ exclusief BTW en BPM
isoplus
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Zijn campers daarom zo duur



Bericht door isoplus »

Als je een nieuwe koopt krijg je met een beetje onderhandelen de automaat gratis erbij.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Zijn campers daarom zo duur



Bericht door hathi »

Omdat Fiat een automaat in moet kopen,word hij automatisch duurder ,en als je dan alle extra’s,die vanaf 2021 verplicht zullen worden,optelt zal het prijsverschil met Mercedes,(waarbij het meestal standaard is) nog maar minimaal zijn
Hans
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80396
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Zijn campers daarom zo duur



Bericht door Dafluc »

Voor een automaat in een camper geldt de introductieprijs inderdaad niet. Ze verdienen er zo al amper iets op. En er zit nog handel tussen de Fiat met automaat en de uiteindelijke camper.
Wat betreft de grotere brandstoftank: misschien zit op die plek bij een camper-uitvoering al iets anders ingebouwd? Dan moet er dus iets aangepast worden. Zou zomaar kunnen toch?
Afbeelding
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6055
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Zijn campers daarom zo duur



Bericht door TestCase »


hrs schreef:Nog bonter de 90 liter tank bij fiat zonder meerprijs bij de camper merken een meer prijs van 100€. Zo zijn er nog wel wat verschillen te vinden.
Huub
Eeh, ik heb standaard een 90L tank. (Misschien wordt de 120L bedoeld?)




//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
hrs
Berichten: 127
Lid geworden op: vr 28 okt 2005, 20:22

Re: Zijn campers daarom zo duur



Bericht door hrs »

Om plaats te krijgen voor de Ad blue is de 90 liter tank verkleind naar 75 liter en de 120 naar 90. Dus 120 liter is niet meer te krijgen.
Waar ik mij over verbaas is dat de camper fabrikant beduidend meer geld vraag voor sommige opties dan Fiat ook rekening houdend met BTW en BPM
isoplus
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Zijn campers daarom zo duur



Bericht door isoplus »

Onze overheid(dat zijn we in feite zelf) verdient het meeste aan vooral dure campers.
Fiat moet hard knokken om aan de bak te blijven, de camperbouwers hebben kleine series die uit marketing oogpunt elk jaar gewijzigd moeten worden.
Dat vraagt grote investeringen telkens, als we genoegen zouden nemen met jarenlang hetzelfde model kon er wel iets aan de kostprijs gedaan worden.
Zo werkt het helaas niet :wink:
isoplus
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Zijn campers daarom zo duur



Bericht door isoplus »

Ligt er aan hoe de omstandigheden zijn.
Niets in te ruilen en koop je een nieuwe van 100.000,= euro dan komt de automaat wel gratis.
Op papier is dat wellicht 4400 euro maar in werkelijkheid natuurlijk niet, de verkoper geeft liever de automaat cadeau als 4400 euro korting.
Bij een camper van 60.000 = euro gaat zoiets natuurlijk niet lukken maar dan moet je iets anders bedenken ter waarde van 2300 euro of daaromtrent.
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland

Re: Zijn campers daarom zo duur



Bericht door Abe »

Goh, als ik de reacties lees zou ik haast medelijden krijgen met de camperbouwers......
Groeten Abe
Afbeelding
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Zijn campers daarom zo duur



Bericht door bertt »

Dat hangt er van af in welke prijsklasse u koopt. Ik heb hem zelf nieuw bij een Duitse dealer gekocht en ingevoerd. Mede omdat ik er hier niet aan kon komen op dat moment. Die Duitse dealer verdient er ook aan, reken maar. Dus ik weet wat ik er voor betaald heb en wat er hier gerekend wordt en er zit nog veel tussen :wink:

BPM heb ik ruim 11000 voor betaald. Dat maakt niet zo veel verschil welk merk er opgebouwd is, het gaat om de "bus" waarop ie gebouwd wordt. In mijn geval een 2,3 150pk automaat 16inch

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Plaats reactie