Verlengen groot rijbewijs: een stappenplan

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
r3mco
Berichten: 616
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 12:47
Locatie: Julianadorp

Re: Verlengen groot rijbewijs: een stappenplan



Bericht door r3mco »

Peter LMC schreef:
B1gcheese schreef:
wo 11 sep 2019, 20:09

Mijn advies aan iedereen: Begin een jaar van te voren, ongeacht of je gezond bent of wat mankeert. Je verklaring van geschiktheid is toch nog een jaar geldig, je hoeft niet direct je rijbewijs te vernieuwen.
Op het moment dat je alles achter de rug hebt en je een nieuw rijbewijs mag gaan halen op het gemeentehuis dan kun je dat maar
beter meteen doen.
Mijn rijbewijs was nog geldig tot febr 2020 dus ik denk, ik wacht nog een paar maanden met afhalen van dit nieuwe rijbewijs.
Ja mooi niet. :bang:
Als ik geen nieuw rijbewijs ging halen dan wordt mijn rijbewijs miv 18 sept 2019 ongeldig verklaart.
Zo stond het in het schrijven.
Dus meteen een nieuw rijbewijs aangevraagd.
En nu loopt in febr 2020 ook nog mijn code 95 af.
Eind van het jaar een paar cursusjes en dan kan ik in febr 2020 mijn rijbewijs weer vernieuwen met een verse code 95 er op. :crazy:
Dus weer een keer betalen.
@peter lmc. Je geneeskundige verklaring is één jaar geldig, dus waarom meteen vernieuwen. Kost je 2 keer een rijbewijs.

Ik heb na het fiat van het CBR dat ik mijn rijbewijs mocht gaan vernieuwen gewacht tot ik mijn opfris code 95 binnen had. Nu loopt alles weer gelijk.

Verstuurd vanaf mijn motorola one vision met Tapatalk

Groet,
Remco.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Verlengen groot rijbewijs: een stappenplan



Bericht door B1gcheese »

Keuring vandaag gehad (vrijdag de 13e) :shifty:

Zonder bril voldoe ik nèt niet aan de eisen dus daarom een code voor brildragend op mijn rijbewijs. Maar de bril is prima en verder ben ik gezond. Vanavond is het door de keuringsarts ingevulde verslag in de CBR portal na te slaan en zal ik een kopie mailen naar de klachtenfunctionaris zodat die de boel voor me kan bespoedigen.

Edit: hij staat er al in. Heb hem gelijk doorgestuurd naar de klachtfunctionaris.
Laatst gewijzigd door B1gcheese op vr 13 sep 2019, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 694
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Verlengen groot rijbewijs: een stappenplan



Bericht door Adfur »

Ik las deze week in de krant dat er 70.000 wachtenden zijn die beoordeeld moeten worden, tel uit je winst. Je bent dus helaas niet de enige.
Laatst gewijzigd door Dafluc op vr 13 sep 2019, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10166
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Verlengen groot rijbewijs: een stappenplan



Bericht door Peter LMC »

Peter LMC schreef:
wo 11 sep 2019, 20:43

Als ik geen nieuw rijbewijs ging halen dan wordt mijn rijbewijs miv 18 sept 2019 ongeldig verklaart.
Zo stond het in het schrijven.
Nogmaals lezen Remco. :-B
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Verlengen groot rijbewijs: een stappenplan



Bericht door B1gcheese »

Ik vind de vraag van Remco niet zo raar hoor, quote van de CBR site (https://www.cbr.nl/nl/rijbewijs-houden/ ... -en-nu.htm):
U bent rijgeschikt:
Moet u nog praktijkexamen doen? Als u geslaagd bent voor dit examen kunt u uw rijbewijs aanvragen bij uw gemeente.
Heeft u al een rijbewijs? U kunt nu bij de gemeente uw rijbewijs vernieuwen of omwisselen. Doe dit voordat uw rijbewijs verloopt.
Zorg dat u binnen een jaar uw rijbewijs aanvraagt of vernieuwt.
Op de website van uw gemeente kunt u informatie vinden over de openingstijden, de kosten voor het rijbewijs en wat u moet meenemen zoals een pasfoto, een geldig identiteitsbewijs en eventueel uw oude rijbewijs.
Geschiktverklaring is een jaar geldig, tenzij er iets bijzonders aan de hand is (bijv. 'rijgeschikt voor een bepaalde tijd'). Dat zal dan bij Peter het geval zijn geweest.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
kanjer
Berichten: 2066
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 19:37
Locatie: Noord-Holland

