Wifi en zendrechten in het Europese buitenland

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Wifi en zendrechten in het Europese buitenland



Bericht door Ontario »

Ik lees op het forum over camperaars die hun satelliet-schotel overslaan en tv kijken via internet; in Nederland zowel als daarbuiten. Mijn situatie: "kaal" internet thuis van Telfort en twee mobiel-abonnementen bij een andere provider. Op reis in het buitenland wil ik via wifi of streamend b.v. "Studio Sport Eredivisie" kijken. De zender, NL-1, weigert toegang tot zo'n programma vanwege zendrechten. Ik heb echter verder geen reden om een tv-abonnement toe te voegen aan mijn internet (thuis). Doodlopende weg of moet ik naar een andere provider?

Henk
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: Wifi en zendrechten in het Europese buitenland



Bericht door Abri079 »

Thuis heb ik Telfort internet. Mobiel heb ik twee Telfort abonnementen. In combinatie met de thuis aansluiting dubbele databundel. Door heel Europa zie ik op de tablet dezelfde zenders als welke ik in mijn huisabonnement heb.
Wellicht is overstappen naar Telfort mobiel een optie. Ze hebben tal van leuke aanbiedingen.

Succes.
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Re: Wifi en zendrechten in het Europese buitenland



Bericht door Ontario »

Dank voor het meedenken. Maar daarmee is mijn vraag v.w.b. het kunnen bekijken van o.a. voetbalprogramm'a's niet beantwoord. Ik kan de publieke zenders NL-1, 2, en 3 wel ontvangen maar nou juist niet het voetbal e.d..
De plaatselijke Telfort-winkel is verdwenen en moet ik "dus" naar een KPN-zaak. De Telfort-site is nou ook niet bepaald communicatie-vriendelijk om dit soort vragen beantwoord te krijgen. Als je hen belt kom je 12-15 min. in de wachtrij. Ja dáág!

Henk
Laatst gewijzigd door Aloys op vr 04 okt 2019, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Liever niet quoten wanneer dat niet nodig is.
jacfocke
Berichten: 64
Lid geworden op: do 10 jan 2019, 12:45

Re: Wifi en zendrechten in het Europese buitenland



Bericht door jacfocke »

Telfort wordt is KPN maar ben er ook tevreden over en qua service moet ik eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo'n snelle service heb meegemaakt.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk

Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: Wifi en zendrechten in het Europese buitenland



Bericht door Abri079 »

Heel apart dat je geen voetbal kunt zien. Heb je al eens een programma zoals tunnel bear gebruikt? Daarmee kon je de provider het idee geven dat je in Nederland was. Zelf gebruik ik het programma al jaren niet meer.
Ik ga er vanuit dat je kijkt met de Telfort tv app?
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Re: Wifi en zendrechten in het Europese buitenland



Bericht door Ontario »

Ik kijk in het buitenland als volgt: wifi via hotspot of van een camperplaats, op Macbook Pro of IPad, inloggen op de site van de publieke omroep NL-1 of 2 of 3 en kan dan b.v. acht uur- journaal of andere programma's probleemloos kijken. Maar zo gauw als Studio Sport Eredivisie e.d. beginnen krijg ik de melding dat dat niet gaat vanwege zendrechten. Datzelfde gebeurt trouwens ook wanneer je in Nederland via internet een voetbalwedstrijd van het Duitse elftal wilt kijken via de Duitse "publieke" zender ZDF of ARD. Ik vermoed dat het anders wordt wanneer ik me niet beperk tot "slechts" mijn internet-abonnement van Telfort maar dat ik dan tevens "tv-kijken" erbij moet nemen. Dan betaalt nml. Telfort die rechten. Thuis bekijk ik de publieke zenders via DVB-T2 en kan ik alle publieke programma's bekijken.
Kijk, ik kan dan morgen wel naar een KPN-winkel gaan maar die beginnen dan waarschijnlijk over hun eigen aanbiedingen. Bovendien wist een KPN-medewerker me een paar maanden geleden ook al geen antwoord te geven op mijn vraag over dit onderwerp.

Henk
Laatst gewijzigd door Dafluc op za 05 okt 2019, 8:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Wifi en zendrechten in het Europese buitenland



Bericht door pwhooftman »

Het meest eenvoudig is om 'gewoon' een vpn verbinding op te zetten. Als je thuis je eigen router hebt staan (niet van ziggo of telfort oid) is de kans zeer groot dat dat gratis kan omdat je router dat al ondersteunt. Je creëert dan een zogenaamde 'tunnel' vanaf je telefoon/tablet/laptop naar je eigen netwerk thuis, waardoor de apps op je telefoon of tablet of laptop 'denken' dat je thuis bent, en dan kun je alles zien.

