LPG gasdamptank piept

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
ckielstra
Berichten: 20
Lid geworden op: do 06 jun 2019, 22:26

LPG gasdamptank piept



Bericht door ckielstra »

Wij hebben een paar maanden geleden een LPG gasdamptank gekocht en deze maakt een zacht piepend geluid als de camper beweegt, vergelijkbaar met een stel dat de liefde bedrijft op een oud piepend bed. De tank is bijna leeg en ik vermoed dat het geluid veroorzaakt wordt door de mechanische niveaumeter.
Is dit geluid normaal? Ik vind het irriterend. Kan ik dit onder garantie laten verhelpen?
Gebruikersavatar
Willem 310
Berichten: 239
Lid geworden op: wo 10 nov 2010, 16:59

Re: LPG gasdamptank piept



Bericht door Willem 310 »

Het piepen kan inderdaad uit de tankmeter komen, dit komt vaker voor en vooral als de tank bijna leeg is.
Het zijn de overbrengingen aan de stangetjes die dit geluid maken, hier is vrij weinig aan te doen.
Het is wel zo dat het exemplarisch is, dus het kan heel goed zijn dat bij vervanging het geluid weg is maar het blijft een mechanische overbrenging dus geen garantie dat het weg blijft.
Er zijn tegenwoordig ook elektronische gevers, misschien dat dat een optie is.

https://lpg-installatie.blogspot.com/20 ... onder.html

Willem
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: LPG gasdamptank piept



Bericht door Cee Pee »

En als je de tank weer vult is het dan weg?
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: LPG gasdamptank piept



Bericht door seth_space »

Ik zou als eerste eens naar de bevestigingen kijken . Bij een volle tank zal het misschien niet of nauwelijks bewegen en bij een legere wel. Rubbers tussen tank en beugels?
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie