Pioneer AVIC Mixtrax

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
P vd Ham
Berichten: 124
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 18:41
Locatie: Kop van Noord Holland

Pioneer AVIC Mixtrax



Bericht door P vd Ham »

In mijn Burstner zat bij aankoop een Pioneer Avic Mixtrax.
Nu kan ik wel de kleuren van het display in stellen maar ik vind de beelden van de achteruitrijcamera te flets.
Ik kan in de instellingen niet vinden hoe ik de kleuren / instellingen van de camera in de monitor zou kunnen veranderen.

Iemand een idee? Of kan dat gewoon niet.
Gebruikersavatar
Geert Huizing
Berichten: 592
Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Pioneer AVIC Mixtrax



Bericht door Geert Huizing »

Peter,

Wij hebben sinds een week ook een Burstner met dezelfde pioneer denk ik.
Ik zal eens kijken of het camerabeeld aan te passen is, geen idee eigenlijk, maar ik vind het niet nodig, het beeld is naar mijn idee prima. Misschien ook afhankelijk van de camera die achter op de camper gemonteerd is, bij ons zit er een van Waeco op.
Groet,
Geert
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8649
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Pioneer AVIC Mixtrax



Bericht door seth_space »

Cameras kunnen veel last hebben van invallend licht en dan is het beeld overbelicht wat ook flets over kan komen.
Sommige cameras hebben ook een soort dakje om dat invallend licht tegen te gaan. Is natuurlijk ook afhankelijk van de stand van de zon.
Vraag is dus: is je beeld altijd flets? dan zou je eens kunnen kijken bij de beeldinstellingen of daar een donkerder modus in te stellen is, of de helderhied en het contrast.
Mijn Avic F940BT heeft dit in zijn handleiding staan.
De instellingen voor “Helderheid” en“Contrast” worden afzonderlijk opgeslagenvoor wanneer de koplampen van het voer-tuig uit zijn (overdag) en voor wanneer dekoplampen aan zijn (’s avonds). Er wordt automatisch tussen de instellingen omge-schakeld afhankelijk van de aan/uit toe-stand van de koplampen.
https://www.gebruikershandleiding.com/P ... ?page=0179
instelbaar zijn daar
Helderheid: Intensiteit van de zwartweer-gave instellen.! Contrast: Contrast instellen.! Kleur: Kleurintensiteit instellen.! Kleurtemp.: Kleurtoon aanpassen (instel-len welke kleur wordt benadrukt, rood ofblauw
Misschien heeft jouw model soortgelijke instellingen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Geert Huizing
Berichten: 592
Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Pioneer AVIC Mixtrax



Bericht door Geert Huizing »

@Peter,

Je kan de weergave van de achteruitrij camera aanpassen in de Pioneer.
Dat doe je via het instellingen menu, dan het menu " beeld aanpassen" .
Hier heb je de mogelijkheid om helderheid en contrast aan te passen.
Groet,
Geert
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Pioneer AVIC Mixtrax



Bericht door Toemke »

Ik heb een gelijkaardige ervaring.
Het beeld in de camper is waardeloos en ik heb al verschillende instellingen veranderd/getest. Ik mis details, kleine smalle paaltjes zie je bijna niet en bij de minste zon inval is het nog slechter.

In onze vorige auto, een Fiat Scudo zat ook een Pioneer Avic serie met de zelfde Pioneer camera, (het kleine kubusje van amper 2cm op 2cm en daar was het beeld vlijmscherp mét parkeerstrepen.
Ik zou ook wel weten of het de radio is die niet deugt of de camera zelf. Ik heb de Scudo niet meer dus omwisselen/testen kan niet.
Radio Camper: Pioneer AHV-X2500BT met aparte Avic F150 CamperNav Module
De instellingen zoals seth_space ze beschrijft zitten er niet in, althans, ik heb ze nog niet gevonden :think:
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Plaats reactie