Ervaringen SumoSprings hulpveren?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
hatse
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 28 jan 2019, 12:01

Re: Ervaringen SumoSprings hulpveren



Bericht door hatse »

Mijn Weinsberg Pepper MEG mei afgeleverd gekregen inclusief een set gemonteerde SumoSprings achter. Inmiddels 5.700 km gemaakt in Zweden/Finland/Lappland. Zaten aan 'n totaal gewicht van 3.380 kg en zijn heel tevreden over de Camper alswel de SumoSprings…. echt een aanrader!
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8369
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Ervaringen SumoSprings hulpveren



Bericht door EasyBee »

Dus je weet ook hoe die camper reed zonder die sumo springs?

Of bedoel je alleen te zeggen dat de Weinsberg Pepper een aanrader is?
Laatst gewijzigd door EasyBee op za 13 jul 2019, 8:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Ervaringen SumoSprings hulpveren



Bericht door hathi »

Ja zo,n Weinsberg behoort tot de low budget Campers ,en daar word natuurlijk ,bij doorhangen wegens gewicht ook low budget spullen op geplaatst om dit te verhelpen,wat nog altijd beter is dan niets !....m.a.w. Een goedkoop onderstel,gaat doorhangen als je er een Camper op bouwt,en dat is geen gezicht,dus los je het op deze manier op! ( is geen waarde oordeel,dat moet ieder zelf bepalen,liefst na 50000 km :?:
Hans
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Ervaringen SumoSprings hulpveren



Bericht door Peter LMC »

Je weet pas of het met deze sumo springs een verbetering is als je eerste deze
rit gereden hebt hebt zonder deze vering.
En dan ook met dezelfde belading natuurlijk.
Heb je deze dingen er van nieuw aan onder zitten dan weet je niet hoe het rijdt zonder deze schuimballen.
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Ervaringen SumoSprings hulpveren



Bericht door isoplus »

Mij verbaast het nog steeds dat campers afgeleverd worden met af fabriek maar zeer matige vering, soms zelf zo slecht dat er al in het eerste jaar van gebruik, op kosten van de klant, modificaties aangebracht moeten worden.
Ik had een nieuw gekochte Hymer integraal met achter Alko vering en voor de originele fabrieksvering, de wegliggiung was niet bijzonder omdat de voorvering gewoon te licht was voor het door Hymer allemaal voor ingebouwde spul, zoals het hef-bed.
Toch heb ik 10 jaar met het ding gereden uit dwarsigheid omdat ik vind en vond dat je aan een nieuwe camper niets aan de vering zou moeten aan passen en zeker niet op jouw kosten.
Omdat ik niet zo tevreden was met onze vorige camper heb ik die ingeruild toen ik vond dat het wat betreft kosten wel kon.
De nieuwe is een Fiat bus geworden met gewoon de standaard veren voor en achter, helemaal prima, we kunnen nu zelfs de radio horen en over drempels met een redelijke snelheid.
Ik vind nog steeds dat er integraal- en semi integraal campers afgeleverd worden met vooral voor matige vering en daar hoor de camperbouwer iets aan te doen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Ervaringen SumoSprings hulpveren



Bericht door hathi »

Helemaal ,mee eens Isoplus,het is bij alle Hymers zo,en daarom hebben ze ook een bedrijf gekocht,die dat dan weer tegen een forse prijs op kan lossen ,management ,noemen ze dat tegenwoordig geloof ik ,terwijl het gewoon eigen gewin is :shh:
Hans
Corantje
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 07 dec 2015, 22:06

Re: Ervaringen SumoSprings hulpveren



Bericht door Corantje »

Hallo
Gisteren SumoSprings gemonteerd onder onze weinsberg uit 2011 weet na 8 jaar hoe het rijd zonder de veren
Ga nu ontdekken hoe het gaat met de sumosprings de eerste rit is positief er zit bij ons een drempel in de straat waar ik stapvoets overeen moet, en dan nog gaat de camper behoorlijk te keer, met de nieuwe vering is dit over, lijkt stabieler te rijden, we gaan nu onderweg naar Italië als we terug zijn zal ik de ervaring aanpassen
Monteren was onder mijn chassis een fluitje van een cent 20 minuten werk Fiat chassis.

