Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen



Bericht door PaulBng »

TS heeft aangegeven dat hij het probleem niet meer opgelost wil hebben (misschien accuklem aandraaien?) maar vraagt naar ervaring met de Bovag.
Dat is beantwoord.

Als ie verder niet met details komt lijkt mij verdere discussie verspilling van moeite?
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen



Bericht door Zwerfsteen »

ok, dan moet je dat dus niet doen.
Misschien weet je andere tips voor ts?

edit, ik lees net het bericht van Paul dat TS niet die weg wil bewandelen.
Groet,
Leny en Pieter
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen



Bericht door kampertjes »

Heb dit ook es bij de hand gehad. Na ruim een jaar en veel ellende stelde de dealer voor het geval om te ruilen voor een andere. Dat ik wat bij moest leggen leek me logisch maar over de verreden 25.000 km een euro per km :bang: Was een kort gesprek.
Je bent er maar mooi klaar mee.
Gebruikersavatar
gertjan
Berichten: 310
Lid geworden op: vr 13 aug 2004, 10:54
Locatie: Schouwen-Duiveland

Re: Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen



Bericht door gertjan »

kampertjes schreef:
zo 06 okt 2019, 15:57
Na ruim een jaar en veel ellende stelde de dealer voor het geval om te ruilen voor een andere. Dat ik wat bij moest leggen leek me logisch maar over de verreden 25.000 km een euro per km :bang: Was een kort gesprek.
Je bent er maar mooi klaar mee.
Vraag in dit soort gevallen (zoals 25.000 km tegen 1 € per km) altijd of ze dat even schriftelijk willen bevestigen. Je versterkt daarmee je juridische positie.
Laat het dus niet bij een gesprek alleen.
Groet,
Gertjan
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen



Bericht door hwendt »

Tja ook mijn beroepshalve.

Lijkt er op dat ik een zere teen raak met die teruggedraaide kilometers. Stel dat.........????
Is dus heel goed mogelijk en een zeer sterke handels overeenkomst met de dealer van een slechte camper.

Dit alles natuurlijk afgaande op de berichtgeving van de TS....

Kan juist ook weer een voordeel zijn voor de handelaar.. Toch ??????? :bow: :bow: :bow:
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen



Bericht door hwendt »

iSonic schreef:
zo 06 okt 2019, 14:55
Hij heeft electrische problemen in het camper deel. Wat hebben die met de kilometerstand te maken?
Wat dacht je van koop ongedaan maken. Lijkt mij duidelijk dat de TS niet tevreden is over handelaar en voertuig die hij nog maar kort in zijn bezit heeft
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen



Bericht door ducati 900 »

Maar even goed wat heeft reparatie aan de opbouw van de camper met de RDW en de kilometerstand te maken?
Zaken worden hier helemaal uit zijn verband gerukt, niks beters te doen? :-B :-B
Geen wandelweer vandaag zeker.

Ben
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen



Bericht door iSonic »

hwendt schreef:
zo 06 okt 2019, 17:03
iSonic schreef:
zo 06 okt 2019, 14:55
Hij heeft electrische problemen in het camper deel. Wat hebben die met de kilometerstand te maken?
Wat dacht je van koop ongedaan maken. Lijkt mij duidelijk dat de TS niet tevreden is over handelaar en voertuig die hij nog maar kort in zijn bezit heeft
Die kans is toch nihil?
Marcel174
Berichten: 665
Lid geworden op: vr 15 jun 2012, 15:58
Locatie: Apeldoorn

Re: Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen



Bericht door Marcel174 »

Ben ik weer even met reactie.

Sorry we zijn op de terugreis dus veel rijden en dan weinig mogelijkheden om even alles te lezen.

Allereerst dank voor jullie reacties.

We hebben last van stroomuitval on de opbouw. Op 220v maar ook op 12v. Het is niet enkel de schotel ( zoals in een ander topic) maar ook de koelkast e.d.

Mbt tot 12v hebben we al een 2e hh accu (2x 100Ah) geplaatst en in eerste instantie leek hiermee dat probleem opgelost.
De uitval is spontaan. Ene keer is er niets aan de hand en de andere keer continu uitval achter elkaar.

Alles is doorgemeten en spanning lijkt overal ok.
Toch blijft het probleem zich voordoen.

Voor wat betreft de camper. Het betreft een origineel Nederlandse camper met compleet herleidbaar historie incl rekeningen.

We gaan dinsdag de garage even bellen om een afspraak te maken om samen om de tafel te gaan zitten.
Wellicht wordt het een constructief gesprek en kunnen we nog een goede afspraak mbt reparatie of onderzoek naar het probleem.

Zodra er info is laat ik het weten.

Gr Marcel
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen



Bericht door PaulBng »

Omschrijving blijft vaag.

Uitval op 230v en 12v.

Bedoel je daarmee wel of niet aan de paal, of valt de door een omvormer geleverde 230v uit?
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen



Bericht door ducati 900 »

Is natuurklijk ook lastig meten, af en toe uitval.
Moet je al een schrijvende scoop opzetten ofzo.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen



Bericht door isoplus »

Het klinkt als een Hymer probleem met het Ebl, soms als de verwarming start valt spontaan de 12 volt uit.
Dit was destijds een bekend probleem en er was ook een oplossing voor er waren overigens meer campermerken die dezelfde problemen hadden.
Zelf hebben wij er ook een paar jaar mee getobt totdat we er achter kwamen dat het Ebl dit veroorzaakte destijds kon de dealer het niet vinden.
Ook lastig zoeken zo'n storing, dat vergt ook inzet van de campereigenaar en preciese omschrijving van de voorvallen.
Succes met dit gedoe.
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen



Bericht door marjasjaak »

Zo'n storing wel/niet is lastig te vinden. Met enkel doormeten bereik je niets. Als het een merk camper is dan zal de garage aan de hand van een schema de gehele bedrading moeten gaan volgen. Dan moet je ergens een slecht contact bv. lasdop,steekcontact,eventueel printplaat oid tegenkomen. In gesprek met de klant kan je vaak al een idee krijgen waar je moet zoeken. Valt alles uit, dan beginnen bij de bron,enz. enz. Probeer na te gaan wat voor handeling (bv waterkoker aan) je deed voordat er stroomuitval was.
En anders de bedrading en andere electronica vervangen. Succes.
Camper_01

Re: Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen



Bericht door Camper_01 »

Kennelijk zijn EBL's etc voor een hoop mensen nogal complex, maar zijn eigenlijk nogal eenvoudig, gewoon een verdeelkast met zekeringen en stekkers.
Vaak wordt er ook maar iets bij geknutseld omdat men niet de juiste krimp tang van bv AMP of zo heeft omdat deze niet goedkoop zijn.
Dit soort fouten zijn eigenlijk toch relatief simpel op te lossen. Maar mijn ervaring is dat de CAMPER monteurs ( de echte moeten zich niet aangesproken voelen) vaak werken als een kip zonder kop.
Plaats reactie