Is camperen nog wel leuk?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24444
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door javanes »

Arie,
Je hebt er jaren over gedaan voordat je een kampeerauto hebt gekocht.
En nu er over denken om hem weg te doen?

Niet doen. :wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
laika kreos 3009
Berichten: 212
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 22:50
Locatie: Twente

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door laika kreos 3009 »

Camperen is voor ons niet alleen leuk, maar wordt langzaam aan ook een soort van verslaving. Wij genieten er met volle teugen van. Wanneer wij op reis zijn doen we net als thuis, we houden rekening met onze omgeving. Over het algemeen zijn wij dik tevreden over de camperaars die wij op onze reizen tegenkomen. Wij storen ons weinig aan de omgeving (wij kiezen er uiteindelijk zelf voor om ergens te gaan staan), wij zijn vriendelijk tegenover onze tijdelijke buren, maar zoeken voor de rest het contact niet (uitzonderingen daar gelaten). Wij staan meestal een soms twee nachten op dezelfde plek. Gaat iemand naast ons staan dan vinden wij dat oké, ook als er ruimte genoeg is en er dus voor meer afstand gekozen kan worden. Wij komen wel eens camperaars tegen die bijzondere regels hanteren m.b.t. allerlei zaken (honden uitlaten, vuilnis, lawaai, tijdstip van aankomst of vertrek etc.). Als ik het over mijn grens vind gaan dan zeg ik er iets van (opvoedkundig). Het open laten staan van de klep van de grijswatertank is bijvoorbeeld niet altijd opzet. Het is mij ook al eens overkomen. Is wel balen! Aanspreken gebeurt gelukkig heel weinig, omdat het meestal niet nodig is. Agressie ben ik nog niet tegengekomen. Een chagrijnig gezicht wel. Tot op de dag van vandaag hebben wij er nog niet voor gekozen om ons te verplaatsen vanwege overlast. Wij hopen dat dit zo blijft en dat wij nog jaren door kunnen gaan met onze leuke, maar uit de hand lopende hobby qua tijdsbesteding.

Groet,

Andre
Onze huidige camper is een Hymer half integraal 704SL
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door hwendt »

Alles heeft te maken met acceptatie van het gedrag van andere.
Net een paar dagen in Kleve gestaan. Staat er in de hoek een camper met een half gesloten gordijn van het voorraam.
Er is geen enkel beweging zichtbaar en in de nacht branden het buitenlicht en een binnen licht.
Tja er zat een invalidenkaart voor het raam dus enige aandacht aan deze situatie is voor mij niet vreemd. Na een 2 dagen dit gezien te hebben vond ik het nodig om wat rond te vragen en de camper bleek al langer stil te staan.
Dus trappetje en kijken. Niks te zien alleen net een half beslapen bed. Kon net niet de tweede slaapplaats bekijken.
Aan de deur geroken want een paar dagen als lijk liggen begint echt te ruiken.
Buren die er al een paar dagen stonden zei dat de camper meerde malen alleen stond zonder bewoners want die gingen dan een paar dagen weg. Had hij al eerder met deze lui meegemaakt.
Ik heb maar een vloek geuit en zei dat het aso's waren omdat de camperplaats geen parkeerplaats is. Daar maak je je dan zorgen om die lui. Invalide of geen invalide het is aso gedrag als je een camperplaats als parkeerplaats gebruikt. tevens was het dusdanig druk dat ik nieuwe bezoekers weg heb zien rijden omdat er gewoon geen plaats meer was...

Zo iets verpest in ieder geval je stemming van die dag.aangezien je al dacht aan het ergste.. Ja ik heb ze de volgend avond nog even gezien mijn vrouw was verstandiger en zei laat maar we gaan lekker eten doei aso's

Maar ja ......

:bang: :bang: :bang: :bang: :cheers: :cheers:
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1794
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door doov »

Ik geloof niet dat jij het gedrag van je buren makkelijk accepteert, Huug.

Het zou mij een worst zijn, zo´n camper waarvan de eigenaren een paar dagen op stap zijn.
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Premiumliner »

Oeps... ik wist noet dat je een camper alleen maar op een camperplaats mag zetten als je er permanent in zit. Dan kun je bijvoorbeeld dus ook niet met de trein naar de beurs in Düsseldorf en daar een nachtje bij vrienden slapen. Want dan worden bepaalde medecamperaars ongerust en als daar geen reden toe blijkt te zijn kwaad.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door appellover »

Kom dat regelmatig tegen ,camperplaats gebruiken als stalling ,is niet verboden ,staat hij veiliger als op een gewone parking tussen auto’s.


Gr.
Ron

Challenger Genesis 388 eb 2016
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Jan en Simonne »

Ik vind dat ook aso.
Camperplaatsen zijn om te overnachten, niet om te parkeren.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door hwendt »

We hebben het over een camperplaats waar men door moest rijden omdat het vol was... Sinds wanneer is een camper overnachtingsplaats een parkeerplaats.?
Alleen aso's doen dat en de medestanders die dat heel normaal vinden.... ik vind een beetje raar. Waarschijnlijk zouden jullie een hoop stennis maken als ze een camper een week lang voor je deur zouden parkeren
Tevens maakte ik mij zorgen omdat er ook een ongeval gebeurd zou kunnen zijn. Blijkt dus allemaal niet van toepassing..

Hugo die bijna al van te voren wist wie het wel normaal zouden vinden... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door hwendt op za 21 sep 2019, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Is camperen nog wel leuk?



Bericht door appellover »

lijkt wel bewaakte stalling ,alle buren letten op of er wel iemand aanwezig is , geen kwaatwillende laat zich daar zien.


Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door hwendt »

Wat mij bekend is dat er een paar weken terug een hele haspel is gejat, 2 elektrische fietsen, dat de junks rustig met fietsen met kinderzitje die te koop hebben aangeboden wel 50 euro voor een bijna nieuwe fiets, alle stroompalen 10 tallen keren zijn opengebroken, wat dus nu moeilijk is door de roestvrij stalen bekleding maar dat wel de prijs daarna omhoog is gegaan naar de 5 euro , we een man rennend achter een paar junks hebben zien aanlopen omdat ze een staantafel bij hem hadden gestolen. Dus zo veilig is het nu ook weer niet.. :cheers: :cheers:
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Jan en Simonne »

Nee, veilig is Kleve zeker niet.
Sociale controle is er ook niet echt.
Er zijn maar weinig mensen, die zich bekommeren om anderen.

Ik vind camperen geweldig, ik vind de camperaars zelf steeds minder prettig.
Wij staan het liefst alleen, ik hoef dat geneuzel niet.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door thole »

We hebben net 3 dagen op een cp bij Porto gestaan.
Al die dagen dagen stond er een Zweedse camper naast ons waar we niemand bij gezien hebben.
We begonnen het wat vreemd te vinden, er kan inderdaad wat gebeurd zijn.
Het was een betaalde cp, €3,- p.n., het kan ook zijn dat ze hem daar hebben gestald en met het vliegtuig van Porto naar Zweden zijn gegaan.
Als het een gratis cp was geweest, vonden we dat niet kunnen, dan was het zeker a-sociaal geweest.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Mickel Moen »

Sinds wanneer is een camper overnachtingsplaats een parkeerplaats.?
Sinds wanneer is het dat niet?
Alleen als de beheerder het verschil maakt toch?

Al die gemeentelijke veredelde parkeerplekken met een camperbordje zijn toch gewoon parkeerplekken. Feitelijk is een plek op een camping dat ook.

Het is altijd hetzelfde liedje een deel van het uitverkoren campervolk deelt zichzelf speciale rechten toe, puur omdat ze een auto hebben die ingericht is om te slapen.

Wat een geneuzel weer.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Cee Pee »

Deze keer moet ik je gelijk geven Geert, het zal maar zo'n plek zijn die door de gemeente is aangewezen als plek waar campers geplaatst mogen worden.
En of je er dan wel of niet in slaapt is van ondergeschikt belang.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie