PFAS in de grond

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: PFAS in de grond



Bericht door Autocaravana »

Ik ben zeker geen fan van dit kabinet maar nog minder van fake news.
:thumbup:
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: PFAS in de grond



Bericht door de Jonckheer »

Carola Schouten is niet gestikt in haar eerste leugen (in alle andere daarna ook niet) maar hoe kan het ook anders met een leermeester als Rutte!
En toen ik dat dat vogeltje (Wiebes) ernaast hoorde roepen dat Nederland niet op slot gaat kreeg ik braakneigingen en heb afgehaakt. Man man, wat een verzameling kneuzen bij elkaar, pffff.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: PFAS in de grond



Bericht door thole »

:silent: :silent: :silent: :silent:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: PFAS in de grond



Bericht door PE1OPQ Theo »

de Jonckheer schreef:
za 02 nov 2019, 8:04
Carola Schouten is niet gestikt in haar eerste leugen (in alle andere daarna ook niet) maar hoe kan het ook anders met een leermeester als Rutte!
En toen ik dat dat vogeltje (Wiebes) ernaast hoorde roepen dat Nederland niet op slot gaat kreeg ik braakneigingen en heb afgehaakt. Man man, wat een verzameling kneuzen bij elkaar, pffff.
Dan blijft het toch knap dat links mensen steeds de schuld krijgen van de problemen.

Theo
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: PFAS in de grond



Bericht door de Jonckheer »

Het meest idiote is momenteel dat een zogenaamd rechts kabinet groen links beleid uitvoert. Het beste bewijs hiervoor is het feit dat Klaver 100% steun aan dit kabinet heeft toegezegd. Wie het nog snapt mag het zeggen . .
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: PFAS in de grond



Bericht door thole »

Een bewijs vanuit het ongerijmde.
De steun van Groen Links betreft niet het 100% steunen van het beleid van dit kabinet maar het niet tegen de begrotingsvoorstellen stemmen, iets wat ik niet ga verdedigen.

Ik zou zeggen, iedereen die denkt dat het beleid van het kabinet 100% gesteund wordt door Klaver moet nog maar even kijken naar Pauw van gisterenavond.

Dat dit kabinet tot nu toe groener is dan hiervoor heeft te maken met het doorgebroken inzicht dat we niet door kunnen gaan met de aarde naar de kloten te helpen.
Maar ik moet even stoppen, iets met politiek op het forum enz.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Japie
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 15:18
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Re: PFAS in de grond



Bericht door Japie »

Het hele verhaal is dat deze feiten al jaren bekend zijn en heel plotseling wordt een norm gesteld en moet er wat gebeuren. Hier heeft de politiek ( links, recht, door de midden, groen)dik zitten slapen en had al veel eerder maatregelen moeten nemen. Eventueel in overleg met bouw etc.

Er is echter vrijwel niets gebeurd en dat kun je het kabinet kwalijk nemen. Niet zeggen dan moeten we een ander kabinet, die zit met hetzelfde gekakel en praat voor de vaak theorie.

Links of rechts of groen, er moet toch wat gebeuren maar de wijze waarop kun je op verschillende manieren uitleggen.

Op moment dat je met een norm komt die niet werkbaar is roep je dit hele verhaal op je af door eigen schuld. In het afgelopen jaar hadden ze alle tijd om grondig onderzoek te doen en met een realistische norm kunnen komen, er is niks gebeurd.

Als die norm door onderzoek lager ligt dan de bouw etc wil hebben dan hebben we een probleem maar dan is in ieder geval duidelijk wat veilig is en dat is nu niet bekend. Als aangetoond is dat bv 0.5 Mu schadelijk is dan heb je daar mee te dealen.

Nu hebben we niks anders dan een norm die niet onderzocht is en zo maar ingesteld is.
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd in de stront.
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: PFAS in de grond



Bericht door thole »

:thumbup:

Het probleem is jaren vooruit geschoven, pas als er rechterlijke uitspraken zijn wordt er gehandeld en is er sprake van paniekvoetbal.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: PFAS in de grond



Bericht door Jan en Simonne »

Wat een vreemde discussie dit.

