Buskeuze: jong en veel km's, of oud en weinig km's?
Re: Buskeuze: jong en veel km's, of oud en weinig km's?
Volgens mij halen de motoren tegenwoordig best wel de 500.000 en de leeftijd is niet bepalend of die opgegeven is.
Onze eerste buscamper was de Commer van 1969 en was belasting vrij en liep nog als een zonnetje, helaas had die maar 32pk af fabriek dus de brug van Vianen was al een berg voor hem en daarom hebben wij hem verkocht
Onze eerste buscamper was de Commer van 1969 en was belasting vrij en liep nog als een zonnetje, helaas had die maar 32pk af fabriek dus de brug van Vianen was al een berg voor hem en daarom hebben wij hem verkocht
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Buskeuze: jong en veel km's, of oud en weinig km's?
Maar die Commer was dan ook bedoeld om voor vav gend & loos pakjes in steden te bezorgen en daar heb je niet veel pk's voor nodig. Totaal ongeschikt als camper dus. Het is te vergelijken met een stadsbus en een touringcar. De stadsbus is gebouwd om in de stad rond te tuffen en de touringcar voor de lange afstand.
Re: Buskeuze: jong en veel km's, of oud en weinig km's?
Je hebt de verbouw van die mooi witte Ducato(ex drukkerij) bekeken en de hoeveelheid werk en geld die erin gestoken is is ook mooi aangegeven.
Dus vraag ik mij af of je jezelf niet overschat door te denken dat je voor veel minder zoiets voor elkaar kunt krijgen, en nee ik zou je zo'n vw busje niet adviseren omdat dat vaak overgewaardeerde dingen zijn met veel onderhuidse problemen kampen.
Leuk als je kunt lassen en plaatwerker en verstand van techniek hebt en een droge werkplaats/stalling waar je kunt klussen.
Ik wil je niet ontmoedigen hoor, onze eerste camper was een besteleend met een matras erin en een zeilboot met aanhanger erachter, en we sjokken op ons gemak naar de Chiemsee.
Dat waren andere tijden, wij namen genoegen met geen enkel comfort en een bult lawaai
Over milieuzones zou ik mij niet druk maken, over niet al te lange tijd mag je met geen enkel voertuig met verbrandingsmotor meer een stad in
Dus vraag ik mij af of je jezelf niet overschat door te denken dat je voor veel minder zoiets voor elkaar kunt krijgen, en nee ik zou je zo'n vw busje niet adviseren omdat dat vaak overgewaardeerde dingen zijn met veel onderhuidse problemen kampen.
Leuk als je kunt lassen en plaatwerker en verstand van techniek hebt en een droge werkplaats/stalling waar je kunt klussen.
Ik wil je niet ontmoedigen hoor, onze eerste camper was een besteleend met een matras erin en een zeilboot met aanhanger erachter, en we sjokken op ons gemak naar de Chiemsee.
Dat waren andere tijden, wij namen genoegen met geen enkel comfort en een bult lawaai
Over milieuzones zou ik mij niet druk maken, over niet al te lange tijd mag je met geen enkel voertuig met verbrandingsmotor meer een stad in
- Marcel1962
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 20:08
- Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
- Contacteer:
Re: Buskeuze: jong en veel km's, of oud en weinig km's?
Dit is onzin, als je een gebruikte bus in Duitsland koopt heb je juist minder kans op een teruggedraaide kilometerteller omdat het in Duitsland gewoon een strafbaar feit is.Breg schreef: ↑di 08 okt 2019, 11:03Wat betreft auto importeren uit Duitsland: heb ik aan gedacht, ook wel al rondgeneusd op mobile.de, tegelijkertijd ook hier op het forum gelezen dan je dan iets meer kans hebt op een teruggedraaide kilometerteller, en dan weet je dus nog niet wat je in huis hebt. Ben terughoudend daarin merk ik.
Als je een bus koopt direct van de vorige eigenaar doe je dit via een standaard koopcontract dat je op mobile.de kunt downloaden.
Hierin verklaart de verkoper dat de km-stand origineel is en dat zal hij niet gaan ondertekenen indien ermee gerommeld is!
Vraag ook altijd naar het Tüv rapport, dit hoort gewoon bij de auto en hierin staat ook de laatst afgelezen km-stand.
Als je een bus zou kopen via de Nederlandse tussenhandel krijg je dit nooit en ook de oude Duitse brief zit er nooit bij.
Waarom? Omdat ze kennelijk wat te verbergen hebben.
Deze papieren horen bij de auto en hoeven niet ingeleverd te worden bij import, let hier op!
Zelf ben ik op zoek naar een bepaald type Karmann camper.
Het valt mij altijd op dat de aangeboden campers in Duitsland van dit type altijd minstens 100.000 km meer gereden hebben dan de campers in Nederland.
Zouden die Duitsers allemaal zoveel meer rijden...?
Groet Marcel, DK1NL.
- ducati 900
- Berichten: 7472
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: Buskeuze: jong en veel km's, of oud en weinig km's?
Ga er niet vanuit dat de Sprinter zuiniger is dan een busje van '90.
Zo'n Sprinter haalt de 1 op 10 vaak niet hoor
Ben.
Zo'n Sprinter haalt de 1 op 10 vaak niet hoor
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Re: Buskeuze: jong en veel km's, of oud en weinig km's?
Correctie onze Commer was een ANWB auto maar dat terzijdede Jonckheer schreef: ↑di 08 okt 2019, 11:37Maar die Commer was dan ook bedoeld om voor vav gend & loos pakjes in steden te bezorgen en daar heb je niet veel pk's voor nodig. Totaal ongeschikt als camper dus.
Wij hebben daar 15 jaar heel veel plezier van gehad maar wel alleen in Nederland en dan blijkt dat die heel goed geschikt is als camper.
Vast bed er in met douche en toilet.
@Isoplus, ieder heeft zo zijn eigen mening hoe de camper er uit moet komen te zien en hoeft totaal niet zo te worden zoals ik dat gedaan heb.
Zo heb ik bv geen douche/toilet ruimte maar een ander kan niet zonder.
Dus onderschatten doe ik niet maar wil je het goedkoper dan maak je het simpeler en waarschijnlijk heb je net zoveel plezier als ik
En ik heb alles voor de deur gedaan want ik heb geen werkplaats of stalling waar ik wat kan doen alleen de ramen en dakluik kon ik in een weekend binnen in een loods doen.
M.a.w. waar een wil is is een weg
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Buskeuze: jong en veel km's, of oud en weinig km's?
Onze bus heeft alles bij elkaar zo'n 7000 gekost.
Dan heb je een L2H2 Crafter uit 2007 met wat opties, al het onderhoud gedaan en de inbouw er al bij.
Nee, we hebben geen centrale verwarming, maar wij ervaren het al als enorm luxe.
Als je een klein beetje handig bent, best zelf te doen.
Dan heb je een L2H2 Crafter uit 2007 met wat opties, al het onderhoud gedaan en de inbouw er al bij.
Nee, we hebben geen centrale verwarming, maar wij ervaren het al als enorm luxe.
Als je een klein beetje handig bent, best zelf te doen.
Beware ! ! ! This user posts under influence ! ! !
Re: Buskeuze: jong en veel km's, of oud en weinig km's?
Dit lijkt me wat voor TS
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 377
- Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
- Locatie: Het mooie West Friesland
Re: Buskeuze: jong en veel km's, of oud en weinig km's?
Ik denk dat het niet mee zal vallen voor 3000€ (in of ex BTW?) iets te vinden. Als ik even snel Sprinter 318s kijk op Marktplaats zie ik bussen met 450.000km die nog steeds 4500 ex BTW en BPM kosten. Zegt wel iets over de levensduur, je ziet ze zelfs met 650.000km.Breg schreef: * Of is het giga naief van me om uberhaupt te denken dat ik zo'n jonge bus voor onder de 3000 euro zou kunnen aanschaffen haha ?!
Onze bus was bij aanschaf 10 jaar oud en had 226.000 km gelopen, met onderhoudsboekjes erbij.
Wel met een aantal bekende mankementen, maar vooral weinig roest. Ik ben van mening dat als je handig bent mechanische dingen als remmen etc wel te fixen zijn, maar een slechte carrosserie is veel moeilijker en kostbaarder.
Houd bij een bus van b.v. een stucadoor rekening met versleten schuifdeurrollen, deurscharnieren, sloten, etc. Been there done that...
Nou ben ik zelf tot op redelijke hoogte handig, maar ongemerkt sluipen ook hier kosten in.
Onze bus was €6000, zonder geldige APK...
(Vergelijkbare ongeveer 1500€ duurder toendertijd)
Groeten Jeroen
in ombouw tot 4 persoons kampeerbus (ja, dat past echt): VW LT46, bj. 2003, L2H2, 2,8l AUH 158pk (MWM), voormalige rijdende werkplaats Gebr. van Kessel.
~~ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had...~~
~~ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had...~~
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: wo 21 nov 2018, 10:51
- Locatie: Voor steeldieven gevlucht naar Twente!
Re: Buskeuze: jong en veel km's, of oud en weinig km's?
Zoals dit, met schade die prima te herstellen is,
https://www.schadeautos.nl/nl/schade/ca ... /o/1150034
En dit, gedrocht, is 40 jaar dus geen wegenbelasting, benzine dus mag gas in, dan is het voor weinig geld wel weer interessant:
https://www.schadeautos.nl/nl/schade/ca ... /o/1006612
https://www.schadeautos.nl/nl/schade/ca ... /o/1150034
En dit, gedrocht, is 40 jaar dus geen wegenbelasting, benzine dus mag gas in, dan is het voor weinig geld wel weer interessant:
https://www.schadeautos.nl/nl/schade/ca ... /o/1006612
Laatst gewijzigd door 280 op ma 14 okt 2019, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Buskeuze: jong en veel km's, of oud en weinig km's?
Ik overschat mezelf ongetwijfeld. Maar gelukkig zijn mijn eisen niet super hoog, en hoeft de bus dus ook niet perfect tip tip in orde te worden. Ik vind het proces alleen al leuk en ik leer graag. Wat betreft die mileuzones, daar zou je wel eens een goed punt kunnen hebben!isoplus schreef: ↑di 08 okt 2019, 11:43Dus vraag ik mij af of je jezelf niet overschat door te denken dat je voor veel minder zoiets voor elkaar kunt krijgen, en nee ik zou je zo'n vw busje niet adviseren omdat dat vaak overgewaardeerde dingen zijn met veel onderhuidse problemen kampen.
Leuk als je kunt lassen en plaatwerker en verstand van techniek hebt en een droge werkplaats/stalling waar je kunt klussen.
Ik wil je niet ontmoedigen hoor, onze eerste camper was een besteleend met een matras erin en een zeilboot met aanhanger erachter, en we sjokken op ons gemak naar de Chiemsee.
Dat waren andere tijden, wij namen genoegen met geen enkel comfort en een bult lawaai
Over milieuzones zou ik mij niet druk maken, over niet al te lange tijd mag je met geen enkel voertuig met verbrandingsmotor meer een stad in
Re: Buskeuze: jong en veel km's, of oud en weinig km's?
Dit is onzin, als je een gebruikte bus in Duitsland koopt heb je juist minder kans op een teruggedraaide kilometerteller omdat het in Duitsland gewoon een strafbaar feit is.
Dank voor de correctie. Ik denk idd dat het dan zou gaan om importeurs, maar daar heb je natuurlijk geen last van als je zelf direct in dld koopt!
Dank voor de correctie. Ik denk idd dat het dan zou gaan om importeurs, maar daar heb je natuurlijk geen last van als je zelf direct in dld koopt!
Re: Buskeuze: jong en veel km's, of oud en weinig km's?
Heb ik ook over nagedacht, zoiets! Enige is dat ik liefst een zo min mogelijk opvallende bus heb...280 schreef: ↑di 08 okt 2019, 21:21Wij hebben een oude camper gekocht en dat is al werk zat, dus niets tegen eigenbouw maar een oude frankia zit mooi in elkaar en ik heb alle foto's wel bekeken en uitgekomen bij oude fabrieks camper.
Zoals dit, met schade die prima te herstellen is,
https://www.schadeautos.nl/nl/schade/ca ... /o/1150034
En dit, gedrocht, is 40 jaar dus geen wegenbelasting, benzine dus mag gas in, dan is het voor weinig geld wel weer interessant:
https://www.schadeautos.nl/nl/schade/ca ... /o/1006612
Eentje voor onder de 3000 euro (kale bus) zou idd wel eens moeilijk kunnen gaan worden, maar ik denk niet onmogelijk. Al zal het die sprinter dan vast niet worden. En goed punt mbt de scharnieren etc --- die lopen idd minder goed met al dat gruis/gips ertussen en zullen zeker wat geleden hebben.
Re: Buskeuze: jong en veel km's, of oud en weinig km's?
vind ik al heel wat dit!Boulange schreef: ↑di 08 okt 2019, 15:50Onze bus heeft alles bij elkaar zo'n 7000 gekost.
Dan heb je een L2H2 Crafter uit 2007 met wat opties, al het onderhoud gedaan en de inbouw er al bij.
Nee, we hebben geen centrale verwarming, maar wij ervaren het al als enorm luxe.
Als je een klein beetje handig bent, best zelf te doen.