Truma C3402 rode knipperlampje

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Truma C3402 rode knipperlampje



Bericht door seth_space »

Niet de accu, de bekabeling in combinatie met een zwaar lopende motor. Ik neem niet aan dat er een 240A leiding loopt naar die truma :bow:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Cinogenic
Berichten: 17
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 19:46
Locatie: Schaijk

Re: Truma C3402 rode knipperlampje



Bericht door Cinogenic »

Goede avond ik heb net even de waardes gemeten via het paneel van de EBL 99
het begint op 12.7 met alleen een lamp aan als ik in de camper kom
als ik de verwarming aanzet gaat het naar 12.5
5 minuten later 12.2 en dan begint het gedoe met knipperen en uitschakelen.
Het leven is fijn als de zon schijnt
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Truma C3402 rode knipperlampje



Bericht door PaulBng »

Rest nog op de accu en aan de Truma meten...
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Truma C3402 rode knipperlampje



Bericht door Kroppie »

beginnen met meten bij het begin, DE ACCU, en dan steeds een stap verder naar de truma, dan kom je tegen WAAR het probleem zit, nu weet je nog niets, alleen dat bij de ebl de spanning 12,2 is, maar waar komt dat door , slechte accu of een slecht onderdeel ,of een slecht contact ergens.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Cinogenic
Berichten: 17
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 19:46
Locatie: Schaijk

Re: Truma C3402 rode knipperlampje



Bericht door Cinogenic »

Dank je voor alle reacties en ik denk dat ik weet wat er aan de hand was. Ik heb alle stekkers nagelopen, losgemaakt en weer vastgemaakt. Ik heb de accuklemmen geschuurd en alle verbindingen schoon gemaakt, kroonsteentjes nagekeken. Ik wist niet dat ze van koper zijn :-)

Ik had gemeten en ik kreeg mindere waardes bij de kachel. Toen alles nagelopen.

Groeten Peter
Het leven is fijn als de zon schijnt
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Truma C3402 rode knipperlampje



Bericht door PaulBng »

Nog een tip...

In mijn vorige camper had ik een Truma C6002. Maar misschien geld het onderstaande ook voor jouw type:

Het bedieningspaneel met de knop voor temperatuur etc, is met de Truma wellicht verbonden met een 10-aderige kabel.
Die 10-aderige kabel was in mijn geval verlengd om de afstand van Truma tot bediening te overbruggen.
In de connectors, waar die twee kabels aan elkaar waren gezet, waren twee pennen geoxideerd. Ik kwam daar toevallig achter...
Die connectors van de verlenging kunnen overal liggen
Gebruikersavatar
Cinogenic
Berichten: 17
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 19:46
Locatie: Schaijk

Re: Truma C3402 rode knipperlampje



Bericht door Cinogenic »

Dank je Paul voor je reactie, ik zal daar dadelijk nog eens naar kijken. Ik dacht dat het opgelost was maar het duurt nu iets langer maar dan treed toch het probleem weer op.
Ik meet bij de accu bv 12.65 en dan meet ik bij de stekkers van de kachel maar 11.55 wat als ik wat lampen aan heb onder de 11 gaat. Net was het 10.55 en op de accu 12.35.

Is dit dan een duidelijk kabel probleem? En kan ik dit testen door een andere draad te gebruiken naar de kachel? Deze draad komt nu van de EBL af maar het is lastig om die draad te verleggen. Maar kan wel.
Het leven is fijn als de zon schijnt
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Truma C3402 rode knipperlampje



Bericht door Kroppie »

as je bij de accu 12,65 meet en bij de kachel 11.35 dan zit ergens een slechte verbinding, OF de kabel is te dun, gezien het feit dat als je wat lampen aan doet de spanning nog verder daalt, zitten die lampen voor de kachel in het traject of na de kachel, zitten ze na de kachel verdenk ik de kabeldikte, (en heb je led verlichting of nog hallogeen of gewoon, zo te lezen geen led ).

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Cinogenic
Berichten: 17
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 19:46
Locatie: Schaijk

Re: Truma C3402 rode knipperlampje



Bericht door Cinogenic »

Beter laat dan nooit :)

Ik heb geleerd dat ik de kachel niet te snel op moet laten warmen, dus eerst de temperatuur wat lager en op zijn gemak opwarmen dan gaat het prima.
Het leven is fijn als de zon schijnt
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Truma C3402 rode knipperlampje



Bericht door myway »

Een leerproces van net geen drie jaar.
Dan moet het nu goed gaan
Plaats reactie