Onze grond (waar wij op leven, wonen, van eten en uit drinken) is ernstig vervuild.
Jarenlang heeft de industrie zijn afvalstoffen gedumpt, waar het maar mogelijk was.
Sommige ondernemers deden dat legaal, anderen illegaal.

Er is nooit (door welk kabinet dan ook) actie op ondernomen en nu rijst het de pan uit.
Maar...
Ik vind dat elk mens het recht heeft op voedsel en drinkwater zonder troep en dat alle kinderen veilig buiten kunnen spelen en een hap uit de zandbak kunnen nemen, zonder dat ze een hoop bende binnenkrijgen.

En dit heeft niets met links of rechts te maken, maar met gezond verstand.
Helaas wordt ons land (net zoals elk land) geregeerd door de multinationals, niet door een regering.
De grote jongens maken de dienst uit, niet al die politieke figuren.
En zolang dat zo blijft en die bedrijven ongestoord en ongestraft kunnen blijven doorgaan met wat ze al jaren doen, is onze eigen bijdrage (hoe nuttig ook) een druppel op een gloeiende plaat.
Dat weerhoudt mij er niet van om mijn bijdrage te leveren.

En subsidie op een fiets zonder accu?
Kan natuurlijk al helemaal niet, als we harder moeten trappen, stoten we meer stikstof uit...
Wie het weet, mag het zeggen... :problem:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1792
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: PFAS in de grond



Bericht door doov »

Als Nederland op slot gaat door de klimaatdoelstellingen dan verdwijnt de werkgelegenheid en welvaart en daarmee onze verzorgingsstaat. Zelfs de innovatiekracht verdwijnt om structurele maatregelen voor een beter milieu te bewerkstelligen, omdat ons economisch bestel dan gewoonweg ophoudt te bestaan.

Het wordt kiezen uit 2 kwaden.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: PFAS in de grond



Bericht door Jan en Simonne »

Welke verzorgingsstaat?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Japie
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 15:18
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Re: PFAS in de grond



Bericht door Japie »

Natuurlijk hebben we een verzorgingsstaat, alleen is die zorg heel erg verdampt op sommige punten door regels en bezuinigingen, daarom lopen er ook zoveel mensen met ernstige psychische problemen los op straat en zorgen voor flink veel overlast.

Geld voor opvang is er niet, wij halen liever een bank uit Engeland dat tig miljoenen kost. IS goed voor het aanzien en de werkgelegenheid.

We hebben nou al overal mensen tekort.

Ik kan wel af gaan geven op politici, al blijf ik het zeer vreemd vinden dat een persoon die wel van goede wil is in een keer mee moet stemmen met de fractie discipline. Apart. ::S

Nou zijn de leden van het kabinet niet altijd de boosdoener, de kwade genius is in veel gevallen het departement. Doe je niet wat ik wil dan komt er wel weer een bonnetje boven tafel.
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd in de stront.
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1792
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: PFAS in de grond



Bericht door doov »

Jan en Simonne schreef:
za 02 nov 2019, 11:00
Welke verzorgingsstaat?
Een korte samenvatting in jip en janneke taal:
https://www.netinnederland.nl/informati ... staat.html
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: PFAS in de grond



Bericht door Jan en Simonne »

doov schreef:
za 02 nov 2019, 11:24
Jan en Simonne schreef:
za 02 nov 2019, 11:00
Welke verzorgingsstaat?
Een korte samenvatting in jip en janneke taal:
https://www.netinnederland.nl/informati ... staat.html
Leuk, dat Jip en Janneke, lekker populistisch en simplistisch.
Ik noem een verzorgingsstaat pas een verzorgingsstaat als iedereen (dus niet alleen de rijken) de zorg kunnen verkrijgen die ze nodig hebben en dat ook kunnen betalen.

Dat geldt dus niet alleen voor eten zonder troep erin, maar ook voor medicijnen, artsen, ggz, bejaardenhuizen en verzorgings- en verplegingshuizen.
Er zijn mensen, die niet geen medicijnen gaan halen, omdat ze de eigen bijdrage niet kunnen betalen.
Die niet meer naar de tandarts gaan.
Of gedurende langere tijd naar een fysiotherapeut.

Dat is de realiteit van onze "verzorgingsstaat".
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Plaats reactie