Ombouw Fiat Ducato L2H2 Egli

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
egli
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 17:41

Ombouw Fiat Ducato L2H2 Egli



Bericht door egli »

Inmiddels naar volle tevredenheid Egli getest in de Zwitserland en de Piëmont. Ook goedkeuring vanuit de bijrijders! Eerst wat sfeerplaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
egli
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 17:41

Re: Ombouw Fiat Ducato L2H2 Egli



Bericht door egli »

Recent een keukenblok gemaakt. Bekleed met hpl. Aan de zijkant een klaptafel en aan de binnenkant schuiflades.

AfbeeldingAfbeelding
CamperMike
Berichten: 68
Lid geworden op: wo 11 sep 2019, 15:52

Re: Ombouw Fiat Ducato L2H2 Egli



Bericht door CamperMike »

Mooie bus en erg leuk en nuttig om al je ervaringen te lezen.
Ricardo_74
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 09 okt 2019, 6:37

Re: Ombouw Fiat Ducato L2H2 EGLI



Bericht door Ricardo_74 »

:P
egli schreef:
zo 03 jun 2018, 12:22

Daarnaast ondersteuningsblokjes voor de vloer gezaagd en stroken armaflex duct tussen de ribbels gelijmd (misschien niet echt nodig, maar zoveel werk is t ook weer niet). Daarop komt nog 18 mm armaflex en dan de oude houten vloer.
Hi Egli,
Ik vindt het erg interessant om te volgen hoe je je Ducato ombouwt tot camper. Ziet er goed uit! :D
Mijn vrouw en ik zijn van plan om volgend jaar ook een Ducato om te bouwen en wij zijn nu in de onderzoeksfase.
Nu lazen wij je beschrijving mbt tot de vloerisolatie en de ondersteuningsblokjes. Heb je daar toevallig ook wat foto's van?
Gaat dan met name om de ondersteuningsblokjes. Heb je deze blokjes verlijmd aan de bodem van de bus?

Groeten Richard.
Gebruikersavatar
luinge
Berichten: 324
Lid geworden op: vr 04 mei 2018, 21:08
Locatie: Peize (Drenthe)
Contacteer:

Re: Ombouw Fiat Ducato L2H2 Egli



Bericht door luinge »

egli schreef:
za 05 okt 2019, 6:40
Recent een keukenblok gemaakt. Bekleed met hpl. Aan de zijkant een klaptafel en aan de binnenkant schuiflades.
Hoi Egli,

Mooi gemaakt! Ik ga binnenkort ook met het keukenblok beginnen. Heb jij de HPL zelf geplakt of het je kant en klaar beplakte multiplex gekocht?
Zo ja, waar heb jij dan je HPL gekocht?

Groet Roelof
egli
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 17:41

Re: Ombouw Fiat Ducato L2H2 Egli



Bericht door egli »

Ricardo_74 schreef::P
egli schreef:
zo 03 jun 2018, 12:22

Daarnaast ondersteuningsblokjes voor de vloer gezaagd en stroken armaflex duct tussen de ribbels gelijmd (misschien niet echt nodig, maar zoveel werk is t ook weer niet). Daarop komt nog 18 mm armaflex en dan de oude houten vloer.
Nu lazen wij je beschrijving mbt tot de vloerisolatie en de ondersteuningsblokjes. Heb je daar toevallig ook wat foto's van?
Gaat dan met name om de ondersteuningsblokjes. Heb je deze blokjes verlijmd aan de bodem van de bus?

Groeten Richard.
Leuk om te horen! Bij deze de foto. De oude houten vloer (lichter dan ik dacht) ligt dus op deze blokjes. Deze zijn met een dotje polymeer kit vastgehouden.

Afbeelding

egli
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 17:41

Re: Ombouw Fiat Ducato L2H2 Egli



Bericht door egli »

luinge schreef:
egli schreef:
za 05 okt 2019, 6:40
Recent een keukenblok gemaakt. Bekleed met hpl. Aan de zijkant een klaptafel en aan de binnenkant schuiflades.
Hoi Egli,

Mooi gemaakt! Ik ga binnenkort ook met het keukenblok beginnen. Heb jij de HPL zelf geplakt of het je kant en klaar beplakte multiplex gekocht?
Zo ja, waar heb jij dan je HPL gekocht?

Groet Roelof

Thx! Ik heb zelf de hpl erop gelijmd. Partij hpl gekocht op marktplaats. En vervolgens met bison TIX aan 2 kanten aangebracht, laten drogen, samenvoegen en aandrukken met een roller. Eigenlijk vrij eenvoudig!
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouw Fiat Ducato L2H2 Egli



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Knap werk. Mooi plafond!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
egli
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 17:41

Re: Ombouw Fiat Ducato L2H2 Egli



Bericht door egli »

Weer eens tijd voor een statusupdate. Voor een trip naar Noorwegen de camper nog wat verder af gemaakt. Helaas precies op tijd besloten om niet te gaan. Achteraf maar goed! Nu wachten op betere tijden.

Afbeelding
Vloertje erin en wat meer betimmering gestoffeerd.

Afbeelding

Afbeelding
Best een gepriegel, maar tevreden met het tussenresultaat. Nog een paar panelen af te dekken.

Afbeelding
Ook wat extra “werkverlichting” voor de donkere dagen. Netjes weggewerkt achter de gril.

Stay safe!
Plaats reactie