Willen we overal in Zeeland kunnen staan? Stemmen dan!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: Willen we overal in Zeeland kunnen staan? Stemmen dan!



Bericht door Abri079 »

Zelf mag ik graag kijken naar een CP. Zeker als er nieuwe campers aankomen en de vrouw gaat staan gidsen. Het lijkt wel een sluisje met pleziervaartuigen!
Dat er nog zoveel camperaars bij elkaar blijven doet mijn wenkbrauwen fronsen.
On topic maar weer.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8258
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Willen we overal in Zeeland kunnen staan? Stemmen dan!



Bericht door hurktoilet »

@Aloys: om de vergelijking wat zuiverder te maken: in de meeste jachthavens moet je ook betalen. Staat tegenover dat de meeste jachthavens ook geen Saint-Tropez zijn. Bootjes zijn net als campers ook maar blokken wit polyester, helemaal niet bijzonder om naar te kijken.
Waar het verschil zit: als jij met je bootje midden op het Tjeukemeer 'wild' overnacht, dan mag dat gewoon. Parkeer jij je auto op een parkeerplaats om daar te overnachten, dan is Leiden in last omdat de plaatselijke camping een paar centen misloopt. Mijn stelling is dat als ik ergens legaal parkeer (eventueel parkeergeld netjes betaal), dat het dan verder niemand iets aangaat wat ik in die auto doe. Of ik daar nu mijn postzegelverzameling zit te sorteren, zit te gamen op mijn laptop of lekker lig te slapen...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
isoplus
Berichten: 6380
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Willen we overal in Zeeland kunnen staan? Stemmen dan!



Bericht door isoplus »

Midden op et Tjeukermeer overnachten? Dan moet het anker uit en wel buiten de vaarweg en inderdaad daar mag je gratis liggen echter aan de Marrekrite plekken wordt verwacht dat je na 3 dagen vertrekt.
Met campers ligt dat toch iets anders vooral in woonwijken maar er zijn nog veel plaatsen waar je met 1 camper rustig kunt gaan staan.
Het probleem is dat er dan altijd een tweede of derde bij komt en dan wordt het al snel als overlast ervaren.
Zelf moet ik er ook niet aan denken dat er meerdere campers naast ons huis gaan staan om te gaan ontspannen.
Voor jachtjes heb je havens en voor campers zijn er CP's en soms moet je betalen en soms niet.
Ingewikkelder wordt het niet toch?
Als het aantal campers blijft toenemen wordt de vrijheid vanzelf ingeperkt daar moeten we maar aan wennen.
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: di 29 jun 2004, 1:34
Locatie: Axel

Re: Willen we overal in Zeeland kunnen staan? Stemmen dan!



Bericht door Frank »

oneens gestemd
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Willen we overal in Zeeland kunnen staan? Stemmen dan!



Bericht door Mickel Moen »

Afbeelding

De vergelijking met bootjes vind ik complete onzin.
Het is nu eenmaal een ander recreatiemiddel met andere mogelijkheden. Hoe daar lokaal op ingespeeld wordt is ook zeer verschillend.

Wil je overal gratis mogen overnachten, dan zou dat dus ook voor tenten, caravans en pipowagens moeten gelden.

In Noorwegen krijgen ze last van witte schimmel.

Zeeland doet het juist heel goed in voorzieningen voor camperaars in vergelijking met de rest van Nederland. Zie mijn bescheiden onderzoekje daar naar in 2015: http://mickelmoencamperen.blogspot.com/ ... alles.html

Het al dan niet bestaande probleem is dat Zeeland blijkbaar populair is. Daar zitten ook schaduwkanten aan. Vergelijk Barcelona en Venetië. Vergelijk zuidwest Noorwegen.

Wie Zeeland te druk vindt in bepaalde maanden moet Zeeland dan mijden en het elders zoeken.

De camperaar is in Nederland al zeer bevoordeeld. De roep om nog meer voorrechten roept bij mij het beeld op van stampende kleuters.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19156
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Willen we overal in Zeeland kunnen staan? Stemmen dan!



Bericht door Aloys »

We zouden veel meer gebruik moeten maken van vooral de eenvoudige campings. Want die verdwijnen in rap tempo of ze
worden vervangen door vakantieparken of "glampings". En dáár zitten de meesten van ons helemaal niet op te wachten...

En grote campers zijn natuurlijk een probleem, wil je vrij overnachten. Ze passen niet in een parkeervak. En een parkeerplaats
met 20, 30 grote campers is zomaar vol. En soms/vaak is dat óók de parkeerplaats van aanwonenden.

Geert, ik zie voor mijzelf de laatste jaren een toekomst met "terug naar de VW-bus". Het mooiste vind ik met verhoogd dak,
maar met een uitzetdak kun je onder (bijna) alle hoogtebomen door en mag je dus op de mooiste plekken vrij overnachten.
Want waar een hoogteboom is staan vrijwel nooit verbodsborden! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
isoplus
Berichten: 6380
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Willen we overal in Zeeland kunnen staan? Stemmen dan!



Bericht door isoplus »

:thumbup: dus nog plaats genoeg soms is het even zoeken.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Willen we overal in Zeeland kunnen staan? Stemmen dan!



Bericht door Mickel Moen »

Precies.

Je niet blind staren op onmogelijkheden en mopperend achter het stuur zitten, maar genieten van de mogelijkheden. Als het ergens niet bevalt, gaan we gewoon verder.

Gaan met die banaan.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Marcel1962
Berichten: 1069
Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 20:08
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Willen we overal in Zeeland kunnen staan? Stemmen dan!



Bericht door Marcel1962 »

Ik heb ook oneens gestemd, als een camperplek vol is ga je toch naar een camping.
Groet Marcel, DK1NL.
Gebruikersavatar
Bussi
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 03 sep 2008, 21:22
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Willen we overal in Zeeland kunnen staan? Stemmen dan!



Bericht door Bussi »

Wij gaan best vaak naar Zeeland en we nemen altijd een minicamping.
Die zijn er zat in Zeeland en buiten het seizoen (want dan gaan wij) is er meestal wel plaats.
Wij rijden in een Sunset camper.
Plaats reactie