Re: Verlengen groot rijbewijs: een stappenplan



Bericht door kanjer »

Onvoorstelbaar na 3 maanden brief van CBR gekregen dat binnen 4 dagen brief krijgen om nieuw rijbewijs op te halen (75+) zou 3 december worden,kan he jog niet geloven,morgen zou rijbewijs verlopen zijn
Afbeelding



leef vandaag,morgen kan heel anders zijn
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Verlengen groot rijbewijs: een stappenplan



Bericht door B1gcheese »

Afgelopen vrijdag keuring gehad, en vandaag (maandag) het besluit van het CBR dat ik geschikt ben bevonden. Ik heb tot 16 september 2020 om mijn rijbewijs te vernieuwen. Die verloopt in januari dus ik wacht nog even. Maar ik heb het circus doorlopen :cheers:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10166
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Verlengen groot rijbewijs: een stappenplan



Bericht door Peter LMC »

Helemaal Top, John. :thumbup:
Maar vraagje.
Ben je vorige keer gekeurd zonder bril en nu met bril :?:
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Verlengen groot rijbewijs: een stappenplan



Bericht door B1gcheese »

Nee hoor beide keren met bril.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10166
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Verlengen groot rijbewijs: een stappenplan



Bericht door Peter LMC »

Kijk en daar zit het verschil John.
Ik ben vorige keer gekeurd zonder bril en nu met bril.
Dus staat de code (01 brildrager of lenzen) niet op mijn vorige (nog geldig tot 02-2020) rijbewijs.
En dan zeggen ze;

Citeer;
Uw huidige rijbewijs klopt niet meer. Daarom is het belangrijk dat u zo snel mogelijk een nieuw
rijbewijs aanvraagt bij de gemeente. Doe dit voor 18 september 2019. Anders moeten wij uw
huidige rijbewijs ongeldig verklaren.

Klein verschil met grote gevolgen als je het niet doet.
Want dan zat ik nu hier op vakantie zonder rijbewijs.
isoplus
Berichten: 6384
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Verlengen groot rijbewijs: een stappenplan



Bericht door isoplus »

Het is ook belangrijk dat je al die ambtelijke taal echt goed leest.
NIET ALTIJD is de goedkeuring 1 jaar geldig, ook bij mij was dat niet het geval door de bril.
Dat briefje dus tot de laatste zin goed lezen en actie ondernemen indien nodig :!:
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Verlengen groot rijbewijs: een stappenplan



Bericht door Cee Pee »

Over een jaar verloopt mijn rijbewijs.
Op mijn oude rijbewijs heb ik al code 01.
Loop ik dan het risico dat mijn oude rijbewijs ongeldig wordt of heb ik na de medische molen, zoals Peter R zegt, nog een jaar om het nieuwe rijbewijs aan te vragen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Verlengen groot rijbewijs: een stappenplan



Bericht door Cee Pee »

Het is lekker snel gegaan.
22 november de verlengingsbrief gekocht bij het gemeentehuis en ingestuurd € 38,50
26 november stond het keuringsverslag op Mijn CBR klaar.
28 november afspraak gemaakt bij de arbo arts.
3 december bij de opticien een gecertificeerde oogmeting laten doen.
4 december smorgens bij de arbo arts gekeurd. € 70,00
4 december met de middag uitslag binnen en heb tot 4 december 2020 de tijd om het groot rijbewijs aan te vragen bij de gemeente.
Dat zal ook nog wel een paar knaken kosten maar voorlopig kan ik weer zes jaar sturen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10166
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Verlengen groot rijbewijs: een stappenplan



Bericht door Peter LMC »

Mazzelaar die je bent Cor. :thumbup:
Plaats reactie