Als je geen eigen router hebt kun je er een kopen, en deze in plaats van je ziggo/telfort/xxx router aan het internet verbinden. Waarschijnlijk komt je ziggo/telfort/xxx router daar achter te hangen in bridge modus.

Als dat niet gaat, kun je een vpn abonnement nemen bij een vpn provider, er zijn er diverse. Ook dan kun je door het kiezen van de vpn server bepalen met welk land je verbonden lijkt. Het is dan echter niet gegarandeerd dat je dan ook in je Telfort app alle kanalen kan zien, want wellicht heeft Telfort het zo geregeld dat je alleen alle kanalen kan zien als je via je Telfort verbinding verbonden bent (dus alleen vanuit huis, niet vanuit elders in Nederland of Europa).

Een vpn verbinding naar een eigen router instellen vraagt wel wat it kennis om eea goed in te stellen.
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Wifi en zendrechten in het Europese buitenland



Bericht door DJSmiley »

Het VPN verhaal bied ook geen garanties.

Ik heb al apps gezien die naast kijken op welke verbinding je zit (Dus via een VPN lijk je dan in NL te zitten) ook gebruik maken van de lokatiebepaling van de telefoon. Dan kun je wel VPN doen, maar dan 'ziet' de app nog steeds dat je buiten NL zit en weigert ie (sommige) zenders.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7517
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Wifi en zendrechten in het Europese buitenland



Bericht door eef van baal »

Als je al een KPN abonnement hebt kun je de KPN ITV app gebruiken in heel Europa.
Ik zelf heb Ziggo en dat werkt goed een F1 wedstrijd kost dan wel 2 GB.

camperen is mijn lust en leven. mijn eerste zelfbouw was van 1978 Toyota hiace

"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Wifi en zendrechten in het Europese buitenland



Bericht door pwhooftman »

DJSmiley schreef:
vr 04 okt 2019, 21:34
Het VPN verhaal bied ook geen garanties.

Ik heb al apps gezien die naast kijken op welke verbinding je zit (Dus via een VPN lijk je dan in NL te zitten) ook gebruik maken van de lokatiebepaling van de telefoon. Dan kun je wel VPN doen, maar dan 'ziet' de app nog steeds dat je buiten NL zit en weigert ie (sommige) zenders.
Een laptop zou daar geen last van moeten hebben... Maar zoals gezegd, als je al een router hebt (of een Nas zoals een synology), dan kun je gratis en op eigen gelegenheid eerst een vpn proberen.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Wifi en zendrechten in het Europese buitenland



Bericht door jielus »

Klopt, maar op de laptop zijn ook sommige zenders niet te bekijken, van KPN dan. Op de telefoon moet de GPS aanstaan anders start de app niet op. Daarom gebruiken wij nu alles door elkaar (in ZO-Azië).
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Wifi en zendrechten in het Europese buitenland



Bericht door TestCase »

Dat gps probleem is op te lossen met een app die simuleert dat je in Europa/Nederland zit. Zoek in de Android Play Store eens op 'fake gps'.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Wifi en zendrechten in het Europese buitenland



Bericht door Will »

"kaal" internet thuis van Telfort en twee mobiel-abonnementen bij een andere provider.
Je geef volgens mij zelf het antwoord al "kaal internet" want tv kijken via internet gaat via de Ziggo app en KPN app mits je er een abonnement heb.
Heel veel programma's zijn niet meer te bekijken via uitzending gemist of zoiets, er is nu NPO start tegen betaling voor in de plaats gekomen.
Ook andere zenders RTL, SBS6 hebben hun programma's in soortgelijke apps ondergebracht.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Wifi en zendrechten in het Europese buitenland



Bericht door jepebe »

Vnp nemen. Kan met laptop ook. Zelf opzetten in je thuisnetwerk, lees bv op de website van zwiebelfam een statvoorstap uitleg, of op een nas als je die hebt.

Anders van een vpn gebruik maken als nord vpn. Biedt als voordeel dat je zelf landen kunt ‘faken’ dus ook nv duits voetbal van duitse zenders kunt kijken.

It kan met bv de app van de nos. Mijn voorganger beschrijft kijken via de app avn de tv provider. Als je bv zigoo als tv provider hebt dan kun je ALLEEN met hun app zonder vpn studio sport eredivisie kijken.

Normaal mag dit alleen in nl. Een vpn zet je op naar nl zodat de nos denkt dat je in nl bent.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Plaats reactie