Hymer wasbak: wist je dit?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Hymer wasbak: wist je dit?



Bericht door Don Esteban »

Recent had ik een kennis, die ook een Hymer camper bezit op bezoek. Veel bla bla over campers en zo en plots schoot me een vraag te binnen die ik hem al langer had willen stellen: wist je dat de wasbak in de toiletruimte deels demontabel is en je hem naar je toe kan trekken om er o.a. beter met je hoofd boven te kunnen komen als je bijv. je gezicht wilt wassen? Hij keek alsof hij het in Keulen hoorde donderen. :roll: Hij wist dus niet dat dit kon. Een fractie optillen en je kan de bak naar je toe trekken. Best wel handig. :thumbup:
Nu vraag ik me af: als mijn bekende het niet wist, zijn er meer misschien Hymer bezitters met dezelfde wasbak die óók niet weten dat de bak los zit en je hem naar je toe kan trekken?
Bijlagen
wasbak.jpg
wasbak.jpg (16.44 KiB) 1220 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Don Esteban op wo 11 sep 2019, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Hymer wasbak. Wist je dit?



Bericht door veetee »

Wel jammer dat de kraan dan niet in het draaiende gedeelte zit...
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Hymer wasbak. Wist je dit?



Bericht door isoplus »

Aan mijn Hymer zat veel los, tot de spatschermen aan toe(2007) maar de wasbak beslist niet. Wel kon de kraan voldoende wegzwenken om je kop in dat bakje te steken maar ja met de douchekop vond ik toch handiger :wink:
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Hymer wasbak: wist je dit?



Bericht door Don Esteban »

Veetee, in de stand die de foto toont, gaat er geen drup naast de bak hoor.
Isoplus, als jouw Hymer uit 2007 dezelfde bak had, moet het ook gekund hebben. Ik ben er ook maar per toeval achter gekomen. Je kop wassen met een douchekop? OK. Doe ik ook en dan neem ik het liefst de rest van mijn lichaam ook maar mee :bow: maar bijv. je gezicht afspoelen na het scheren doe ik liever boven de bak. En dan liefst zonder dat ik mijn hoofd tegen de spiegel moet drukken. 10 cm de bak naar je toe verplaatsen is net genoeg. Nogmaals, ik vind het wel handig.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Hymer wasbak: wist je dit?



Bericht door bertt »

Staat het ook in de beschrijving :wink: ? Of was ie gewoon losgeraakt en vind je het wel gemakkelijk?
Niet speciaal Hymer, maar hoor wel vaker over dingen aan campers die los zitten(raken) :wink:

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Hymer wasbak: wist je dit?



Bericht door isoplus »

Nee, het is er wel voor gemaakt.
Ik had niet hetzelfde type, bij mij ging na twee maanden de kraan op de wasbak loszitten.
Omdat weer te herstellen moest de hele onderkast gesloopt worden, nou ja het was een mooie camper maar ik moest vaak met mijn kop onder de kraan om af te koelen van alle ergernissen.
Toen ik hem na tien jaar inleverde was ie beter dan bij nieuwe aflevering, dat wel.
Succes.
Laatst gewijzigd door isoplus op wo 11 sep 2019, 9:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Hymer wasbak: wist je dit?



Bericht door dieseltje+ »

Heb geen hymer. Heb het van de wasbak wel eerder gelezen op het forum. Is eerder een topic over geweest.
Zijn dus meer mensen mee bekend.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Hymer wasbak: wist je dit?



Bericht door Don Esteban »

Staat het ook in de beschrijving ? Of was ie gewoon losgeraakt en vind je het wel gemakkelijk?
Niet speciaal Hymer, maar hoor wel vaker over dingen aan campers die los zitten(raken)
Nou nou, het blijkt dus niet erg bekend te zijn. :G Aan de wasbak zit niks los. Ietsjes optillen en trekken en hij scharniert mooi naar je toe. Duw je hem weer op de plaats voel je duidelijk dat hij ergens bewust in een klem valt. Het scharnierpunt zit onder de TL verlichting. Je ziet achter de bak ook een houten afwerking. Zoiets maak je niet afgewerkt als daar ´geen mensen wonen´. De beschrijving... oh ja.. die bestaat ook. Ik ga eens bladeren.
(15 minuten later.. in de beschrijving komt de hele wasbak niet ter sprake)
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Plaats reactie