Slooppremie dieselbusjes?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Slooppremie dieselbusjes?



Bericht door durisotti »

Mogelijk komt er een slooppremie voor dieselbusjes..
Of het ook voor oudere campers met grijs kenteken geldt is niet bekend.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1709047 ... looppremie
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80396
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Slooppremie dieselbusjes?



Bericht door Dafluc »

De gemiddelde oudere camper, of oudere bestelbus omgebouwd naar buscamper, is toch wel meer waard dan een lege bestelbus. Denk niet dat de premie bezitters zal verleiden hun camper naar de sloop te brengen. Dat het een maatregel is die op het lijstje van mogelijkheden staat snap ik wel. Ze hebben het al eerder gedaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22846
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Slooppremie dieselbusjes?



Bericht door PaulBng »

Daarnaast, zijn er dan (betaalbare) alternatieven? Behalve een nieuwere diesel bus?
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80396
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Slooppremie dieselbusjes?



Bericht door Dafluc »

Als je nu op Marktplaats kijkt staan er 4436 diesels, 79 benzine en 1 elektrische onder campers. Alternatieven zijn er wel. En een nieuwe diesel kost ook serieus geld. Maar als je je oude diesel wegdoet heb je voor dat geld natuurlijk geen vervanging.
Afbeelding
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Slooppremie dieselbusjes?



Bericht door Will »

De gemiddelde oudere camper, of oudere bestelbus omgebouwd naar buscamper, is toch wel meer waard dan een lege bestelbus.
Niet na zulke berichten dan ben ik bang dat de prijs vanzelf naar beneden gaat dit heet uitroken.
Maar hoeveel van deze oude campers of busjes rijden er nog rond tot 2006 dat zet toch geen zoden aan de dijk.
De camper handel vraagt nog rond de 25.000 euro voor een camper tussen 2003 en 2005 dat kan je toch niet afdoen met een premie van 1000.e-.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80396
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Slooppremie dieselbusjes?



Bericht door Dafluc »

Precies wat ik zeg.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Slooppremie dieselbusjes?



Bericht door MonRoe »

en daarbij wil ik die van ons niet eens kwijt. Vind maar weer eens een camper die qua indeling helemaal naar je zin is. Zoals die van ons worden ze niet meer gemaakt. En het geld is er ook niet om een nieuwere te kopen.
Dan maar de camper exporteren naar Spanje en met het vliegtuig daar naar toe. Vliegen mag nog wel ;-)
Of we maken een stacaravan van de camper.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Slooppremie dieselbusjes?



Bericht door Will »

en daarbij wil ik die van ons niet eens kwijt. Vind maar weer eens een camper die qua indeling helemaal naar je zin is. Zoals die van ons worden ze niet meer gemaakt. En het geld is er ook niet om een nieuwere te kopen.
En zo wordt er weer een hobby van je afgenomen en toegevoegd aan mensen die meer te verteren hebben.
Maar schijnbaar leeft dit onderwerp niet zo op het forum gezien de zeven berichten.
Ik heb zelf ook een camper van 2005 en een nieuwer model zit er gewoon niet in, het spaargeld is mijn pensioen (zelfstandig) maar dat terzijde.
Maar dit soort berichten maken mij wel onzeker schijnbaar anderen niet maar we zullen zien hoe het loopt.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4574
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Slooppremie dieselbusjes?



Bericht door PE1OPQ Theo »

Onze camper is van 1984, en ja het raakt ons niet zo zeer.
Ik heb nl niets met diesel :D
Camper is op benzine, wat iedereen ons afraadde om te kopen, geen kracht en onvoordelig in het gebruik.
Nu blijkt de keus voor benzine toch niet zo heel gek te zijn geweest.
En zeker met de kilometers die we maken, nog 10.000 per jaar, als we dat halen.

Theo
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Slooppremie dieselbusjes?



Bericht door durisotti »

Mogelijk wordt het een probleem voor zelfbouwers om aan een gebruikt busje te komen..
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80396
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Slooppremie dieselbusjes?



Bericht door Dafluc »

Zolang je je dieselcamper niet wilt gebruiken om naar (het centrum van) een stad te gaan is er nog vrij weinig aan de hand. Vanaf de camping de fiets of het openbaar vervoer. En niemand die je iets afneemt. Denk dat het meer een kwestie is of je ergens een probleem van wilt maken of niet. En die dieselbusjes worden nou net goedkoper hierdoor.
Afbeelding
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Slooppremie dieselbusjes?



Bericht door Will »

Denk dat het meer een kwestie is of je ergens een probleem van wilt maken of niet.
Ik denk meer een kwestie van tijd maar goed we gaan het zien en laten we hopen dat je het gelijk aan je zijde hebt. :wink:

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Slooppremie dieselbusjes?



Bericht door Bob Diesel »

Het geouwe publieke dames
Over onze oude diesels duurt al jaren

Gewoon doorrijden..
Neem een :cheers: :cheers:
En dat doen we ook al jaren :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Slooppremie dieselbusjes?



Bericht door MonRoe »

Dafluc schreef:
vr 08 nov 2019, 12:22
Zolang je je dieselcamper niet wilt gebruiken om naar (het centrum van) een stad te gaan is er nog vrij weinig aan de hand. Vanaf de camping de fiets of het openbaar vervoer. En niemand die je iets afneemt. Denk dat het meer een kwestie is of je ergens een probleem van wilt maken of niet. En die dieselbusjes worden nou net goedkoper hierdoor.
Niet alleen steden, ook bijv. in Frankrijk de Elzas en de Drome en dat zijn behoorlijk grote gebieden waar je niet mag rijden als de smog te veel is.
En wat nu is, kan over 2 jaar anders zijn en daarbij wordt het bezitten van een oudere diesel vanaf 1 januari 2020 ook duurder en ik verwacht dat dit niet het einde is.

Maar zolang het kan, blijven we rondrijden.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Plaats reactie