Asociaal gedrag op een camperplaats

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door hwendt »

Wij mannen plassen als het even kan in de bosjes. nee niet voor de deur natuurlijk. Scheelt weer liters in je cassette
Als ik thuis kom open ik daar in de bosjes mijn grijze watertank Gaat mooi met het over de stoeprand schuiven van de camper. Nog erger.... ik bewaar daar mijn water voor.. Dus alles als een echte aso.
En raad eens ?? De bosschages rond mijn camper zijn een stuk groener dan er naast. Moet soms zelfs even de hegge schaar pakken om er nog achteruit in te kunnen schuiven.
Overigens heb ik ook nog een put voor de deur waar ik mijn vuile water loos als het winter is.. Erg ? Waarom water olie zout van strooien wassen van auto,s het gaat allemaal in de put. Dus kan mijn "vuile "water daar ook in. Nee mijn water is niet vuil...in het laatste restje koffiewater zitten stoffen die de natuur goed kan gebruiken. Immers koffie is al een natuurproduct. Nee er gaan geen giftige stoffen de put is en wat is vuil. De waterzuivering installaties huilen om de vergiftiging van dit water door....ja de burger. Die arme zieke man met zijn vele medicijnen zorgen voor een enorme vergiftiging van het afvalwater. Ik vind dan ook dat we moeten stoppen met het nemen van medicijnen. :mrgreen:
Dan gooi ik ook nog na het wassen van de sla dit water in de bosjes.... Sjonge sjonge ik kijk angstig om mij heen of er geen wijsneus is de zegt dat dit een schande is... Ze kunnen immers niet zien wat ik in de bosjes gooi maar de benaming aso heb ik natuurlijk wel.
Ik had eens ruzie met een dame omdat ik mijn schone water uit de tank liet lopen. Dit omdat het erg heet geweest was en ik een week of 6 niet met de camper ben weggeweest. Ja jammer vergeten de kraan even open te zetten maar we vonden het te link om te drinken.
Vervolgens gaat de dame met een waterslang in de cassette deze schoonmaken. Er was geen andere slang dus deze slang werd ook voor het drinkwater gebruikt. Ik bedoel maar waar is de aso en waar begint de verstandige...
De twee stoeltjes op een betaalde camperplaats.. ( JA BETAALDE ) is niet zo een probleem. Maar laat je vrouw in het stoeltje zitten op deze plaats en je kunt makkelijk als kerel zelf even boodschappen doen. In ieder geval is da kans groot dat je zelf wat verkeerd heb gedaan want dan had je maar eerder boodschappen moeten doen voordat je op een plaats gaat staan.
Bij een niet betaald plek en ik heb geen andere mogelijkheid leg ik de stoeltjes aan de kant. Immers ook daar kun je als vrouw even op de plek achter blijven om verwarring te voorkomen.
Dan zijn er nog redelijke redenen om even weg te moeten. Doktersbezoek, defect aan camper dat geen uitstel kan hebben en bedenk verder zelf maar.

WEl vind ik het heel vervelend als ik zie dat iemand van de parkeerplaats met sanie weg rijdt en er een heel waterspoor door de woonwijk gaat. Immers die bewoners weten niet wat voor water dat is en zullen bij klachten direct aanvoeren dat we onze troep zo uit het voertuig laten lopen.
Dat hoef ik je toch niet te vertellen dat wet je zelf ook wel..

Zo dat was dan weer mijn dagopening Wel toevallig dat mijn vrienden het zelfde denken. Zouden er dan toch clubjes zijn bij de camperaars ? Verder had ik " vrienden" die zelfs hun zeikpot lieten leeglopen hoe weet ik niet maar ik rook het. Ik spreek ze al meer dan een jaar niet meer .... :cheers: :cheers:

Hugo :cheers: :cheers: :thumbup: :thumbup: :wave: :wave:
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door Abri079 »

@Hugo
Ik drink enkel Weissenbier. Dat is volgens het reinheitsgebot gemaakt. Daar kan dus niets geks inzitten. :hug:
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9048
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door gjvonk »

Ach mijn motto is wat simpeler: wat gij niet wilt dat u geschiedt zo doe dat ook een ander niet.

