Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Garmin camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door jielus »

Je moet niet zwart/wit denken! Wat denk jij dat een update van de Garmin kaart extra toevoegt aan jouw ervaring? De GPS is een hulpmiddel, gezond verstand gaat boven mijn Garmin. Veel problemen ontstaan dat mensen dingen gaan doen uit verveling! Dus ik blijf erbij, voorlopig hoef ik niet te updaten, maar ik heb ook nooit problemen.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Garmin camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door DiffRental »

jielus schreef:
do 31 okt 2019, 12:06
Veel problemen ontstaan dat mensen dingen gaan doen uit verveling!
En uit verveling ga ik mijn Garmin updaten? :crazy: :crazy: :crazy:
Het moet niet gekker worden. :-?
Groeten Peter
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Garmin camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door EasyBee »

Gelukkig ben je me voor. :thumbup:
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Garmin camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door jielus »

DiffRental schreef:
do 31 okt 2019, 20:14
jielus schreef:
do 31 okt 2019, 12:06
Veel problemen ontstaan dat mensen dingen gaan doen uit verveling!
En uit verveling ga ik mijn Garmin updaten? :crazy: :crazy: :crazy:
Het moet niet gekker worden. :-?
Waarom ga je dan updaten? De Garmin werkt toch prima? Hoe nieuw de kaart ook is hij is altijd achterhaald!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
JaapB
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:02
Locatie: 8x

Re: Garmin camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door JaapB »

Zullen we weer back on topic gaan, dat gezeur op elkaar.
De één zegt dat je de update doet omdat je je verveelt.
De ander zegt nooit problemen te hebben en heeft een site met de naam “Travels and Troubles”.
Waar gaat het hier nu om?

Ik ben dit topic begonnen omdat ik na de update problemen ondervond.
Ik dacht dat ik iets fout gedaan had, maar er bleken meer mensen te zijn die dit hadden.

Gisteren gebeld, na diverse mailtjes, met Garmin Nederland.
Twee keer 30 minuten in de wacht gehangen, maar uiteindelijk iemand gesproken.
Niet dat je er wat mee opschiet.
Het komt hier op neer.
Toestel ruilen kan niet, want het toestel werkt.
De orginele software (dus voor de update) online zetten kan niet.
Het is afwachten op de volgende update en hopen dat dan de problemen opgelost zijn.
“Hopen”, want dat kunnen ze niet garanderen.
En het kan nog wel een jaar duren eer deze er is.

Goed spul hè.
Dethleffs Trend T7017, automaat, 150Pk, 2018.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Garmin camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door MonRoe »

Over het algemeen zijn er 4 updates per jaar. In de tussentijd zou je zelf de poi's van de acsi en de nkc er op kunnen zetten, dan heb je weer een werkend systeem.

Het is hier al meerdere keren gezegd, de meerwaarde van een speciale camper editie is er niet aangezien het allemaal heel makkelijk zelf te doen is. Je betaald er meer voor, maar eigenlijk loop je altijd achter de feiten aan. Beter is om een paar weken voordat je op pad gaat de poi's van campercontact en van de acsi te downloaden en op de garmin te zetten, dan heb je altijd een redelijk up to date versie bij je.

Ik pas de poi's van campercontact ongeveer 3x per jaar aan en haal dan ook alleen de landen binnen waarvan ik verwacht heen te gaan. Ik heb niets aan de poi's van Engeland/Ierland/Scandinavie op mijn garmin als ik toch niet van plan ben er heen te gaan, daar wordt je systeem alleen maar langzamer van.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
VTECMaster
Berichten: 625
Lid geworden op: zo 22 aug 2010, 22:58
Locatie: Oakly Hill

Re: Garmin camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door VTECMaster »

4 kaart updates haal je al een paar jaar niet meer bij Garmin.

Toen ik nog een Garmin Camper 770 had, had ik bij dit probleem, de update nogmaals uitgevoerd en was het opgelost.
Bij mijn huidige Garmin heb ik het nog niet gehad.

Van mij mogen al die extra's eraf. Begrijp ook niet dat ze dit niet als extra aanbieden, lijken Microsoft wel :-B
Grietings, Frans

Binnen :P
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Garmin camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door Camperic »

Zoals ik al eerder schreef:
wo 02 okt 2019, 11:51
Probeer eens wat afstand te nemen en je dan te bedenken hoe groot dit probleem is, hoe groot de doelgroep is en hoe urgent dus een oplossing noodzakelijk is. Wellicht is het lastig onderweg, maar er valt goed mee te (blijven) leven hoor :wink:
Ook tijdens de herfstvakantie geen probleem ervaren :wink:

Hoewel, wel een ander “probleem”. Vlak voor Luik vanaf het zuiden stuurt de 770 me eraf om er direct weer op te gaan. Dat had ik al eerder ervaren, dus deze keer reed ik eigenwijs gewoon door. Blijkt dat het viaduct dat je daar dan passeert een hoogte beperking heeft van 4m en ondanks lagere instelling op mijn 770 stuurt deze me er dus omheen. Kan Garmin niets aan doen, want zit in de aangeleverde kaartdata :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Garmin camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door EasyBee »

MonRoe schreef:
vr 01 nov 2019, 8:30
In de tussentijd zou je zelf de poi's van de acsi en de nkc er op kunnen zetten, dan heb je weer een werkend systeem.
Eerst even lezen wat het probleem is, dan pas slimme opmerkingen maken.
Die POI's staan er op. Je kunt ze zelfs selecteren en als bestemming kiezen. In de preview worden ze getoond. Maar tijdens het rijden worden allerlei POI's wel getoond (tankstations, parkeerplaatsen, etc) maar de ACSI en NKC POI's niet. Dat is het probleem.

