Wintersport Mauterndorf

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Wintersport Mauterndorf



Bericht door Gwen1980 »

Wij zoeken nog een camping om met de camper naar de wintersport te gaan in de kerstvakantie. Veel zit al vol.
In Mauterndorf mogen we op de parkeerplek van de skilift staan naast de camping. Wel het volle tarief van de camping betalen, maar dan mogen we ook de voorzieningen gebruiken.

Heeft iemand dit vaker gedaan ? Is het wat om op die parkeerplaats te staan?
En is het te doen om bv boodschappen met de bus ergens anders te gaan doen? Volgens mij ligt de camping nogal ver overal vandaan namelijk. Of valt dat wel mee?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Wintersport Mauterndorf



Bericht door jaap van duijn »

@TS,

Je wilt Mauterndorf, is prachtig, maar om nou op die lift / camping parking te staan met de camper is dan toch weer pioneren.
Waarom niet Fieberbrunn, camping ook aan - vlak bij - de lift en terug skieen naar de camper.
Is ook nog water dichter bij huis 920 km vanaf Utrecht dacht ik.

succes jaap van duijn
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Re: Wintersport Mauterndorf



Bericht door Gwen1980 »

Fieberbrunn is helaas al vol.

We kunnen wel van de voorzieningen van de camping gebruik maken in Mauterndorf. Ik ken de plek alleen niet, dus hoe dat in de praktijk zit weet ik niet. Of het ver lopen is vanaf de parkeerplaats. We xijn meg 3 kinderen dus gebbrn echt in de winter wel de douches en stroom van de camping nodig.

Het staat me wel een beetje tegen dat we 400 euro voor een week op een parkeerplaats moeten betalen, eerlijk gezegd. Maar als het er echt vlak naast is en goed te doen, vind ik het skigebied leuk genoeg klinken om het erop te wagen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk


Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Wintersport Mauterndorf



Bericht door jaap van duijn »

@TS,

Oeps, ik had al in Augustus - toen we op zomer reis daar waren - vast gelegd, eigenlijk zoals ieder jaar nemen we de wintersport vakantie daar. Soms zelfs 2 of 3 x.
Nu ook onze kinderen en reeds de klein kinderen - juist dat zwembad geeft ons allen s'avonds even een uitstapje.
We weten wel dat je op gas moet verwarmen geen elektra want dan word het een zeer dure vakantie denk dat elektra 4x duurder uitkomt.
En er moet er nog een zijn in Brixen im tal denk wel niet direct aan de lift, wel camping vanzelf.

grtn Jaap van Duijn.
Hymerferry
Berichten: 712
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47

Re: Wintersport Mauterndorf



Bericht door Hymerferry »

Wij waren hier vorig jaar zomer. Mooie omgeving, volop skimogelijkheden. De parkeerplaats grenst aan de camping en de afstand tot een toiletgebouw is van daaruit net zo ver als vanaf sommige delen van de camping. Supermarkt is een 30 minuten lopen. Busvervoer wel gezien maar geen idee hoe lang die erover doet en hoe vaak er gereden wordt.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wintersport Mauterndorf



Bericht door Camperic »

We zijn er 2 jaar geleden in de zomer geweest. Afstand camping - parkeerplaats is niet groot, dus zou ik het niet vanaf laten hangen. Openbaar vervoer hebben we niet gebruikt en (grote) supermarkt was er niet direct in de buurt zover ik me herinner. Camping was overigens :thumbup:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Wintersport Mauterndorf



Bericht door peter »

Zou gewoon iets anders zoeken . Voor 400 euro op een cp is belachelijk. Daarnaast weet je niet wat t weer gaat doen. Als dat tegenzit ben je helemaal niet blij


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
improvise, addept and overcome
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Wintersport Mauterndorf



Bericht door Dorsthorst »

Hallo,
We waren een aantal jaren geleden daar met de NKC, de camping is perfect maar nou niet bepaald goedkoop. Parkeerplaats tot de sani gebouwen zal geen probleem zijn, als je ergens achteraan staat dan is het verder.
Ik vond het zelf 3x niks daar, het skigebied was niet bijzonder mooi. Mijn vriendin (die niet zo bijzonder kan skieën) vond het daar geweldig, mooie wandelweg naar het dorp, 'savonds mooi verlicht dat pad en ook het dorp met soort kasteel ziet er dan mooi uit, met de kerst speelde er een trompet orkestje kerstliedjes, kortom volgens haar supermooi. :-B Zo zie je maar, in 1 camper zo verschillende mening.........
Tegenwoordig gaan we als we met kerst gaan (niet verder vertellen :wink: ) naar Waidring, het mooiste kleinste skigebied van Oostenrijk zegt men, camping steinplatte, niet duur en dan 3 min met de skibus naar de liften, bus stopt voor de camping. Het is er niet druk en daar kun je ook als je niet fanatiek skiet ook goed naar toe.
De pistes zijn niet groot maar gedeeltelijk erg uitdagend ( vroeger waren daar wedstrijden), voor een weekje kun je daar heel leuk skieën.
In die 25 jaar dat ik met de camper ga skieën zit Waidring bij de top 10, Mautendorf niet bij de eerste 20.(vind ik :wink: )
Gr.Louis
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Re: Wintersport Mauterndorf



Bericht door Gwen1980 »

Wat goed om te lezen. Wij hebben ook naar waidring en lofer gekeken. De skibus staat ons nogal tegen, slechte ervaringen mee. Wat dat betreft is een parkeerplaats bij de lift ideaal haha

Mijn kinderen zijn beginners en ik ben een bangerik, dus ik denk zelf dat het gebied bij Mauterndorf ons wel past.

Maar leuk om je verhaal te lezen. Bedankt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Wintersport Mauterndorf



Bericht door Dorsthorst »

Er zit nog een voordeel aan Waidring, voor zover je daar "last" van hebt: als je boven de 3,5 ton zit dan heb je een Go-box nodig voor de maut, in Waidring kun je nog komen zonder dat je over de maut autobaan moet.....
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Wintersport Mauterndorf



Bericht door saagstree »

tot voor 4 jaar 25 x in Mauterndorf geweest paar keer in de zomer op de camping op 1 Jullie ging hoogseizoen tarief in terwijl er maar een paar plaatsen bezet waren erg dure camping met wel veel luxe zelfs eigen badkamer kun je huren.
In de winter huurde we een appartementje voor rond de 40 euro per dag goedkoper dan de camping en de skibus brengt je naar de piste.
Voordeel camping is dat je direct aan de lift staat.
Na nieuwe knieén durf ik niet meer op de ski en hebben nu voor de zon gekozen in de winter en nu wel met de camper.
Klaas
geniet van elk vrij uurtje
Gebruikersavatar
mMario
Berichten: 824
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 18:30
Locatie: Hoogkarspel

Re: Wintersport Mauterndorf



Bericht door mMario »

Wij ook een keer één week met NKC in Mauterndorf gestaan.
Vond het niet zo’n geweldig ski-oord voor beginners. Veel rode pistes en naar Dorp is ver lopen. Skilift is wel vlakbij. We kwamen al 15 jr in Waidring maar wilden één keer met NKC reis mee. Voor de gezelligheid en daar eens ervaring mee op te doen. Daarna nog weekje Waidring er aan vast geplakt. De skibus is perfect in Waidring, camping is eerste halte en rijdt in 5 min. naar lift. Voor beginners en kinderen leuk skigebied de Steinplatte. De skipiste nr. 12 en 4 en 5 zijn heel makkelijk en perfect voor beginners. Langloif piste direct aan camping Steinplatte met goed restaurant op de camping. NKC gaat nu niet meer naar Mauterndorf.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Plaats reactie