Tip voor camper APK tijdens schorsing

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door saagstree »

Als u volgens de regels van de rdw je camper eerst moet laten keuren als deze verlopen is, mag je dus met een afspraak bewijs de kortste weg naar apk garage nemen en na goed keuring afmelden voor schorsing.
Neem aub. een uitgeprint bewijs van de rdw. mee als u de weg op gaat want het volgende is mij nu overkomen.

30 september om 9.30 uur haal ik mijn geschorste camper op uit de stalling, afspraak mail apk station dat om 10 uur daar moet zijn.
Na nog geen 200 meter wilde ik naar de ringweg Utrecht opdraaien kwam er een motor agent mij voorbij met politie volgen ik moest mee naar parkeerplaats Maarssenveenseplassen , daar was algehele verkeer controle.

Alles gecontroleerd papieren, gewogen, alcoholtest (om 9.30 uur?) alles goed maar de ambtenaar van de belasting dienst kwam zo nog even bij me.
Deze kwam met de mededeling dat ik met een geschorste camper op de openbare weg reed, toen ik uitlegde dat ik op weg was naar een a.p.keuring en dat ik de afspraak bij me had, die hoefde hij niet te zien met de mededeling ik ben niet van de rdw. maar van de belastingdienst en ik constateer dat u in overtreding bent.
Hij ging rapport opmaken en ik zou een aanslag plus boete binnenkort kunnen verwachten dan moest ik daar maar bezwaar tegen gaan aantekenen.
De belasting gebeld kon niets doen er was nog niets binnen. rdw melde mij dat ik volgens de regels heb gehandeld maar konden verder ook niets voor mij doen moest de aanslag maar afwachten en bezwaar gaan maken.

De camper is om 10.30 goedgekeurd en afgemeld bij de rdw. na een service beurt belde de garage dat hij gehaald kon worden en heb toen meteen de schorsing opgeheven.
Wat een hoop extra werk voor mij en de belasting, binnenkort gaan we naar Spanje moet je vandaar uit alles gaan regelen.
geniet van elk vrij uurtje
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Tip voor camper APK. tijdens schorsing.



Bericht door Navigator »

Er blijven ambtenaren tussen zitten die niet gehinderd worden door enige kennis. Jammer. Dit levert weer heel veel onnodig werk op.
Forum verlaten.
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: Tip voor camper APK. tijdens schorsing.



Bericht door NoStress »

zie de site van de overheid.
Laatst gewijzigd door NoStress op ma 17 okt 2022, 1:08, 2 keer totaal gewijzigd.
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door saagstree »

Dat kan je doen maar is niet noodzakelijk, ik heb het geprobeerd maar stond 25 minuten in de wacht maar moest toen weg om camper te halen.
geniet van elk vrij uurtje
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door seth_space »

Hmm, dat belastingverhaal lijkt me iets dat recent toegevoegd is. Kan me niet herinneren da thet vorig jaar daar stond.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 864
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door zwerf-busje »

saagstree schreef:
do 03 okt 2019, 9:34
Dat kan je doen maar is niet noodzakelijk,
Ik denk dat de conclusie van je verhaal juist is dat dat (inmiddels) wel noodzakelijk is...
Groet Ruud
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Navigator »

Tot zover de pogingen van de overheid tot het verminderen van administratieve druk...........
Forum verlaten.
Kees2
Berichten: 4326
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 13:01
Locatie: Arnhem

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Kees2 »

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... _schorsing
de kans op controle is niet zo groot.
maar bij niet bellen heb je iets meer werk als je toch gecontroleerd word.

ook helpt een echte afspraak bevestiging uitdraai van voorbeeld bij een onlineafspraak,
voor de belastingdienst waarschijnlijk niet maar bij een gewone politie controle wel.
dus bij een afspraak een bevestiging vragen op papier.
Gebruikersavatar
RobMG
Berichten: 249
Lid geworden op: di 19 apr 2016, 20:58
Locatie: Hoevelaken

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door RobMG »

Is het niet veel handiger om daags voor de keuring de schorsing op te heffen? Voorkomt heel veel gedoe.
mvrgroet Rob Brouwer
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door WimZ »

Als de apk al verlopen is kan dat niet. Krijg je automatisch bekeuring van auto zonder geldige apk.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door EasyBee »

Tuurlijk is dat handiger. Ik ontschors hem en enkele dagen van te voren en ga er nog een flink stuk mee rijden.
Als hij 3 of meer maanden heeft stilgestaan en ik ga er direct vanuit stilstand mee naar de APK, heb ik geen prettig gevoel bij dat ze hem daar flink belasten met de roetmeting. Dan heb ik toch liever een flink stuk gereden voordat ze hem in de garage flink gaan belasten.
"De meting wordt zowel op stationair toerental en op afregeltoerental (maximaal toerental) uitgevoerd. Er worden maximal 6 metingen gedaan waarbij de meting binnen de vermelde maximum waarde moet blijven.Het op maximaal toerental meten van de roetuitstoot is een behoorlijke belasting voor de oudere dieselmotor en daarmee niet geheel vrij van risico. Zorg dat de motor goed op bedrijfstemperatuur is en dat de motor in goede staat van onderhoud is. Als b.v. de eerste of tweede meting goed is hoeven er geen verdere metingen plaats te vinden."
WimZ schreef:
do 03 okt 2019, 13:22
Als de apk al verlopen is kan dat niet. Krijg je automatisch bekeuring van auto zonder geldige apk.
Dan moet je hem ook op tijd laten keuren.
Laatst gewijzigd door EasyBee op do 03 okt 2019, 13:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Peter LMC »

Tot 2 maanden en dan volgt pas een boete schrijft men..

Door bepaalde omstandigheden kan het gebeuren dat een voertuig niet op tijd APK-goedgekeurd is. Artikel 11 van het Besluit voertuigen is ingesteld om ruimte te geven alsnog aan de APK-keuringsplicht te voldoen. Dit geldt voor een gekentekend motorrijtuig of aanhangwagen waarvoor de APK-keuringsplicht (artikel 72 van de Wegenverkeerswet 1994) van toepassing is. Het voertuig mag tot maximaal 2 maanden na het verlopen van de APK-vervaldatum op de openbare weg stilstaan, zonder dat de RDW een registercontrole uitvoert. Na deze periode moet het voertuig APK-goedgekeurd zijn of moet de geldigheid van het kenteken geschorst zijn.

Bron:
https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... apk-plicht
Kees2
Berichten: 4326
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 13:01
Locatie: Arnhem

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Kees2 »

als de APK langer als 2 maanden verlopen is dan altijd eerst keuren,
anders komt er ook gelijk een boete voor de APK uitrollen,

minder dan 2 maanden verlopen kun je zelf kiezen, stel je wil hem weer terug zetten in de stalling dus langer in de schorsing laten
dan is het natuurlijk niet handig hem uit de schorsing te halen.

maar ook dan zou ik een afspraakbevestiging mee nemen voor het geval je toch gecontroleerd word.
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door NoStress »

Bij mijn buscamper is deze meeting vervangen, door het uitlezen van de diagnose-apparatuur .
Is dus wel afhankelijk van je computer, maar dan hoeft de roetmeter dus niet meer in de garage te worden gedaan.
Laatst gewijzigd door NoStress op ma 17 okt 2022, 1:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie