Queensbed of enkele bedden?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Noura
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 12 mei 2010, 19:04

Queensbed of enkele bedden?



Bericht door Noura »

Wij denken erover om een nieuwe camper te kopen. Hebben nu een camper met een Frans bed. Dat voldoet op zich wel maar nu we een nieuwe gaan kopen zoeken we eigenlijk naar iets waar we allebei makkelijker het bed in en uit komen. Wij twijfelen tussen 2 enkele bedden met in het midden een apart verlengstuk en een queensbed (qb). Wat zijn jullie ervaringen? Wij vragen ons af hoe het werkt met die enkele bedden plus middenstuk. Gebruiken jullie dat? En als je 's nachts naar de toilet moet, moet je dan een stuk weghalen? Of ben je alsnog aan het klauteren? En wij maken ons ook zorgen over Löfelchen Löfelchen liggen. Kan dat op het middenstuk? Is dat stevig en comfortabel genoeg? Het valt ons namelijk op dat er veel meer enkele bedden dan qb verkocht worden.
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Queensbed of Enkele bedden?



Bericht door Toemke »

Wij komen van een dwars bed en een frans bed na 2 caravans. In onze allereerste camper, een VW-bus, was het een bed in de lengte maar kwam links en rechts tegen de wanden. Geen enkel van bovenstaande vonden wij leuk. Vooral het over elkaar kruipen als je er 's nachts eens uit moet. Maar goed dat is voor iedereen anders.
Wij zaten met de zelfde vraag voor onze huidige camper, enkel of queens. Uiteindelijk is het een queensbed geworden en wat een luxe. In en uitstappen elk langs zijn kant en vooral een zee van opbergruimte eronder (ongeveer 2/3 van het bed kan naar boven klappen dmv 2 hydraulische pompen). Blij dat wij deze keuze hebben gemaakt.
Familie van ons heeft een camper met enkele bedden, ik vind ze nogal smal en het tussenstuk gebruiken ze niet, zij vinden het onhandig (70+). Ook niet zo handig vind ik de kasten onder die bedden. Ze staan laag tegen de grond en door die smalle gang tussen de bedden nogal onhandig in gebruik.
Maar, dat hoeft niet iedereen zo te ervaren natuurlijk.
Succes en laat maar weten wat het geworden is.
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Queensbed of Enkele bedden?



Bericht door Zijspan »

Onze camper heeft 2 smalle lengte bedden met een makkelijke opstap er tussen, je kan het ook geheel dicht leggen en dan heb je een riant slaap eiland, wij gebruiken het grote slaapeiland, en klimmen nog over elkaar indien nodig.
Het is maar wat een mens wilt en zoekt, zou het een Queens bed zijn gebruikten we dat.
Wie weet als we ouder worden zijn onze wensen weer anders!
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Queensbed of Enkele bedden?



Bericht door Camperic »

Bij een nieuwe camper zullen we dezelfde overweging hebben. We hebben nu een Frans bed, wat wel een ruimtelijke indeling oplevert maar we missen de hoek van het bed wel. Datzelfde verwacht ik maar dan zelfs 2x bij de afgeronde hoeken van een queensbed, dus ik denk dat onze voorkeur naar twee bedden in lengterichting zal zijn maar dan wel met 2x voldoende lengte.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Trudie67
Berichten: 3934
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 21:05
Locatie: Veluwe

Re: Queensbed of enkele bedden?



Bericht door Trudie67 »

Wij hebben nog niet zo lang een camper met lage enkele bedden.
De badkamer achterin.
Bevalt super
Je stapt makkelijk in en uit je bed.
Wij vinden de bedden niet smal.
En doordat het lage bedden zijn hebben we veel loop/leefruimte.
Dit is onze derde camper, maar deze bevalt ons het best.
Pilote r450 1989
Hymer camp 594 1995
Adria Coral s 670 slt 2010

Wie zijn geluk niet kent, leeft arm in rijk bezit.
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Queensbed of enkele bedden?



Bericht door mariët »

Wij hebben gekozen voor twee enkele bedden omdat ik nogal eens vroeger naar bed ga en het dan minder storend vind wanneer Jan naar bed gaat en ik het ook vaak heel erg warm heb dus het dekbed nogal eens van me af trap. Onze bedden zijn zéker niet smal en in elk geval langer dan een queensbed. We hebben het 'opvulstuk' er niet bij genomen omdat navraag leerde dat bijna niemand dat gebruikt, we missen het niet. Onder de bedden aan weerszijden een royale uittrekbare kledingkast, dus geen gekruip tussen de bedden en het grote nadeel van een queensbed vonden wij dat je zo inlevert qua garage. Je hebt wel opbergruimte onder het bed maar het is een gedoe met fietsen, tuinstoelen- en tafels en andere 'grote' spullen.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Queensbed of enkele bedden?



Bericht door Toemke »

Zo zie je maar weer hoe het voor iedereen anders is en je dus beter zelf gaat kijken, checken en proefliggen..

Wij hebben bijvoorbeeld geen fietsen maar trekken een kleine trailer met Vespa erop. Dat wil ook niet iedereen maar het geeft ons veel meer ademruimte qua gewichtsbeperkingen dan een Scooterdrager. Elk voordeel hep...
Moesten we fietsen hebben zou ik ze trouwens eerder achterop zetten dan in de garage. De camper waarvan ik hierboven spreek had eerst 2 fietsen in de (grote) garage maar dat was voor hen uiteindelijk niet handig want dat maakte de toegang tot de rest van de spullen in de garage onhandig. Na hun eerste trip hebben ze een fietsendrager gemonteerd. Onze garage is wat betreft stoelen, tafel, grondzeil, bbq en wat zit er nog allemaal in helemaal geen punt. Het bed staat hoog net om ruimte te laten eronder en in de garage.
Het queensbed is 1.95m lang en ik vind het dan weer een voordeel dat ik met mijn voeten nergens tegen lig (ik ben 1.85m) want dat vind ik vervelend, hetzelfde geldt voor een zijwand waar ik niet graag tegen lig of bots. Wel slapen wij ook graag bij/tegen elkaar :hug:

Als je toch gaat voor de 2 aparte bedden, check dan ook dat ze even lang zijn want dat is bij de camper van de familie niet het geval. Als jullie beiden lang zijn, kan het belangrijk zijn.
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Queensbed of enkele bedden?



Bericht door TestCase »

Wij hebben gekozen voor twee lengtebedden. Makkelijk in- en uitstappen mits het middenstuk op dat moment niet verlengd is. Een van onze kleinkinderen ligt regelmatig op dat middenstuk, wij kruipen er later links en rechts langs, vinden ze machtig. Inderdaad grotere garage en flinke kastruimte eronder. Met mijn lengte moet ik dan wel even bukken ja, maar dat moet ik ook voor de onderste helft van de koelkast.
Queensbed heeft twee schuine hoeken en ik ben nogal lang dus koude voeten? Ook vind ik de loopruimte om het queensbed vaak nogal krap met mijn lengte en maat 47 voeten. Omhoogklappen van (deel) queensbed voor toegang tot bergruimte vind ik gedoe. (Lengtebedden kan ik trouwens ook opklappen, maar hoeft nooit.)

Zeer tevreden met enkele bedden.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Noura
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 12 mei 2010, 19:04

Re: Queensbed of enkele bedden?



Bericht door Noura »

Bedankt voor al jullie reacties. Toch weer nieuwe informatie erbij gekregen. Lichte voorkeur nu voor een queensbed maar we gaan er eerst maar eens eentje huren. Beetje raar terwijl je zelf een camper thuis hebt, maar wel verstandig. Dank allen.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Queensbed of enkele bedden?



Bericht door de Jonckheer »

Wíj vinden elkaar nog leuk en daarom, net als thuis in de camper een queensize bed van 1.40 x 2.00. Nou is onze camper 2.50 breed en dus is vrij makkelijk aan beide zijden langs te lopen. Voor ons is dit ideaal dus nooit iets anders.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Queensbed of enkele bedden?



Bericht door Zadowolony »

Twee lengtebedden met tussenstuk. Hebben twee toppertjes op gelegd tegen elkaar, dus toch bij elkaar, en de zijruimte die overblijft heb ik wat spulletjes liggen. Uitstappen op de uitsparing in het midden.( toppers hoek uitgeknipt).
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Queensbed of enkele bedden?



Bericht door appellover »

Nu queensbed ,bevalt prima ,vooral de “nachtkastjes” ,maar denk dat de kastruimte wat minder is dan 2 enkele bedden.
Aan het voeteneinde ( bed is 190 maar we zijn 170) is wand met aan andere zijde de wastafel(tje) ,lekker ruim ipv in “ badkamer”
Blijkt nu dat we die kraan ook altijd gebruiken bij koken waardoor het aanrecht(je) veel groter is omdat de gootsteen afgesloten kan blijven ,die gebruiken we wel met afwassen.
Slaapgedeelte kunnen we dubbel afsluiten met 3 schuifdeuren ,we gebruiken er maar 1.

Met vriendelijke groet
Ron

Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22715
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Queensbed of enkele bedden?



Bericht door PaulBng »

Buscamper met twee langsbedden van 70x195 tegen de wanden. Boven ene bed drie ondiepe kastjes, boven het andere (uiteraard niet het mijne ) bed drie diepere kastjes. Tussenstuk bestaat uit twee delen. Die hingen oorspronkelijk met stalen beugels op de randen van de lattenbodems, en waren lastig te verwijderen. Dat heb ik aangepast.
Overdag ligt alleen het tussenstuk tegen de achterdeuren erin, zodat we overal bij kunnen. Dat houdt ook de matrassen op zijn plaats. 's Avonds gaat het andere stuk ertussen (10 seconden werk) zodat we een bed van 195x195 hebben. De tussenstukken zijn stevig genoeg om te lepelen.
Op de matrassen, en ook op de tussen matrasjes, zit een laag traagschuim. Ligt net zo comfortabel als thuis.
We klimmen er dus over voeteneinde, niet over elkaar, uit


AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Queensbed of enkele bedden?



Bericht door AadenAnke »

Twee langs bedden 75x195 plus twee tussen stukken met beugels om er een groot bed van te maken. Gebruiken alleen het grote stuk vast heerlijk. Wij hadden een dwars bed in de vorige camper en ondanks dat ik Anke nog steeds erg leuk vind is dat klimmen midden in de nacht soms wel 2 keer minder leuk. Heerlijk die langs bedden en meestal met naar bed gaan gewoon ff lekker tegen elkaar aan. Vinden elkaar altijd terug op ons eigen plekkie :hug: het moeten klimmen en klauteren zal in de jaren alleen maar toenemen kan je verwachten.

Gr. Aad
Plaats reactie