Oftewel: ik loos netjes op bestemde plekken, claim nooit een staplaats, prop me nergens tussen of pal voor en rij door of weg als het me niet (meer) zint.

En: ik zal zeker een ander niet aanspreken: wil jij aso zijn? zoek het lekker zelf uit!

Werkt het beste...

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door Mickel Moen »

de Jonckheer schreef:
di 03 sep 2019, 8:22
Mickel Moen schreef:
di 03 sep 2019, 7:27
Sorry hoor, maar ik vind dit een rare redenering.

Als ik ergens parkeer, weer weg ga, kan ik de parkeerplek toch ook niet afzetten om later weer terug te komen.

Ook als ik later weer terug kom en mijn bonnetje is nog geldig, maar de parkeerplaats is vol, kan ik geen aanspraak maken op de plek.

Indien het dus parkeren betreft.

Wat anders is het als de camperplek feitelijk een camping is, maar dan voor campers. Dan heb je die plek voor een afgesproken periode gehuurd en biedt de beheerder de mogelijkheid om die plek voor jou gereserveerd te houden.

Waar jij het over hebt, zijn camperaars die zelf beheerdertje gaan spelen. :lol3:
Ga je nou echt een cp vergelijken met een parkeerterrein? Dat is pas krom. Als het over een mix parking gaat ligt het anders uiteraard. Wij staan elk jaar wel een keer in Klusserath op de camperplaats (geen camping) en ook daar zetten mensen stoelen o.i.d. neer als ze even weg moeten voor bv verzorging. Toch te raar dat je, als je terugkomt je (betaalde) plek maar even bezet is en je (als je pech hebt) meteen kunt vertrekken. Nee, zo werkt het toch écht niet, hoe kom je erbij.
Ja ik denk dat we het zo simpel kunnen houden. Een CP is of een parkeerplek waar je mag overnachten, of een camping die zich CP noemt.

Als de beheerder op enige wijze georganiseerd heeft, dat jij de plek kunt reserveren, zoals ik hierboven al aangegeven heb, en je hebt dit ook met de beheerder geregeld, kun je de plek tussentijds verlaten. In alle andere gevallen is het gewoon landjepik en dus camperaars die zelf beheerdertje gaan spelen.

En kom niet aan met camperetiquette o.i.d.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door Mickel Moen »

zwerf-busje schreef:
di 03 sep 2019, 10:00
jielus schreef:
di 03 sep 2019, 9:51

Mickel Moen slaat de spijker op de kop! Twee ingeklapte op de grond liggende stoelen om een plaats "vast te houden" terwijl je boodschappen doet is ook asociaal gedrag.
Het kwam al eerder in het draadje voorbij:
Dit is heel erg afhankelijk van het soort camperplaats.
Ik weet diverse waar het gebruikelijk en normaal is (zeker als het betaalde plaatsen zijn).

De vraag is dus wie bepaalt of het normaal is. De beheerder of de camperaar. Dat je betaald hebt betekent nog niet dat je het recht hebt om op dezelfde plek terug te keren. Tenzij je dit met de beheerder geregeld hebt.

Het is de keus van de camperaar om te betalen en ook zijn/haar keuze om de plek weer te verlaten.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
marcel-m
Berichten: 894
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 22:59
Locatie: middelburg

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door marcel-m »

Ik dacht dat de reakties wel opdroogden maar nee dus.
Dat van die latex zou ik natuurlijk nooit doen maar een volgende keer dat mij zoiets overkomt zal ik er weer wat van zeggen.
Bang aangelegd ben ik niet en ben tegen geweld maar als niemand iets zegt zal zo een persoon zich nooit aanpassen.
Als iets mij niet bevalt zal ik dat altijd laten weten en als je daar niet tegen kan dan heb je pech gehad, heb ik toch ff mijn hart kunnen luchten.
na gedane arbeid smaakt een goudgele rakker altijd!
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door hwendt »

