Verbinding sensor TM-210 weggevallen

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
sky2000
Berichten: 64
Lid geworden op: za 05 jan 2019, 14:42
Locatie: Zuid-Nederland

Re: Verbinding sensor TM-210 weggevallen



Bericht door sky2000 »

De vraag is nu: hoe kan je weten of die sensor nog signaal uitzend?
Want er is geen enkele visuele indicatie dat hij nog levend is.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Verbinding sensor TM-210 weggevallen



Bericht door gsm »

Vandaag terug van een weekje Moesel zonder de "kapotte" sensor maar onderweg zakte ineens de druk van een andere band dus aan de kant en druk opgemeten en die was goed.
Unit uitgezet en na een uur weer aan gezet en de bewuste sensor werkte weer goed met de juiste druk maar na een paar uur weer piepen en weer was de druk goed.
Zou de 2e sensor het gaan begeven of zou de unit defect zijn ?
Voor vertrek Tiremoni gemaild en die adviseerde mij om alles op te sturen voor controlle.
Graag jullie advies wat te doen ?
Opsturen met de kans dat het gerepareerd moet worden (is dat het waard) of een andere kopen ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Verbinding sensor TM-210 weggevallen



Bericht door jurgenc »

Hoe oud is de set? Garantie? Voor hetzelfde geld vervangen ze de binnenuit voor een nieuwe (schrappen wat niet past): gratis/ voor een klein bedrag ...
H20
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Verbinding sensor TM-210 weggevallen



Bericht door gsm »

Ik weet niet hoe oud die is want ik heb het van een lid overgenomen, heeft goed gewerkt dus daar ligt het niet aan.
Ik dacht dat het kwam omdat de RV sensor die het nu al even niet meer doet daar was het kapje van gescheurd en was er vocht in gekomen maar nu begint LV ook al raar te doen.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Verbinding sensor TM-210 weggevallen



Bericht door Camperic »

gsm schreef:
wo 02 okt 2019, 20:33
..... onderweg zakte ineens de druk van een andere band dus aan de kant en druk opgemeten en die was goed.
Unit uitgezet en na een uur weer aan gezet en de bewuste sensor werkte weer goed met de juiste druk maar na een paar uur weer piepen en weer was de druk goed.
Zou de 2e sensor het gaan begeven of zou de unit defect zijn ?
Bij mijn huidige Tiremoni-set ontdekte ik tijdens de zomervakantie ook iets vreemds. Bij de sensor LA liep de druk significant hoger op dan RA, gevolg: waarschuwingssignaal. Aangezien ik dat niet zo hoog heb ingesteld was de weergegeven druk nog niet verontrustend, dus hoefde niet direct te stoppen. Bij de eerstvolgende stop met bandenspanningsmeter de druk zowel LA als RA gecontroleerd: deze bleek gelijk te zijn (en niet te hoog) :-? . Later die week gebeurde nogmaals precies hetzelfde. Ik heb toen de sensoren gewisseld van LA naar RA en andersom met de verwachting dat RA nu (te) hogere druk aan zou geven. Echter werd ook na verwisseling nog steeds LA de hogere waarde weergegeven :wtf: , terwijl bij nogmaals controleren met bandenspanningsmeter de druk weer gelijk en niet te hoog bleek te zijn :crazy:
Niet alleen de zender, maar ook de ontvanger in de unit (b)lijkt dus niet goed te kunnen functioneren.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Verbinding sensor TM-210 weggevallen



Bericht door gsm »

Hier dus het zelfde alleen dan voorkant en één reageert helemaal niet meer en de andere (LV) gaf van de week een te lage druk aan.
Heb je het kunnen verhelpen of ook terug gestuurd of ????
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Verbinding sensor TM-210 weggevallen



Bericht door Kubo »

Ook hier het probleem dat de druk te hoog oploopt dus alarm na meting blijkt de waarde goed te zijn.
Ga ze binnenkort maar eens via een oud ventiel aansluiten op de compressor (4 bar)om ze te controleren.
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Verbinding sensor TM-210 weggevallen



Bericht door Camperic »

Ben benieuwd!
gsm schreef:
wo 02 okt 2019, 22:32
Heb je het kunnen verhelpen of ook terug gestuurd of ????
Niet kunnen verhelpen en nog niet terug gestuurd.
Als het goed is gaan we binnenkort nog een weekje weg met de camper voor de "winterstop" en wil het dan nogmaals testen. Daarna gaan we helaas voorlopig niet meer weg met camper en heb ik de set dus niet nodig, zodat ik het niet mis wanneer ik het gedurende die tijd retour stuur onder garantie :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Verbinding sensor TM-210 weggevallen



Bericht door Premiumliner »

Ik had een tijd terug ook een probleem met mijn TM 210. Opgestuurd met alle 4 sensoren. Kreeg de gerepareerde set binnen een week retour zonder kosten. Prima service dus, want de garantie was al afgelopen.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Verbinding sensor TM-210 weggevallen



Bericht door gsm »

Bedankt voor je melding, ik heb het ingepakt en ga het morgen opsturen.
Ik zie wel wat ze doen en als ik hem terug heb dan zal ik het laten weten.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Verbinding sensor TM-210 weggevallen



Bericht door gsm »

Zojuist antwoordt gehad en er was één sensor kapot, die is vervangen en opnieuw ingeleerd en alles werkt weer goed staat er in de mail.
De andere sensor doet het blijkbaar wel maar onderweg deed die vreemd dus even afwachten.
De kosten waren €15 verzekerd opsturen plus €10 retourzending plus €45 reparatie is totaal €70
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
merallas
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 16 mar 2007, 1:04
Locatie: regio Delft
Contacteer:

Re: Verbinding sensor TM-210 weggevallen



Bericht door merallas »

Heb ervaren dat andere apparaten het draadloze signaal ook kunnen verstoren. Bij een vorige dashcam kwamen de signalen van alle banden niet door als die aanstond, maar in de uitstand ging het wel goed..
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Verbinding sensor TM-210 weggevallen



Bericht door gsm »

Gisteren het geheel weer ontvangen en op mijn prive auto gemonteerd en werkt weer. :thumbup:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Verbinding sensor TM-210 weggevallen



Bericht door Camperic »

Het pakketje ligt klaar om retour te zenden aan Conrad. Ik wil graag een nieuwe (of gerepareerde) TM-210, maar Conrad zal het geld wel terugstorten verwacht ik.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Plaats reactie