Voorsorteren

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Voorsorteren



Bericht door Transitje »

Het lijkt wel of voorsorteren vandaag de dag niet meer wordt geleerd tijdens de rijopleiding. Het lijkt wel of er amper nog wordt voorgesorteerd, men blijft gewoon in het midden van de rijbaan staan en het lijkt ze totaal niet te interesseren dat daardoor de doorgang voor anderen wordt geblokkeerd, terwijl er vaak genoeg ruimte is om zodanig links dan wel rechts voor te sorteren dat andere weggebruikers gewoon kunnen passeren.
Vandaag tijdens een paar ritten door Apeldoorn overkwam me dat zes keer, een tijd wachten omdat de auto voor me links dan wel rechtsaf wilde, daarbij ruimte te over om te passeren als er goed was voorgesorteerd.
Is dat gewoon slordigheid, onkunde, of heeft men het nooit goed geleerd?
Maar het is in ieder geval vaak wel behoorlijk irritant.
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
Antonis
Berichten: 261
Lid geworden op: vr 05 apr 2019, 8:48
Locatie: Rijsbergen bij Breda

Re: Voorsorteren



Bericht door Antonis »

Onkunde en desinteresse voor de medeweggebruikers

Vr groet Antonis

Ton
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Voorsorteren



Bericht door rijschoollucassen »

Tja, wat moet ik daar nu van zeggen..... Ik probeer het ze wel bij te brengen, maar uiteindelijk is voorsorteren alléén verplicht als er voorsorteerstroken zijn. Is dus geen beoordeling bij het examen, hoewel ook een examinator gewoon mens is, en er ongetwijfeld het zijne/hare van zal denken.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Voorsorteren



Bericht door Bob Diesel »

Zelfde als (geen) richting aan geven

Maar daar is die weer :wink:
Het bezit van hamer&zaag maakt je geen timmerman :silent:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Voorsorteren



Bericht door Kroppie »

heel veel mensen hebben een rijbewijs, maar verkeersinzicht is bij velen ver te zoeken .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Voorsorteren



Bericht door DiffRental »

Dat zie je verkeerd, het inzicht is er wel maar alleen voor zichzelf. :-B
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Voorsorteren



Bericht door Sandor Gora »

Als er geen voorsorteerstroken zijn en anderen kunnen nog wel om heen rijden, dan is de weg daar eigenlijk te breed....
En richting aangeven??? Da's zo ouwerwets....
En moet je eens op de linkerrijstrook letten als tommetje zegt "Houd links aan"...
En laatste ergernis die ik nog wel kwijt wil: op rotondes, die auto's die je links inhalen en vlak voor je langs de afslag nemen, terwijl jij op weg bent naar de volgende afslag...
Zo, dat lucht op 🙄
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Voorsorteren



Bericht door jansloos »

Kroppie schreef:
wo 09 okt 2019, 20:53
heel veel mensen hebben een rijbewijs, maar verkeersinzicht is bij velen ver te zoeken .

jos
O maar dat heb ik nu wel.
Ze hebben mij 15 keer examen laten doen, zodat ik echt wel een goed chauffeur zo worden.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Voorsorteren



Bericht door Kroppie »

in belgie is het toch zo dat mensen die meer dan 3x gezakt zijn voor het rijexamen, toch mogen rijden maar een wit nummerbord krijgen met rode letters. :silent:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Voorsorteren



Bericht door PaulBng »

Jij kan maar beter een paar jaar omrijden, Jos!
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Voorsorteren



Bericht door Kroppie »

:-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Dutch Traveler
Berichten: 100
Lid geworden op: za 29 dec 2018, 19:27

Re: Voorsorteren



Bericht door Dutch Traveler »

Ik sorteerde altijd zo voor dat een andere auto er nog wel langs kon.
Vorig jaar deed ik dat dus ook, toen een auto mij met een enorme vaart zo nodig rechts moest inhalen.
Bij die rechts inhalen aktie, raakte hij mijn rechterspiegel die ik daarna kon afschrijven.
Bovendien hield ik aan die onbeschofte aktie ook nog een flinke kras in mijn lak over.
Verhaal halen met de camerabeelden van mijn dashcam, ingeleverd bij de politie en mijn verzekering, hadden gelukkig resultaat.

Vanaf dat moment houd ik bij het afslaan EXPRES het midden van de rijbaan aan.
Daar is niks mis mee, haalt de snelheid uit het verkeer, en daarmee word het hopelijk,
(heb nu ook een dashcam achter) weer een stukje veiliger op de weg.

Rinus
Ik reis en kampeer in afwachting van wat komen gaat, bewust rond in een zuinige mini camper.
Doordat hij op benzine rijd en een hoogte heeft van 1.90 mtr. ben ik zonder beperkingen overal welkom.
Nu ben ik in afwachting van de hopelijk later dit jaar uitkomende basisauto, voor mijn eerste vol elektrische camper.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Voorsorteren



Bericht door rijschoollucassen »

Er is ook niks mis met preventief NIET voor te sorteren. Stond laatst met de camper op een niet al te brede weg in een voorsorteerstrook voor linksaf. Heb in verband met de uitzwaai moeten wachten totdat het verkeerslicht weer op rood ging....
Was in Nijkerk meen ik.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
erichendri
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 13 feb 2013, 19:36

Re: Voorsorteren



Bericht door erichendri »

Verkeer, houdt maar op.
Lijkt of veel auto's geen rem meer hebben.
Geen richtingaanwijzers of die pas 2 mtr voor de afslag aanzetten.
Verlichting, hoezo, het is toch niet donker.
Met rondom beslagen ramen rijden.
Op rotondes met richtinaanwijzer naar links rijden en veeel te
laat naar rechts doen bij verlaten.
Dat voorsorteren is ook zeeeeeeer iritant.
Net als stoppen terwijl makkelijk hadden kunnen doorrijden.
Zal vast wat vergeten zijn.

Eric
Met je rubber door de blubber.
Plaats reactie