Chinese dieselkachel

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Marianjacques
Berichten: 666
Lid geworden op: vr 07 jul 2017, 22:22
Locatie: Gouda

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Marianjacques »

Inzake lucht in de diesel leidingen...
Als je de opvoerpompunit terug geplaatst heb en de leidingen weer aangesloten...hoef je alleen je sleutelcontact een x of 5 om te draaien.
De pomp gaat namelijk direct na het omdraaien van de sleutel draaien...duidelijk te horen... en blijft dit ook een seconde of 10 doen na uitschakelen van het sleutelcontact.
Hiermee wordt de lucht via de retour weer in de tank gepompt.
Door dit een x of 5 te herhalen, ben je ervan verzekerd, dat er zich geen lucht meer in de leidingen bevindt.
Je hoeft de motor dus niet te starten.
Let ook op, dat de dieselniveau vlotter goed vrij..over de hele slag... kan bewegen.
Iets verkeerd geplaatst kan hier tot een verkeerde niveau aanwijzing leiden.
Beter eenmalig en goed die stinkunit terug plaatsen... bij verwijdering een goede positie markering aanbrengen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

ribsters
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 21 nov 2012, 16:03
Locatie: nabij Breda

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door ribsters »

ik dacht er goed aan te doen de opvoerbuis door de bocht van de ontluchting te steken, heb de slang eerst losgenomen, er een gaatje van 8 mm in geboord en de opvoerbuis - na op lengte te hebben gezaagd er door gestoken en vastgedraaid.
ga ik nu problemen krijgen met de vlotter?
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

Ik weet niet meer wie het zo gedaan heeft maar ik heb geen problemen daarover gelezen.
Zo heeft die het gedaan
stijgbuis2-klein.jpg
stijgbuis2-klein.jpg (56.55 KiB) 718 keer bekeken
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
ribsters
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 21 nov 2012, 16:03
Locatie: nabij Breda

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door ribsters »

ja zo heb ik het ook gedaan. leek me wel zo eenvoudig
ik zal in ieder geval mijn brandstofmeter de komende tijd in de gaten houden
als het problemen geeft is dat gaatje weer gauw dichtgemaakt, er staat geen druk op
Bijlagen
20191015a.JPG
20191015a.JPG (86.19 KiB) 704 keer bekeken
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door henk en lila »

Zo heeft een professionele inbouwer van gereviseerde Eberspachers en Webasto's het bij mij gedaan. Werkt perfect. Was wel een kaarsrechte stift. O, verrek, dat is mijn foto. :)

Groet, Henk


Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

:lol3: :lol3: ik wist het niet meer maar had hem als voorbeeld opgeslagen :cheers:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door henk en lila »

Sorry, dit is de mijne.Afbeelding

Groet, Henk

Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

OK identiek :thumbup:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door ThomasJumperHendriks »

henk en lila schreef:Sorry, dit is de mijne.Afbeelding

Groet, Henk

Prachtige eenvoudige oplossing!
Dit ga ik ook onderzoeken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Zit die gewoon verlijmd of zit die moer dr onder?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

Ik dacht te hebben gelezen dat die gelijmd zat.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door henk en lila »

Dotje kit maar vraag me niet welke.

Groet, Henk

Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Going »

Ik wil vandaag de vlotter buis omhoog halen om de zuigpijp te plaatsen. Bovenstaande oplossing in de overloop beluchting lijkt me makkelijker te doen.
Vraag:
Kan de opzuigpijp gewoon recht naar beneden worden geplaatst? Op andere foto's lijkt het dat de flexibele slang naar buiten de vlotter buis loopt.
Ook is alleen de schroef van de overloop los halen voldoende?
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Ik ga dit vanavond onderzoeken going.
De overloop zit enkel met die moer vast.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie