Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
pirke64
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 27 aug 2007, 15:15
Locatie: Uden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door pirke64 »

Bedankt allemaal, ik zal binnenkort meer delen in het nieuwe camper topic.
Pedro
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Vandaag alle zonnepanelen van het hoogste dakgedeelte gehaald, de gaten dicht gemaakt en beschadigingen afgeplakt met aluminium tape. Even snel een infierieur busje gebroken wit spuitlak erover en het ziet er weet een beetje toonbaar uit.
Ik ben er wel druk mee geweest. Het wordt toch moeilijker om steeds de ladder op en af te gaan.

Afbeelding

Verder de profielen op maat gemaakt, schuine kanten er aan gemaakt en alvast een regiment blindklinkmoeren opgezocht en klaargelegd. Morgen de panelen situeren en maandag de profielen en motor op de camper lijmen. Ze hebben beloofd dat het droog blijft maandag. :wink:

Als er morgen nog tijd over is en droog, haal ik alvast het dakluik er af (deze is te koop), en vervang die even voor een stevige plaat hout. Dat is wel zo makkelijk met het monteren van de eerste zes panelen. Heb je een beetje ruimte, en die heb ik nodig, want het wordt echt millimeter werk. Iets te krap of te ruim en de ladegeleiders werken niet meer.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Zijspan »

Op Mn laatste vakantie dag de elektrische uitklap trap gerepareerd.
De meest scharnier punten hebben wel wat speling er waren er 4 die erg veel speling hadden, hier nieuwe asjes in gezet.
Dat viel niet mee, ik dacht doen we even, maar was meer werk dan ik had gedacht, nu hangt de trap weer recht als die is uitgeklapt en dat wilde ik graag, en vrij van speling.
Vrijdag weer poging doen om een nieuwe contact sleutel te laten maken inclusief de code, dan naar de stalling en wachten op 2020.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door DynaDetty »

Heel eerlijk, laten doen in Ureterp, de Varta 95ah AGM vervangen door 3 keer KSE 60 ah LifePo4. De ervaringen hiermee deel ik wel ergens medio volgend jaar. Op het onderste gedeelte van de foto zie je de laadstroom bij een lopende motor. Harm werd er blij van.

Afbeelding


D’n poat op’t gas en ........ wiedergoan
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

zal weinig laden met -17,7 amp :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22719
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Vanmiddag boven een langsbed de kastjes weggehaald, in een poging de hemel los te halen om de slordige tempex isolatie te vervangen door Xtreme of Armaflex.
Dat bleek niet te doen zonder de halve camper te slopen. Kunststof profielen bleken "onlosmakelijk met elkaar verbonden".

Wel achter de kastjes het tempex kunnen verwijderen en de nodige schapenwol aan kunnen brengen, ook in de boven-kokerbalk. In het kader van "alle beetjes helpen".

Als ik de moed op kan brengen, misschien ook de andere kant een keer zo.
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jansloos »

Zou ie de dynamo als startmotor willen gebruiken?
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door veetee »

Kroppie schreef:
wo 09 okt 2019, 12:46
zal weinig laden met -17,7 amp :-B

jos
Sterker nog, ‘t is -17.7 mV :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

gemeten met een voltcraft amperetang en de uitlezing met een fluke multimeter :-B :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 377
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

De foto's zijn van enkele dagen gelden, maar vandaag verder gewerkt aan de stukken van de schuifdeur. Die waren wat lastiger door de vorm en het raam wat er in zit.

Hier de achterdeurbekleding uit 9mm populier:
2019-10-02 20.20.27.jpg
2019-10-02 20.20.27.jpg (63.48 KiB) 408 keer bekeken
2019-10-03 20.25.04.jpg
2019-10-03 20.25.04.jpg (71.26 KiB) 408 keer bekeken
Wordt nog bekleed met Vilon, omdat de achterdeuren nogal tochten heb ik ~4cm oversteek zodat de kier afgedicht is. In de oude gaten van het 12mm Multiplex (wat met zelftappers in de deur vast zat) heb ik na het groter boren blindklinkmoeren M4 getrokken zodat e.e.a er ook weer af kan als je b.v. bij de sloten of scharnieren moet zijn.
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jansloos »

Overigens mag de "laadkabel??" ook wel een maatje dikker met nu 180Ah. met ook nog een overgang van blauw naar zwart.

Wat kost 5 Mtr 25mm2? uit een stuk?

Zitten er nou nog min leidingen op elke accu?
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

Weer in Saint Tropez gaf bewolkt aan. Dus wij onderweg naar het zuiden. 30km voor Navaronne Yvonne zag op de banden app dat links achter een bar had verloren. In een klein stadje zag ik geen banden boer. Een ander bar minder besloot ik de band te wisselen. Toen weer door het stadje bij 2 garages die niet eens wilden kijken. Net in Navaronne een banden boer. Een plekje leek op een spijker punt. Opgepompt en met zeep gecheckt. Niks verkeerd mijnheer. Ik de telefoon erbij gehaald met de spanning app. Laten zien het verlies. Besluiten ze de hele wiel in de waterbak te gooien. En ja, 2 cm naast het ventiel een probleem. Gaatje waar lucht uit borrelt. Kreeg advies om naar een camperwinkel te gaan. Natuurlijk hadden die niets. Volgende advies een andere automaterialen handel ook niets. Dan 7 uur en winkel sluiting. Nu 12 km van de stad op een municiable campsite. Morgen terug voor een nieuwe velg. Als het moet moeten ze maar bestellen. Dan maar wachten, maar zonder reserve wiel ga ik niet verder.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rijschoollucassen »

Als het een stalen velg is, zou een klein puntlasje genoeg moeten zijn. Als het wiel op reserve kan blijven, zou je een binnenband kunnen overwegen. Later in nl los je dat dan wel weer op.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

Hey Jaap, goed advies. Dank u wel.
Morgen zullen we zien. Een nieuwe prefereer ik, maar als levertijd lang is dan overwegen we puntlassen.
De nu reserveband is een ander merk dan de andere 3. Binnenband hebben we eens eerder gehad. Maar dan los ik de spanning controle tijdens rijden. En nu weer bewees de spanning controle tijdens rijden goud waard. De band is nu nog niet aan gort gereden.
Doch in nood, reserveband af de velg, de band van de set om die velg met spanning ventiel. Dan om lekke velg een binnenband met de reserveband.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Plaats reactie