Trillen tussen 50 en 70 km/uur
Trillen tussen 50 en 70 km/uur
Hallo beste bezoekers.
Wat kan er loos zijn? Als ik een aflopende weg af rijd zonder koppeling is er geen probleem dan rijd hij als een zonnetje, maar zodra als ik de koppeling los laat, gaat de wagen trillen.
Ook op de vlakke weg trilt de auto ook tussen de 50 en 70 km/p.u. Vorig jaar is de drukgroep en koppelingsplaat vernieuwd Km: 177.000
Wat kan er loos zijn? Als ik een aflopende weg af rijd zonder koppeling is er geen probleem dan rijd hij als een zonnetje, maar zodra als ik de koppeling los laat, gaat de wagen trillen.
Ook op de vlakke weg trilt de auto ook tussen de 50 en 70 km/p.u. Vorig jaar is de drukgroep en koppelingsplaat vernieuwd Km: 177.000
- henk en lila
- Berichten: 3887
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
- Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
- Contacteer:
Re: Trillen tussen 50 en 70 km/p.u.
Moeten we toch eerst weten of het een voorwiel aandrijver is?
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
- Peter LMC
- Berichten: 10159
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Trillen tussen 50 en 70 km/p.u.
Wel zo makkelijk als we weten wat voor merk en type voertuig het is.
- JoopBrekken
- Berichten: 4257
- Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
- Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.
Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur
Dit zelfde probleem hadden wij met een Renault Master. Iets met een triepot oid?
Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur
zo,n tripod is een onderdeel van de aandrijfas bij een voorwielaandrijving.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Peter LMC
- Berichten: 10159
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
- Stieneke en Donald
- Berichten: 11823
- Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
- Locatie: Harderwijk
Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur
Opzomeren, je hebt waarschijnlijk nog niet door hoe een forum werkt vermoed ik. Je geeft te weinig info over je voertuig.
Geef door welk merk trekwagen je hebt. Fiat, Renault, Mercedes, Peugeot, Ford, enz.
Over je trilprobleem; heb dat ook meegemaakt in jan. 2019 op de rondweg van Valencia. Bij ca 90 km/u begon het stuur te trillen, koppeling indrukt en trilling weg. Langzamer rijden en geen problemen meer. Dit kwam later vaker voor, ook bij lagere snelheden. En ook in langzame bochten was er trilling in het stuur.
Totdat begin maart de trillingen zodanig werden dat ik niet meer in de 2e versnelling verder kon. Hulpdienst (autoambulance) moest er aan te pas komen om ons naar een Garage te brengen. Homokineet vervangen en alles was opgelost!
Geef door welk merk trekwagen je hebt. Fiat, Renault, Mercedes, Peugeot, Ford, enz.
Over je trilprobleem; heb dat ook meegemaakt in jan. 2019 op de rondweg van Valencia. Bij ca 90 km/u begon het stuur te trillen, koppeling indrukt en trilling weg. Langzamer rijden en geen problemen meer. Dit kwam later vaker voor, ook bij lagere snelheden. En ook in langzame bochten was er trilling in het stuur.
Totdat begin maart de trillingen zodanig werden dat ik niet meer in de 2e versnelling verder kon. Hulpdienst (autoambulance) moest er aan te pas komen om ons naar een Garage te brengen. Homokineet vervangen en alles was opgelost!
Groetjes,
Donald.
Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Donald.
Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur
Bedankt voor je suggestie maar daar ligt het niet aan volgens de monteurs. Mijn in druk is dat het te maken heeft met de rubbers van de ophanging van de motor of versnellingsbak. De homokemeten als daar iets mis mee is, dan kan je dat op de brug constateren en volgens mij ik heb het al vermeld met een ingedrukte koppeling lijkt het wel een elektrische auto alleen het zoemen van de banden blijft over.
De camper is een Fiat Pilote 5 met een 2,8 diesel motor . Bouwjaar 2004 Km stand 177 000.
De camper is een Fiat Pilote 5 met een 2,8 diesel motor . Bouwjaar 2004 Km stand 177 000.
- knutselaartje
- Berichten: 169
- Lid geworden op: wo 06 mei 2015, 22:11
- Locatie: Ravenswoud
- Contacteer:
Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur
Soortgelijk probleem gehad met ons campertje (Dethleffs bus II) er bleken 2 alu wielen niet (meer) rond te zijn. Wiel van de grond met de krik bleek bij ronddraaien 3mm onrond te zijn. Alle 4 wielen nieuwe stalen velgen. Rijdt weer heerlijk zo.
Wie het kleine niet eert, doet het grote verkeerd.
- Bas vd laar
- Berichten: 6299
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur
Trillen bij belasting duidt meestal toch op een tripod, aandrijfas of speling op reactiearm.
Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur
Of een as die krom is veel mee gemaakt bij een Frans merk waar ik toen werkte
Fiat Ducato Multijet x250 Dethleffs.
magic black shadow limit edition.
Groet Ben
magic black shadow limit edition.
Groet Ben