Bijvoorbeeld : Op doorreis zou het handig zijn om spontaan van je route af te kunnen wijken omdat je langs een leuke plek rijdt en ook een ACSI / NKC symbool ziet staan en denkt : we blijven lekker hier. Nu kun je hooguit denken: leuke plek. Maar vervolgens moet je apart gaan zoeken naar een ACSI / NKC plek in de buurt als je die zou willen gebruiken.
MonRoe schreef:
vr 01 nov 2019, 8:30
Het is hier al meerdere keren gezegd, de meerwaarde van een speciale camper editie is er niet aangezien het allemaal heel makkelijk zelf te doen is. Je betaald er meer voor, maar eigenlijk loop je altijd achter de feiten aan.
Dat is de vraag niet en met elke GPS of papieren kaart loop je achter de feiten aan, want de kaarten zijn altijd verouderd.
MonRoe schreef:
vr 01 nov 2019, 8:30
Beter is om een paar weken voordat je op pad gaat de poi's van campercontact en van de acsi te downloaden en op de garmin te zetten, dan heb je altijd een redelijk up to date versie bij je.
Ja, maar die toont de Garmin LMT-D dan nog steeds niet in het voorbijrijden. Dat is nou juist het probleem.
Laatst gewijzigd door EasyBee op vr 01 nov 2019, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Garmin camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door Zwerfsteen »

Ook niet als bij het maken van de poi's deze instellingen zijn gemaakt?
De ingevulde afstand is slechts een voorbeeld en is vrij instelbaar.
Bijlagen
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (65.2 KiB) 1318 keer bekeken
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Garmin camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door MonRoe »

@EasyBee, ik zie de poi's, die ik er steeds zelf op zet, wel op de kaart staan tijdens het rijden.

Verder loop je wat betreft de gegevens van campercontact achter de feiten aan, die van het kaartmateriaal is bekend.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Garmin camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door DiffRental »

EasyBee schreef:
vr 01 nov 2019, 15:30
Ja, maar die toont de Garmin LMT-D dan nog steeds niet in het voorbijrijden. Dat is nou juist het probleem.
Ik vermoed dat je de POI's wel zichtbaar kunt krijgen, zoals hierboven is beschreven.
De Camper 770 kent 3 aanbieders van camping POI's incl de info die je kan aanklikken, weet niet of je de andere aanbieders ook als losse file kan krijgen. Maar principieel ben ik tegen, Garmin verkoopt dit toestel met werkende POI's dus het is aan hen om te zorgen dat het blijft werken!
JaapB schreef:
vr 01 nov 2019, 7:49
Het is afwachten op de volgende update en hopen dat dan de problemen opgelost zijn.
“Hopen”, want dat kunnen ze niet garanderen.
En het kan nog wel een jaar duren eer deze er is.
Vreemde antwoorden van Garmin.
Mijne heeft garantie tot feb 2020, is het tegen die tijd niet opgelost dan gaat ie gewoon terug.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Albertjan
Berichten: 259
Lid geworden op: wo 28 nov 2007, 8:12
Locatie: Meppel

Re: Garmin camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door Albertjan »

Beste mensen.
Wij hebben een Garmin DriveSmart 61LMT-D en tijdens het rijden in Spanje, zijn in eens alle mijn eigen POI van het kaartje verdwenen. Ook stond ineens WIFI aan. Kan het kaartje ook niet meer benaderen.
Dit is mij al eens eerder overkomen met een Garmin nuvi.
Ik kan nog wel in het menu de tekst : Eigen POI zien staan, maar als ik deze activeer krijg ik de plaatselijke POI.
Ben een beetje boos en dit gebeurd steeds als je onderweg bent.
Lees verder op het forum dat dit bij meerdere Garmin apparaten voorkomt. Ben nu niet in de gelegenheid om dit op te lossen pas als ik in het voorjaar weer thuis ben.
Dank voor het lezen van dit bericht.
Met vriendelijke groet,
Albert. (PA3GXD)
VW California T6.1 Ocean
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Garmin camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door DiffRental »

Kleine update hier,
Mijn garantie verloopt volgende maand dus heb het toestel teruggestuurd naar de (internet)winkel.
Naast het probleem met de camping POI's had ik (misschien) ook een accu dingetje.
Het viel mij op dat de accu vrij snel leeg liep, ook als het toestel helemaal uit stond.
Kwam zelfs wel eens voor dat ik slechts 1 batterij streepje overhad en het toestel na een uur uitstaan weer opstartte en dan meer dan half vol stond.

Met deze klachten het apparaat Dinsdag teruggestuurd en vanavond een mailtje van de winkel dat het toestel wordt omgeruild en dat ze de nieuwe gaan toesturen. Wel bijzonder want de winkel beloofd dat binnen 3 weken er een oplossing is, nu heb ik die al in 2/3 dagen. Je zou haast zeggen dat het probleem bekend is!
Leuk voor mij als het waar is, helaas dat we nooit zullen weten wat er mis was en dat er niemand mee geholpen is die uit de garantie is.
Het strookt wel met het advies van de helpdesk van een paar maanden geleden dat ik het toestel maar moest terugsturen omdat het waarschijnlijk defect zou zijn.
Groeten Peter
Plaats reactie