Een "krankzinnig" idee!

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Een "krankzinnig" idéé!



Bericht door Hoofdnoorman »

:bang: :bang: :bang: :bang:
De originele kitplaat van Oysteris ietsje scheef geplakt destijds. Zelf gedaan, misschien teveel gedronken toen.

Maar nu ligt die SamySolar er op en dat paneel is natuurlijk rechthoekig. En dan valt het plotseling op. Tsjonge wat baal ik daarvan. :evil: Morgen dus eerst de bevestigingsgaten uitruimen en het hele geval rechtzetten.

Maar goed, goed weer vandaag, dus alles ligt nu op het dak. Morgen een foto.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Een "krankzinnig" idéé!



Bericht door Hoofdnoorman »

De beloofde foto, maar eigenlijk is er een drone nodig om het goed te zien. Ik maak morgen nog wel eentje van iets grotere hoogte.

Alles werkt, Vanochtend om 12.15 was het zwaar bewolkt hier. de totale spanning was 17,9 volt en de stroom 10,3 Amp. De regelaar maakte daar 13,5 Amp van bij 13,6 Volt. Het kompas van de Samy is nog niet gekalibreerd. Ik wilde dit net doen toen ik merkte dat de D+ het niet deed. Dat was even zoeken. Morgen toch de APK afmelding, dan maar even die twee rondjes rijden.

Afbeelding



Ten Haaft heeft wel gedacht om de mensen opmerkzaam te maken over de minimale hoogte van de LNB arm i.v.m. eventuele obstakels op het dak. Maar nergens wordt gesproken wat te doen als hij in de Solar mode staat. Nou, dan veegt de arm gewoon over het dak hoor. :-B Wat een stel sufkoppen daar.
Ja, was de reactie, wij schrijven dat hij een vrije draaicirkel moet hebben van 90 cm!! No, in dat geval hoeft dan ook de vrije hoogte in Sat-mode niet ingesteld te worden.
Maar goed, de LNB draait net tussen de panelen door en bij de schuine helling rolt het wieltje netjes over het plaatwerk en wordt de LNB even wat opgetild.
Morgen wil ik nog wel even een paar steuntjes maken die de schotel, wanneer ingeklapt, tegen doorklappen te ondersteunen.

Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Geert Huizing
Berichten: 592
Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Een "krankzinnig" idéé!



Bericht door Geert Huizing »

Rudy,

Ga je nu ook meedoen met de solar challenge ?

Knap stukje werk wat je gemaakt hebt. :thumbup:
Groet,
Geert
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Een "krankzinnig" idéé!



Bericht door veetee »

Inderdaad, mooi wark! :wink:
Maar pas maar op, de Delftse solar challenge auto is vorige week uitgefikt! :DD
.
F04D9F40-B9B7-492A-82D9-E080CC24C8C2.jpeg
F04D9F40-B9B7-492A-82D9-E080CC24C8C2.jpeg (93.21 KiB) 677 keer bekeken
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Een "krankzinnig" idéé!



Bericht door Cee Pee »

Die was toch van de weg gewaaid, daar heeft Rudy niet zo snel last van.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Een "krankzinnig" idéé!



Bericht door ducati 900 »

Dat was die van Twente, die van Delft vloog in het zicht van de haven in de fik.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Een "krankzinnig" idéé!



Bericht door Hoofdnoorman »

Nou, een foto van het achterdek.
Ja, een paar kale plekjes, ik weet het. Daar moet nog wat lak op om het netjes te maken, maar dat komt volgend jaar wel. :-B
De steuntjes zitten ook op de plaats, doe ik morgen wel even een foto van. Vergeten vanmiddag. :shock:

Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10161
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Een "krankzinnig" idéé!



Bericht door Peter LMC »

Klaar voor vertrek. :?:
Of nog even een spuitbusje van de Action er over.
jansloos
Berichten: 6869
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Een "krankzinnig" idéé!



Bericht door jansloos »

Nou Rudy, je hebt er mooi een RREC van gemaakt.

Kun je de ANWB helpen met gestrandde E-auto's.



PS.
RREC
{spreek uit: rrrrrudys rrrrrrrijende enerzie setrale)
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
isoplus
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Een "krankzinnig" idéé!



Bericht door isoplus »

Er is nog plaats voor wat paneeltjes zie ik.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22853
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Een "krankzinnig" idéé!



Bericht door PaulBng »

Rudy,
Is het niet een idee om onder de baan van dat wieltje een strip te plakken?
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Een "krankzinnig" idéé!



Bericht door Hoofdnoorman »

Peter LMC schreef:
za 26 okt 2019, 8:14
Klaar voor vertrek. :?:
Of nog even een spuitbusje van de Action er over.
Iemand die die CreamWhite bij de Action kan scoren, krijgt van mij de dubbele prijs betaald. Spuitbus!
Dus 6 euro per spuitbus CreamWhite van de Action. Maximaal 15 bussen.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Een "krankzinnig" idéé!



Bericht door Hoofdnoorman »

isoplus schreef:
za 26 okt 2019, 14:12
Er is nog plaats voor wat paneeltjes zie ik.
Jaha, er wordt aan gewerkt :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Een "krankzinnig" idéé!



Bericht door Hoofdnoorman »

Zo, vandaag even ietsje kalmer aan gedaan. Het tafelblad op de plaats gezet, een nieuwe batterij in de kachelontsteking, mijn oventje voorzien van een aantal extra popnagels, de snelweg op geweest naar Apeldoorn en terug en de hele camper aan de buitenzijde gewassen.

Vooral was ik nieuwsgierig naar bijgeluiden van de panelen op het dak. Niets dus, helemaal stil, eh, stiller als voorheen!! :-B
Dat was dus een positieve ervaring.
Maar vanmiddag kwam een forumlid even kijken. Vol trots dus alles laten zien totdat wij bij mijn "Control Box" van de panelen kwamen. Het display knippert als een gek, vertelde hij mij. Ik kijken en ja, ik heb de schakelaar aan laten staan. De volt/amperemeter werkt op een 9 Volt batterij. Het neemt waarschijnlijk toch wat stroom af want na 3 dagen was die dus leeg. Nu herinner ik mij niet meer of de batterij nieuw was, ik had hem uit een kapotte Multimeter. Maar goed, een nieuwe er in en alles is weer prima.

@PaulBng
Neen, er komt geen strip onder het wieltje. Ik de schotelstand raakt het wieltje het dak niet. Tevens schrijft het wieltje een ronde baan maar het is ook gemaakt van POM met daaromheen een rubber bandje. (O-ring) Gebeurd dus niets mee.

De totale investering op het dak was ruwweg € 1.000,- incl dakluik. Ondertussen is er alweer € 400,- op binnen gekomen door verkoop van het oude Hartal luik en een 100 Wp paneel. Ik heb mij oude Oyster automatische schotel te koop en nog 3 grote solarpanelen over.

Buiten de opfrisbeurt voor het dak (Verf), is dus alles nu naar tevredenheid afgerond. Zoals eerder gemeld, ga ik nog zelf een solarpaneel bouwen voor de overgebleven ruimtes. Dat wordt een modulair systeem van kleine panelen. Waarschijnlijk uit drie delen. 1 x 20 segmenten, 1 x 12 segmenten en 1 x 4 à 5 segmenten. In februari laat ik een doosje komen. Lijkt mij leuk werk om te maken.

Tevens zal de vuurdoop deze winter wel komen. Ik ben nog aan het dubben of ik een doorstroomverwarming kan monteren voor het water. Fijn bij het scheren. Ik heb deze ook in een 2 kW uitvoering ergens gezien. Zelf heb ik een 3 kW liggen welke uit mijn oude ligbad is gekomen. Alles is afhankelijk van hoeveel stroom ik kan binnenhengelen op donkere dagen.

Afbeelding

Dus het project van het "Krankzinnige idéé" is, wat mij betreft afgerond. Rest mij alleen nog even de beloofde foto's van de steunpaaltjes voor de SamySolar.
Eventuele opmerkingen en vragen zal ik natuurlijk nog wel behandelen en, in mijn binnenste hoop ik dat dit idéé niet teveel op de achtergrond verdwijnt want ik ben er best trots op.
Nu maar hopen dat alles blijft werken zoals ik mij gedacht had. Ik houd jullie op de hoogte.

Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie