Wanneer begon jij met camperen?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Trudie67
Berichten: 3934
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 21:05
Locatie: Veluwe

Wanneer begon jij met camperen?



Bericht door Trudie67 »

Mijn man zei altijd: later als ik met pensioen ben zou ik wel een camper willen.
Toen zei ik: maar misschien is er geen later. Laten we nu....

Ik was 41 en mijn man 51 toen we onze eerste camper kochten in 2011.

Onze eerste camper was een pilote j5.
Ik viel op de binnenkant. Maar de buitenkant? O wat zag die eruit. Mijn man heeft hem netjes gemaakt.
En 5 jaar hebben we hem gehad.
2 boxers en 2 pubers mee. Soms vriendjes erbij mee. Alles kon
Laatst gewijzigd door Trudie67 op wo 18 sep 2019, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Pilote r450 1989
Hymer camp 594 1995
Adria Coral s 670 slt 2010

Wie zijn geluk niet kent, leeft arm in rijk bezit.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wanneer begon jij met camperen?



Bericht door Cee Pee »

Onze eerste was "Hannibal" een Peugeot J7 verlengd en verhoogd met van die schuifdeuren die tijdens de rit gewoon open konden, kettinkje er voor en gaan met die banaan.
Dat was in 1982 wij waren toen 27 en 30 jaar oud.
Laatst gewijzigd door Cee Pee op wo 18 sep 2019, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Wanneer begon jij met camperen?



Bericht door hurktoilet »

Onze eerste camper? We waren midden 20. Een besteleend met een speciaal bergmeubeltje op de wielbak. Matrassen onderin de laadruimte, schot achter de stoelen er uit. 's Avonds stoelen naar voren en onze spullen er op, dan konden we slapen. Breedte slechts één meter, maar als je van elkaar houdt is dat genoeg :cheers:
Toen de kinderen kwamen, werd dat toch te beperkt (en kon het niet meer op grijs kenteken), zijn we overgestapt op de tent. Die zijn inmiddels het huis uit, en wij camperen weer. Met een beetje meer luxe in onze Pössl, dat wel.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wanneer begon jij met camperen?



Bericht door Camperic »

We hadden all vele jaren het serieuze plan om een camper te kopen zodra de kinderen zelfstandig zouden zijn en we er vaak / langer mee op pad zouden kunnen. Toen we een pup kochten moesten we onze vakanties anders gaan invullen, want die paste er met haar spullen niet meer bij in de auto naar een stacaravan op een camping :lol: . Bovendien zijn honden vaak niet toegestaan, net als bij een huurcamper. Dus toen bedacht "waarom niet nu een camper kopen?". Als het inmiddels geromantiseerde beeld van camperen tegen blijkt te vallen kun je daar beter ook zo snel mogelijk achter komen :wink: , maar dat is gelukkig niet het geval :D
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Wanneer begon jij met camperen?



Bericht door Huub56 »

Onze eerste was een Mercedes 208 benzine met een veel te zware bergland opbouw eind jare 80 we gebruikte hem veel voor naar de ovalraces te gaan waar we destijds aan meededen en natuurlijk vakantie
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 377
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Wanneer begon jij met camperen?



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Ik ben nu 40, op mijn 19e kreeg ik een oude Hanomag F45 uit 1968 met enig werk... Een hoop van geleerd, en ook een hoop lol gehad met dat busje!
Daarna volgde nog een F45 uit 1971, maar sinds het herhaaldelijk moeten herstellen van andermans broddelwerk en kinderen op komst de keuze gemaakt nu te beginnen met een eigen bus. De LT46 die we nu hebben is dus nummer 3 en de eerste eigengebouwde, waarmee een gekoesterde droom vervuld werd ;-)
We hebben bewust niet gewacht met later, en ondanks de hektiek van een jong gezin en onregelmatige diensten van mijn vrouw er toch gewoon voor gegaan. Het duurt allemaal wel wat langer, maar nog geen spijt van gehad, en de kinderen vinden het reizen (met wat aanpassingen t.o.v. hoe wij voorheen gingen) ook erg leuk.
in ombouw tot 4 persoons kampeerbus (ja, dat past echt): VW LT46, bj. 2003, L2H2, 2,8l AUH 158pk (MWM), voormalige rijdende werkplaats Gebr. van Kessel.
~~ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had...~~
Gebruikersavatar
Koentje63
Berichten: 76
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 19:41
Locatie: Hoevelaken
Contacteer:

Re: Wanneer begon jij met camperen?



Bericht door Koentje63 »

Ben nu 56. Van kinds af aan gekampeerd (stacaravan met bootjes aan het water). medio de jaren 80 zelf met sleurhutten rond gereden. Vanaf de jaren 90 zeiljachten (nu nog een 10 mtr aan het IJsselmeer liggen) en 2 jaar geleden een Bustner op een Ducato 290 uit 1993 gekocht. heerlijk alle kanten op.

George
:bow: :cheers:
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Wanneer begon jij met camperen?



Bericht door Dafluc »

Mijn eerste bus kocht ik toen ik 22 was. Dat was in 1983. Uiteraard was dat een VW. Een T2 met vast verhoogd dak. Met een Remia mayonaise emmertje op een strategische plek om de lekkende olie op te vangen. Kwestie van af en toe er aan de bovenkant weer ingooien. Zo kwam je prima aan het Gardameer en weer terug. Er volgenden nog 4 bussen. Sinds eind vorig jaar zit ik even zonder. We kijken rond en blijven ondertussen lekker kamperen.
Afbeelding
Dick-B
Berichten: 1314
Lid geworden op: di 16 nov 2004, 15:27

Re: Wanneer begon jij met camperen?



Bericht door Dick-B »

Wij zijn begonnen in 1976,eerst een gehuurd een fordtransit was wel compleet maar had geen sta hoogte,
Vrouw zij toen je mag er wel een bus inrichten maar ik wil stahoogte,een toilet bedden voor de kinderen en voor ons natuurlijk,toe via de domeinen een politiebus gekocht een Renaultsaviem 1968 onverwoestbaar,ruim een halfjaar
getimmerd laten keuren naar kampeerauto 60 dagen kaart en toen begon het reisen en dus nu nogsteeds,
Na 5jaar kwam die olietramalant met Koeweit en de bus liep 1 op 4 dus verkocht voor het zelfde geld als gebouwd
Maar in die 5 jaar veel plecier meegehad,
En nu reizen we met camper nr 9,maar met veelminder vrijheid als toen,
gr.Dick.
Afbeelding 021.jpg
Afbeelding 021.jpg (73.11 KiB) 931 keer bekeken
globetrottertje
Berichten: 4310
Lid geworden op: ma 17 apr 2006, 19:20
Locatie: de Peel

Re: Wanneer begon jij met camperen?



Bericht door globetrottertje »

In 2005 hebben we een reisje met een gehuurde camper gemaakt. Toen waren we verkocht en het jaar daarna hebben we onze eerste camper gekocht. Een Detleffs globetrotter.
groetjes Nellie
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24440
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Wanneer begon jij met camperen?



Bericht door javanes »

In 1986 begonnen met een oude Mercedes 206D met een verhoogd dak.
Overal nog volop ruimte om ergens vrij te gaan staan.
Geen geneuzel met de 60 dagen kaart. 3km naar het zuiden en ik was over de grens.
Dus met de 60 dagen kaart weinig in Nederland gereisd.

Na de 206 nog een 206D chassis cabine waar een caravan op gemonteerd was.
Beide MB206D auto's zijn op de sloop beland.
Daarna de eerste fabriekscamper op basis van een Mitsubishi L300D. Daar kreeg ik in Euro's bijna hetzelfde voor terug als in guldens had betaald.
Die rijdt volgens de site van de RDW nog rond.
Na de Mitsubishi een Dethleffs A532 (1991) op basis van een Ducato 290D. Ook die rijdt nog ergens rond.
Nu inmiddels weer al 11 jaar auto nr 5. Een Hymer B584 op basis van een Ducato 230.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Wanneer begon jij met camperen?



Bericht door Autocaravana »

Afbeelding
Dit was de eerste zelfbouw camper, in gebruik sinds 1980. Ik was 27.
Inmiddels, 39 jaar later, camperen we nog steeds, nu in onze vijfde bus, een VW California.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Wanneer begon jij met camperen?



Bericht door kampertjes »

Wij waren rond de 25. Na een aantal rondreizen in Scandinavië, eerst per fiets (nog met de Stena van IJmuiden naar Göthenborg), later met de golf en een tentje. Maar het was meer dan eens koud en nat en toen stonden we op een camping naast een VW joker.....
Dus op zoek naar zo'n ding maar duur! Toen al. Toen vonden we bij een VW-dealer (via de zaterdag telegraaf...) een half afgebouwde mozaïek joker. Je kon in die tijd een inbouwpakket van Westfalia kopen en zo zelf een soort van joker maken. Een T3 met een 2 ltr luchtgekoelde pruttel motor. Die verder afgebouwd. Ik denk dat wij mede schuldig waren aan de zure regen in die tijd, het ding liep 1:7 maar wat hebben we er een plezier van gehad! Later met onze 2 dochters. Daarna dik 10 jaar een clubjoker gehad met een turbodiesel van jawel... 70 pk. Dat was tevens onze gezinsauto. Ideaal.
Toen onze dochters tieners werden hebben we een jaar of 5 met een tent gekampeerd, wel met een bus (vito). Toen ze niet meer mee gingen hebben we weer 2x een VW bus gehad (met giga veel ellende en kosten), nu sinds 5 jaar met veel plezier een Possl roadcruiser (zonder enig probleem).

Ik las hierboven dat er meer al vroeg begonnen zijn. Ik zie ze onderweg niet veel en vaak maar onlangs stonden we in de Vogezen naast een jong stel met een omgebouwde bus. leuk!
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Wanneer begon jij met camperen?



Bericht door ducati 900 »

In 81, ik was toen 24, een Bedford CF 230 bus van '72 op LPG gekocht met een ingebouwd bed, die is in 88 verwisseld voor een
compleet ingebouwde Bedford CF 230 diesel camperbus van '76 met hefdak die in 93 van de hand is gedaan
vanwege te veel werk en te veel werk, te druk dus.
In 2004 onze huidige Hymer obv Bedford 280 vam '79 gekocht en meteen technisch aangepakt door er
een 2.2 CIH Injectiemotor met automaat van Opel in te bouwen ip LPG.
En hij wordt elk jaar meer en meer verbeterd.
En tussendoor gekampeerd, van zeer klein tentje via vouwwagen naar tunneltent.

Ben.
Laatst gewijzigd door ducati 900 op wo 18 sep 2019, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Plaats reactie