Zo de eerste 9000 km zitten er op rondreis Italië Corsica en Sardinië dus slechte wegen en veel bochten
We hebben meerdere malen onderweg opgemerkt dat we blij zijn met het weggedrag van de camper.
Rijd super stabiel ik was in eerste instantie een beetje bang of de SumoSprings het wel heel zouden houden.
Vandaag even in de stalling de krik er onder en even een veer verwijderd (het is eigenlijk een vervanging van het aanslagrubber ) en gecontroleerd of het er nog een beetje knap uitzag het is verbazend wekkend het lijkt net of ze zo uit de doos komen, er zitten nog twee passingen bij zodat je de camper nog wat hoger kan zetten,ik heb hier niet voor gekozen omdat de camper nadat de springs zijn gemonteerd al bijna 4 cm hoger is komen te staan waardoor deze geladen waterpas staat al met al een aankoop waar ik zeker geen spijt van heb
Had eerst interesse in luchtvering maar dat ga ik nu zeker niet doen (zat op een vorige camper was ook prima maar een stuk duurder)
Laatst gewijzigd door Corantje op ma 16 dec 2019, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Ervaringen SumoSprings hulpveren?



Bericht door Peter LMC »

Hoi Corantje.
Welkom op het forum met je 1e bericht.
Leuk dat je even mededeelt dat de eerste drempel genomen is. :-B
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ervaringen SumoSprings hulpveren?



Bericht door Bob Diesel »

heeft mooi bijna 4 jaar geduurd :clap:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Satzat
Berichten: 1898
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 20:53
Locatie: Gemeente Loon op Zand
Contacteer:

Re: Ervaringen SumoSprings hulpveren?



Bericht door Satzat »

Gisteren de camper opgehaald na beurt, APK, enkele kleine zaken en SumoSprings er onder laten monteren (Fiat Ducato).
De rit naar huis merkte ik meteen de betere wegligging. Inhalen of ingehaald worden door een vrachtwagen merk ik nu niks meer van de zijwind.
Eerste resultaat is wat mij betreft zeer positief. :-B
Mario & Anita
Onze reisverslagen op: Maranita.nl

Wij waren met de camper in: België - Denemarken - Duitsland - Engeland - Frankrijk - Italië - Luxemburg - Marokko - Nederland - Noorwegen - Oostenrijk - Polen - Republiek San Marino - Schotland - Slowakije - Spanje - Tsjechië - Zweden

PA3BAI is definitief QRT
Corantje
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 07 dec 2015, 22:06

Re: Ervaringen SumoSprings hulpveren?



Bericht door Corantje »

Hallo
Naar aanleiding van mijn eerder geschreven verhaal over Sumosprings hier een aanvulling
Na een Reis door Italië Corsica en Sardinië met de net gemonteerde SumoSprings wat gebruikers ervaring
Het rijden is een verandering van dag en nacht, spoorvorming op de Duitse autobaan ie nu probleemloos
, we hebben behoorlijk wat wind gehad onderweg veel minder last van slingeren, ook een vrachtwagen die je tegoed komt op smalle wegen is een behoorlijke verbetering.
De camper is behoorlijk wat stabieler geworden het is verbazend dat je er zo snel aan wend
We hebben 5200 km gereden en zijn tot nu toe erg tevreden ( niet over het weer in Nederland ) 8-) 8-)
Ben benieuwd wat andere er van vinden
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Ervaringen SumoSprings hulpveren?



Bericht door Meine »

Ongelofelijk allemaal! Eindelijk vering met een soort van toverkracht. Bijna te mooi om waar te zijn. :DD
lazise1973
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18 apr 2012, 2:32
Locatie: Veldhoven

Re: Ervaringen SumoSprings hulpveren?



Bericht door lazise1973 »

Mooi dat het werkt, afgaande op de berichten .
Vraag me wel af hoe lang die sumo springs het volhouden voor ze aan gort zijn, het is tenslotte maar kunsttof dat ontelbare malen wordt ingedrukt.
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Ervaringen SumoSprings hulpveren?



Bericht door DiffRental »

Noemen ze dit een goedkope oplossing?
€346 voor een stuk rubber?
Voor hetzelfde geld heb ik een verzwaarde bladveer die voertuig specifiek is onder mijn wagen zitten. (was ook +/- 30 minuten werk)
Groeten Peter
Plaats reactie