Abri079 schreef:
di 03 sep 2019, 16:47
@Hugo
Ik drink enkel Weissenbier. Dat is volgens het reinheitsgebot gemaakt. Daar kan dus niets geks inzitten. :hug:
Ja het lekkerste bier dat er is... heb nog 1 groot glas kunnen bewaren. Passen moeilijk in de camperkastjes. Die van de Aldi is best goed als Weissenbier hoor

:cheers: :cheers:
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2047
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door Grumble »

We stonden een keer in Frankrijk op een camperplaats toen er een paar zeer boze Fransen op zeer luide toon stonden te mopperen buiten onze camper.
Snap ik wel, want onze grijs water tank onder de camper liep over en aangezien de plaats waar we stonden nogal afliep en er een paar campers lager als wij stonden zodat het water onder hun campers stroomde én als je rekent dat onze zoon vóór ons met de camper op stap was geweest en ik verzuimd had om de grijs water tank te legen zodat de inhoud lekker aan het rotten was dan snap ik hun ontstemd zijn volkomen.
Daar kwam me een PUT-lucht uit zal ik je vertellen :sick:
Met vereende krachten hebben we het kunnen wegspoelen, maar de gene duurde nog wel een tijdje.

Oh, en Hugo: Ik plas NOOIT in bosjes :mrgreen:
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door hwendt »

Grumble schreef " Oh, en Hugo: Ik plas NOOIT in bosjes :mrgreen:"

Tja hadden we voor de vrouwelijke ME dames speciaal een soort trechter voor aangeschaft...Kunnen ze naast de mannen gaan staan om te plassen.....
En nee niet op de camperplaats voor de duidelijkheid. Maar als we via kleine weggetjes rijden zal ik de cassette zeker sparen. Honderd duizenden honden laten we tegen palen, tentzijl, camperwielen, muurtjes enz piesen . En dan zullen wij mannen niet op een discrete manier ergens tegen een boom kunnen plassen.??? En natuurlijk op autowegen netjes in het openbaar toilet enz. Fatsoen is natuurlijk een belangrijk moment in het verhaal. Maar cassette sparen ik ook belangrijk. Dan hoef ik niet weg van een camperplaats en mijn stoeltjes plat te leggen, of een rood wit lint te spannen of mijn vrouw achter te laten.. :cheers:

Nieuws voor je vriend.. dat doe ik dus wel.... :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers:
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door appellover »

Ben toch bang dat ik niet de enige ben op deze wereld die het juist lekker vindt in de natuur plassen ,het liefst in een sloot of beekje ,lekker geluid en je hoeft niet te richten ,heerlijk.
Laat iedere avond de hond uit voor het slapen ,pissen we allebei in de bosjes ,smerig hè.Hij wacht altijd netjes,weet niet beter meer .

Groeten
Ron en Crunch de setter.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door Zwerfsteen »

Maar hoe overtuig ik nu een agent dat het discriminerend is dat ik niet wild mag plassen en een hond wel?
Ik ben bang dat ik toch een prent krijg. :-?
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13342
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door hathi »

gjvonk schreef:
di 03 sep 2019, 16:50
Ach mijn motto is wat simpeler: wat gij niet wilt dat u geschiedt zo doe dat ook een ander niet.

Oftewel: ik loos netjes op bestemde plekken, claim nooit een staplaats, prop me nergens tussen of pal voor en rij door of weg als het me niet (meer) zint.



Werkt het beste...

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Geheel mee eens
Hans
isoplus
Berichten: 6340
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door isoplus »

Ik zie nooit een agent in de natuur, dus als je gesnapt wordt verder het bos ingaan volgende keer. :wink:
En als Hugo toiletcassettes spaart kan die die van ons wel krijgen :-B
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door Cee Pee »

Volgens mij is wild plassen buiten de bebouwde kom gewoon toegestaan hoor.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie