Voorsorteren

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Ronald53
Berichten: 276
Lid geworden op: do 13 okt 2016, 20:46

Re: Voorsorteren



Bericht door Ronald53 »

Kunnen we het nu dan over rechts afslaan hebben?
Dank,
Ronald

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Voorsorteren



Bericht door hwendt »

hwendt schreef:
do 10 okt 2019, 23:41
WimZ schreef:
do 10 okt 2019, 18:41
Maar om het even heel simpel te houden.
Voorsorteren is bij wet niet verplicht als er geen speciale rijbanen voor zijn. Dus er kan wel geroepen worden dat men expres andere hindert maar dat is niet zo.
Gelukkig weet ik als gepensioneerde politieman het ook niet echt goed. Ik gokte vaak met het geven van een bekeuring.. :lol3: :lol3: :lol3:

Kijk gewoon even naar dit filmpje : Hoe sla ik af in het verkeer.
het komt echt maar wat meer aan het einde waarbij je de rijinstructeur hoort zeggen "Als er geen sorteervakken zijn stelt u zich zo dicht mogelijk bij de geschatte middenlijn op..
https://www.wolfrijbewijsshop.nl/voor-l ... s-en-links

Zal volgens u dus het ook niet weten. Ga lekker zo door met uw verkeerskennis..

Hier nog een stukje van een autorijschool waarbij het beschreven staat hoe het moet. Opstellen tegen de middenas dus
https://www.theoriewereld.nl/theorie-le ... t-afslaan/

En ten slotte nog met animatie filmpjes met de tekst .............hoef ik toch niet meer te herhalen he....
http://www.gratisrijbewijsonline.nl/afslaanwet1.htm


Hugo :bow: :bow: :bow: :bow: :bang: :bang: :bang:
Laatst gewijzigd door hwendt op do 10 okt 2019, 23:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Voorsorteren



Bericht door hwendt »

Bob Diesel schreef:
do 10 okt 2019, 21:05
Of gas geven :mrgreen: :mrgreen: een beetje :wink:

een Fransman ???? en hij liet de bonuspunten liggen.....???

:bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :cheers: :cheers: :cheers:
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Voorsorteren



Bericht door iSonic »

hwendt schreef:
do 10 okt 2019, 23:48
hwendt schreef:
do 10 okt 2019, 23:41
WimZ schreef:
do 10 okt 2019, 18:41
Maar om het even heel simpel te houden.
Voorsorteren is bij wet niet verplicht als er geen speciale rijbanen voor zijn. Dus er kan wel geroepen worden dat men expres andere hindert maar dat is niet zo.
Gelukkig weet ik als gepensioneerde politieman het ook niet echt goed. Ik gokte vaak met het geven van een bekeuring.. :lol3: :lol3: :lol3:

Kijk gewoon even naar dit filmpje : Hoe sla ik af in het verkeer.
het komt echt maar wat meer aan het einde waarbij je de rijinstructeur hoort zeggen "Als er geen sorteervakken zijn stelt u zich zo dicht mogelijk bij de geschatte middenlijn op..
https://www.wolfrijbewijsshop.nl/voor-l ... s-en-links

Zal volgens u dus het ook niet weten. Ga lekker zo door met uw verkeerskennis..

Hier nog een stukje van een autorijschool waarbij het beschreven staat hoe het moet. Opstellen tegen de middenas dus
https://www.theoriewereld.nl/theorie-le ... t-afslaan/

En ten slotte nog met animatie filmpjes met de tekst .............hoef ik toch niet meer te herhalen he....
http://www.gratisrijbewijsonline.nl/afslaanwet1.htm


Hugo :bow: :bow: :bow: :bow: :bang: :bang: :bang:
Dat het je zo geleerd wordt betekend niet dat het moet of dat je er een boete voor kunt krijgen als je het niet doet. Agenten zitten er trouwens wel vaker naast.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Voorsorteren



Bericht door Marco Polo »

Zoals overal in het leven:
Als je het maar overtuigend kan brengen.
Is altijd wel een hogere macht die ervoor doorgeleerd heeft :P :D
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Voorsorteren



Bericht door doov »

Dutch Traveler schreef:
wo 09 okt 2019, 21:21


Daar is niks mis mee, haalt de snelheid uit het verkeer,
Daar is dus alles mis mee. Je hindert anderen.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Voorsorteren



Bericht door hwendt »

Om ook de altijd beter wetende mijnheer iSonic tevreden te stellen hier de mogeljkheid om gewoon dik er vet op te treden.

Onveilig gedrag dat niet valt onder het RVV kan echter altijd nog bestraft worden op het kapstokartikel uit de Wegenverkeerswet, waarin staat: "Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd." (art. 5 WVW).

De wetstekst

ARTIKEL 5 WEGENVERKEERSWET
Wanneer de politie van mening is dat iemand de verkeersveiligheid in gevaar heeft gebracht of heeft gehinderd, kan zij hiervan proces-verbaal opmaken. De politie zal dit dan vaak doen op grond van artikel 5 Wegenverkeerswet. Dit artikel luidt:

Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.



Artikel 5 Wegenverkeerswet is een overtreding. Op overtreding van artikel 5 WVW staat een maximale hechtenis van twee maanden en een geldboete van de tweede categorie (€ 4.150,-). Daarnaast kan als bijkomende straf worden opgelegd een onvoorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid van maximaal twee jaar.

Bij recidive binnen twee jaar na een eerdere veroordeling dan wel strafbeschikking is een maximale onvoorwaardelijke rijontzegging mogelijk van vier jaar.

Vanwege het feit dat artikel 5 Wegenverkeerswet een overtreding is, vinden dagvaardingen op grond van dit artikel (alleen) plaats voor de Kantonrechter. Nadeel van zittingen bij de Kantonrechter is dat er vaak veel mensen tegelijk worden opgeroepen. De zorgvuldige behandeling van zaken ter terechtzitting wil daardoor nog weleens onder druk staan.


Nog meer vragen >>>>>>?????

:evil: :evil: :evil:
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Voorsorteren



Bericht door iSonic »

hwendt schreef:
vr 11 okt 2019, 16:20
Om ook de altijd beter wetende mijnheer iSonic tevreden te stellen hier de mogeljkheid om gewoon dik er vet op te treden.

Onveilig gedrag dat niet valt onder het RVV kan echter altijd nog bestraft worden op het kapstokartikel uit de Wegenverkeerswet, waarin staat: "Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd." (art. 5 WVW).

De wetstekst

ARTIKEL 5 WEGENVERKEERSWET
Wanneer de politie van mening is dat iemand de verkeersveiligheid in gevaar heeft gebracht of heeft gehinderd, kan zij hiervan proces-verbaal opmaken. De politie zal dit dan vaak doen op grond van artikel 5 Wegenverkeerswet. Dit artikel luidt:

Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.



Artikel 5 Wegenverkeerswet is een overtreding. Op overtreding van artikel 5 WVW staat een maximale hechtenis van twee maanden en een geldboete van de tweede categorie (€ 4.150,-). Daarnaast kan als bijkomende straf worden opgelegd een onvoorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid van maximaal twee jaar.

Bij recidive binnen twee jaar na een eerdere veroordeling dan wel strafbeschikking is een maximale onvoorwaardelijke rijontzegging mogelijk van vier jaar.

Vanwege het feit dat artikel 5 Wegenverkeerswet een overtreding is, vinden dagvaardingen op grond van dit artikel (alleen) plaats voor de Kantonrechter. Nadeel van zittingen bij de Kantonrechter is dat er vaak veel mensen tegelijk worden opgeroepen. De zorgvuldige behandeling van zaken ter terechtzitting wil daardoor nog weleens onder druk staan.


Nog meer vragen >>>>>>?????

:evil: :evil: :evil:
Je probeert je er uit te lullen. Maar niet voorsorteren is niet per direct een gevaar voor anderen. Dus niet voorsorteren is nog steeds geen reden voor een boete. Tenzij je hwendt tegenkomt die met het verkeerde been uit bed is gestapt.dan ben je de lul. Ten minste ik waarschijnlijk wel :mrgreen:
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Voorsorteren



Bericht door DiffRental »

Sta ik daar netjes voorgesorteerd tegen de linkerlijn komt er een touringcar uit de straat die de draai niet kan maken omdat ik hem hinder.

hopelijk dat geen overijverige agent het ziet. :-?
Groeten Peter
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Voorsorteren



Bericht door hwendt »

Je bent niet alleen eigenwijs maar ook een doordrammer heer iSonic Elke agent snapt ook wel in welke situatie het wel en of niet kan.
Je loopt bij hoog en laag te beweren dat het geen wetgeving is en dat is het dus wel. IK hoef me nergens uit te lullen want ik toon het je nog aan en je blijft eigenwijs.
De TS starter schreef dat hij expres de weg blokkeerde en dat was de uitgangsstelling. Dus als iemand dat doet en de diender denkt dat hij het expres doet kun je dus gewoon een verbaal krijgen.
Te krab is te krap en je kunt een touringcar niet tussen 150 door laten rijden....

Hugo die dit soort mensen altijd graag tegen mocht komen. Grote bek tot de rekening binnen komt.... tja.. :bang: :bang: :bang: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3:
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Voorsorteren



Bericht door AadenAnke »

Leuk topic! Toen ik zeg maar 40 jaar geleden op ging voor mijn examens als rijinstructeur leerde ik en moest het mijn leerlingen ook leren voorsorteren en de stand van de wielen links in het vak of tegen de wegas rechts uiterst rechts eigenlijk zo dat een fietser er niet tussen kan! Bij grotere voertuigen lukt dat niet natuurlijk als je de bocht netjes wil nemen ivm de bestreken baanbreedte. Opstellen tussen de kruisende verkeersstromen je raampje open bij mist, kan je horen wat er gebeurd. Dat was 1 van de bekende verkeer inzichtelijke punten. Dat gaat tegenwoordig niet meer de oren zitten dicht met dopjes om muziek toeluisteren als het niet is om te bellen. De bestuurder mocht niet gehinderd worden door zijn passagiers. Dus die blonde dame ??? Bij vele camperraars het hondje dat over het dashboard huppelt. Hugo en zijn collega's zouden kunnen schrijven! Het kapstok artikel had nog een ander nummer, welke zou ik in oude boeken moeten opzoeken. Wat ik een het hele verhaal mis is het oog contact en de verdraagzaamheid. Vooral dat oog contact zoeken dus weten dat je gezien bent? Ach ja en natuurlijk het meest vervelende rekening houden met de overige weggebruikers. Ik ben niet roomser dan de paus maar soms denk ik ben je zo stom of zo asociaal? Ik vrees dat het vaak een combinatie is

Gr. Aad
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Voorsorteren



Bericht door iSonic »

hwendt schreef:
vr 11 okt 2019, 17:31
Je bent niet alleen eigenwijs maar ook een doordrammer heer iSonic Elke agent snapt ook wel in welke situatie het wel en of niet kan.
Je loopt bij hoog en laag te beweren dat het geen wetgeving is en dat is het dus wel. IK hoef me nergens uit te lullen want ik toon het je nog aan en je blijft eigenwijs.
De TS starter schreef dat hij expres de weg blokkeerde en dat was de uitgangsstelling. Dus als iemand dat doet en de diender denkt dat hij het expres doet kun je dus gewoon een verbaal krijgen.
Te krab is te krap en je kunt een touringcar niet tussen 150 door laten rijden....

Hugo die dit soort mensen altijd graag tegen mocht komen. Grote bek tot de rekening binnen komt.... tja.. :bang: :bang: :bang: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3:
Jij kan je fouten gewoon niet toegeven. De stelling was dat niet voorsorteren reden tot boete is. Dat is het gewoonweg niet. Klaar. Kun je ineens onveilige situatie erbij halen maar dat is wat anders. Je kunt nu ook gaan nuanceren dat een agent kan bepalen wanneer het gevaarlijk is of niet. Natuurlijk kan die dat, hopen we. Maar hoe vaak is niet voor sorteren nu echt gevaarlijk? Je maakt mij niet wijs dat er agenten zijn die een niet voor gesorteerde auto zien de persoon gaan aanhouden en een boete gaan uitschrijven terwijl er verder niks aan de hand is. Die kans is nihil. En zou je dat wel doen dat doe je het gewoon omdat het kan. Wat zegt dat dan over de agent?

Daarnaast zelfde zou zijn de wet erbij halen dat je niet met alcohol op mag rijden. Als iemand met alcohol op niet voor sorteert mag ik hem een boete geven. Jah duh...

En ik geloof wel dat je je zulk soort mensen graag tegen komt en dat je daar van geniet. Dat zegt al genoeg. Net als het feit dat je zegt dat ik een grote bek heb. Waar heb ik een grote bek gehad? Hebben alle mensen die het niet met je eens zijn in jou ogen een grote bek?
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Voorsorteren



Bericht door iSonic »

Er zijn hier in de stad trouwens 2 of 3 kruispunten waar ik bewust niet voor sorteer. Er zijn een hoop mensen die daar twee rijen vormen maar het past net wel net niet. Verder van het kruispunt wordt de weg ook smaller en ik heb al vaak genoeg gezien dat mensen op het smalle stuk de rij voor rechtsaf voorbij willen maar dan over het midden gaan wat soms tot onveilige situaties leidt. Ook op het bredere stuk durven mensen soms een wat breder voertuig niet voorbij. Wat erg onhandig is zeker als tegemoetkomend verkeer wel met 50 door kan rijden.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Voorsorteren



Bericht door Marco Polo »

Wat lijkt me het toch heerlijk om in een land als Italië te wonen :D
Wegbelijning puur als decoratie :D
Verkeersregels ter kennisgeving
Beetje geven en nemen en verder niet druk maken behalve
Om dingen die er echt toe doen ;-)
En in NL maken ze elkaar af als men een millimetertje scheef staat.
Laatst gewijzigd door Marco Polo op vr 11 okt 2019, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie