Chinese dieselkachel

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Chinese dieselkachel



Bericht door ThomasJumperHendriks »

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Hij zit. Nu drogen. Morgen testen. Voorboren direct onder het pijltje en in dit geval rond 6 boren. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Going »

Dank u, maar niet nodig.
Ik heb vanmiddag de pijp in de overloop elboog geplaatst.
Dat was het laatste ik moest doen. Ik heb de diesel opgezogen en verder aangesloten.
Helaas bij op starten krijg ik fout melding E-206.
Is een fout met hallsensor of de magneet. Alleen ik weet echt nog niet waar die zijn en hoe het op te lossen.
Misschien kan iemand nog helpen.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

Is het een Chinese kachel ? Ik ken namelijk E-206 niet. Waar zie je die foutcode ?

Ziet er goed en simpel uit Thomas, goed gedaan en het zal best goed werken :thumbup:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Going »

Chinese kachel foutcode op het led display and in gebruiks aanwijzing staat de aanwijzingen.
Sorry zie net foutcode is E-06
Motor fault. Check de polarity of the magnet and the position of the Hall sensor
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

Kijk eens of de fan vrij draait ? De Hall sensor ziet of de fan draait en doet die dat niet dan stopt de kachel
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Going »

Dank u. Ik hoop het morgen te kunnen doen, anders donderdag
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8867
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door kampo »

ThomasJumperHendriks schreef:
di 22 okt 2019, 20:10
Afbeelding
Hij zit. Nu drogen. Morgen testen. Voorboren direct onder het pijltje en in dit geval rond 6 boren. Afbeelding
Opmerking
Je zal er bij deze montagewijze toch de vlotterpot moeten uithalen om vast te stellen hoe diep je de metalen stijgbuis mag steken.
De afdichting (lijmen) van een plat metalen vlak op een ronde plastic buis uit PE zal niet eenvoudig zijn. Het moet tenslotte jarenlang houden en ook bij wat tegendruk


Afbeelding
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Kroppie »

ik zou schroefdraad in de elleboog getapt hebben zit steviger en is makkelijker te dichten, en de lengte kun je met een fietsspaak of ijzerdraadje wel bepalen daarvoor hoeft die pot er niet uit

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Kroppie »

dubbel, is nu ook weer niet nodig :)

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op wo 23 okt 2019, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Going »

Ik heb eerst de zuigbuis ingezet door de opening met elboog verwijderd. Toen opgemeten hoeveel te hoog en daarna dat afgezaagd. Daarna gaatje 5 mm in plastic elboog geboord en M6 getapt. Toen bovenkant vlak geveild, het flow Arrow weg. Toen de elboog weer bevestigd. De zuigpijp er in gedraaid, helaas de schroefdraad loopt niet tot top. De onderkant van de zuigbuis is nu de dikte van de elboog van de tank bodem af. Daarna de top in dikke snelle kit vast gezet. Zit echt heel vast.
@kampo.
Met zaklantaarn kunnen zien dat de pijp onder de overloop recht naar beneden loopt en niet als op uw foto in een offset
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door JoopBrekken »

De zuigbuis kan beter iets korter als vlak op de bodem zijn omdat nu de kachel ongemerkt de hele tank kan leeg zuigen.
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door ThomasJumperHendriks »

gsm schreef:Is het een Chinese kachel ? Ik ken namelijk E-206 niet. Waar zie je die foutcode ?

Ziet er goed en simpel uit Thomas, goed gedaan en het zal best goed werken :thumbup:
Merci gsm. Hij zit goed vast. En hangt vrij in de pot.
Natuurlijk regelmatig controleren of de verbinding nog goed is.

Groetjes


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Going »

@GSM
Ja, de motor draaide niet. De schoep was even te ver op de as gedrukt. Het liep aan tegen de controle board. Het terug halen 3 mm was geen probleem. Het loopt nu geluidloos ..........
Ik heb nog niet aangedaan, hier nu 30° dus even wachten tot de koelere avond.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

Mooi dan is het E06 probleem verholpen :thumbup:
Dit is een vaak voorkomend probleempje al gebeurd het meer dat die juist naar buiten zit en tegen de mantel aan komt maar in jouw geval juist andersom en zat die tegen de behuizing van het moederbord aan.
Maar het is verholpen nu testen of alles goed gaat :D
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Plaats reactie