Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2323
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rbisdom »

Thxs, vertrek eind deze maand, dus wordt een klusje voor daarna, maar staat op de lijst.
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dirk53
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 19 aug 2019, 8:24

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Dirk53 »

Vanmiddag het massa schakelaartje in het trapje gerepareerd. We hadden als nieuwelingen al twee keer met een uitgeklapt trapje gereden. Als ik nu het contact inschakel hoor ik meteen een zoemer mochten we het nog een keer vergeten.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

De ontluchting van de grijswater tank en de overloop/ontluchting van de vers watertank moeten doorprikken. Vermoedelijk zijn er spinnen of slakken in geweest.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door bertt »

Hank,

Hoe kwam je er achter dat ze verstopt zaten?

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

Grijswater ontluchting verstopt:
Bij leeg laten lopen van wasbakje begon douche afvoer te borrelen. Bleek lucht uit te komen. Ontluchtslang op de tank los gemaakt, kon hem niet doorblazen.
Vers water tank:
Bij vullen van de tank met de speciale blauwe vuldop, kwam bij vol geen water uit de overloop, wel uit het vulstuk.
Ik heb een elektra trekdraad gebruikt om door de steken van beide kanten. Daarna met de tuinslang spuitstuk onder op de overloop slangen door gespoten.
Mogelijk vuil in de slang verplaatst naar de vers water tank. Heb bij vullen op 20% aftap opengezet en hopend op circulatie dat het vuil zo is afgevoerd. De rest zal het pompfilter moeten doen.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: di 29 jun 2004, 1:34
Locatie: Axel

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Frank »

vorige week slide out opstap van Thule gemonteerd, nu electrisch aangesloten via een relais (automatisch inklappen als motor gestart wordt)
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 939
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Duco »

Wel stoer camper met slide out..
tomdejong
Berichten: 975
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door tomdejong »

Eigenlijk niks, afspraak gemaakt voor de taxatie die elke 5 jaar moet gebeuren. Zou ik daar nog iets bijzonders moeten doen?
5 jaar geleden is onze camper ook getaxeerd en ben wel benieuwd wat de camper nu waard is.
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2323
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rbisdom »

Ik ben woensdag aan de beurt, ook benieuwd...
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Daarnet de luxe campingstoel uit elkaar getrokken en de bekleding in de wasmachine gedouwd. Er zitten merkjes op met door alle symbolen kruizen, dus is de vraag hoe het er weer uit gaat komen.
Daarna, maar dat doe ik morgen, de rugleuning beter repareren. Deze is gebroken! Iets wat je niet mag verwachten van een stoel van € 140,- en net 1,5 jaar oud. Hoe dan ook, het is rotzooi en zit ook nog niet eens zo heel lekker. Maar, hij heeft een hele hoge rugleuning en kan bijna helemaal plat.

Aankomende week even keuren en zorgen dat hij startklaar is om half oktober hem aan te trappen.

Ondertussen moet mijn garage dus weer opgeruimd worden om daar mijn eigen personenauto te stallen.

Ik heb nu dus nog ongeveer 4 weken om alles in orde te krijgen en heb ook nog een flinke zakelijke oplossing te klaren, waar veel tijd in gaat zitten.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Gino608D »

tomdejong schreef:
wo 11 sep 2019, 12:40
Eigenlijk niks, afspraak gemaakt voor de taxatie die elke 5 jaar moet gebeuren. Zou ik daar nog iets bijzonders moeten doen?
5 jaar geleden is onze camper ook getaxeerd en ben wel benieuwd wat de camper nu waard is.
Het spreekt wellicht voor zich, maar ik zou zorgen dat de camper een verzorgde indruk maakt. Tevens zou ik zoveel mogelijk onderhoudshistorie bij de hand houden. Ze kijken vaak ook naar banden en de gasinstallatie. Het scheelt als je de rekening van de banden hebt, want als ze van de productiedatum van de banden uitgaan dan kunnen deze soms wel eens een jaar op voorraad hebben gelegen. Tevens zou ik kijken wat de waarde van je camper is door op internet te kijken. Dat doen de taxateurs namelijk ook. Vaak vragen ze wat je zelf denkt wat je camper waard is.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 939
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Duco »

Gisteravond dagrijverlichting geïnstalleerd misschien vanavond nog tijd om de draden met ty-rips vast te zetten. Morgen cursusdag maar misschien nog even tijd om de startonderbreker te verwijderen.
robbyoke
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 20 nov 2016, 23:03

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door robbyoke »

Vandaag is ons 13 jaar oude ( of jonge als je dat wil met 135000 km's op de teller), Jointje, vlekkeloos door de jaarlijkse autokeuring in Alken, Belgisch Limburg, gereden. Alweer gerust voor een jaartje dus.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door B1gcheese »

Van stal gehaald om twee weekjes te nazomeren langs de Moezel.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Plaats reactie