Asociaal gedrag op een camperplaats

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door Hoofdnoorman »

marcel-m schreef:
zo 01 sep 2019, 21:08
Wat me nu toch overkomt ,sta in baume les dames Frankrijk en gedurende de dag word het steeds voller.
Iedereen betaald netjes als de beheerder zijn office open is tussen 18.00 en 20.00 uur.
Komt om 20.10 een hele grote Duitse camper met aanhanger ( met auto en motor daarop) en die kan hij niet meer kwijt want het staat vol.
Behalve als hij zijn aanhanger even afkoppelt dan is er nog wel een plaatsje.
Wat doet die man hij propt hem precies tussen mij en de buurman zodat ik nauwelijks mijn deur open kan doen.
Als ik daar dan in mijn beste Duits iets van zeg dan krijg ik alleen maar een grote mond en word zelfs bedreigd met geweld.
Natuurlijk is er weer niemand anders die er wat van zegt ( voornamelijk Fransen hier)
Mijn Frans is niet best dus kan ook niet aan hun vragen wat zij er van vinden en of ze contact willen leggen met de beheerder.
Hoe lossen jullie dit op?
Een hakstuk van een schoen 's nachts op zijn achterband (loopvlak) plakken. Dat zal hem leren. :-B
Zijn deur dichtkitten?
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door de Jonckheer »

Een tubetje secondenlijm in zijn sloten leegspuiten is ook heel effectief :lol: :lol: :lol:
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door camilo »

Waarom nou de confrontatie zoeken/aangaan? Je weet nooit vooraf de afloop van een confrontatie met een aso en: je bent op vakantie! Mijn camper heeft een motor en die start ik en zó zoek ik een ander plaatsje. Hoef ik ook niet te lopen mokken over die aso; vroeg of laat krijgt die aso zijn trekken echt wel thuis en daar hoef ik niet bij betrokken te zijn.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door B1gcheese »

Je kunt inderdaad wel allerlei 'leuke' suggesties doen maar het is toch een ander verhaal als je achter je toetsenbordje zit. Ik weet niet hoe ik zou reageren als ik fysiek bedreigd zou worden. Nou overkomt me dat ook niet zo snel door mijn forse postuur, maar ik ben helemaal niet zo'n vechtersbaas.
Ik zou mijn camper een stuk naar voren zetten zodat ik wel normaal de deur open kan doen of (waarschijnlijker) gewoon vertrekken en de Mof de middelvinger geven. Dan maar gewonnen geven...
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door AadenAnke »

Een echte aso heeft gewoon schijt aan alles behalve aan een nog grotere aso (pik orde) ja 30jaar terug had je het allang gelezen vechtpartij op CP maar ouder, wijzer en minder impulsief gewoon vriendelijk lachen en weggaan. Een volgende keer iets naast de camper laten staan zodat je deur altijd open kan b.v. Fiets tafel stoeltje. Ja het prototype van een Duitser ze bestaan nog. Waarschijnlijk heeft hij zelf het gevoel heel aardig te zijn en niemand last te bezorgen.
Weg wezen en genieten van je vakantie

Gr. Aad
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door camilo »

Ben zelf ook eens voor asociaal uitgemaakt! Een paar jaar terug op de camping Coll' Vert bij Valencia. Ik was als eerste bij het servicepunt en was water aan het innemen. Dat gaat niet zo snel, want anders spuit het water net zo snel terug door de overdruk van de lucht in de watertank. Hoe dan ook: ik werd door een Nederlandse mevrouw in een Duitse huurcamper op hoge toon de les gelezen: ik moest maar plaats voor haar maken. Ik was zo verbluft dat ik haar enkel kon voorhouden dat "we allebei toch op vakántie waren".

Sommige voorgaande reacties, die van "oog om oog en tand om tand", doen me denken aan de escalerende situaties die in de films van Laurel & Hardy zo grappig waren: maar uiteindelijk werd alles en iedereen gesloopt.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19103
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door Aloys »

Schouders ophalen is vaak het beste, de confrontatie aangaan heeft (grote) risico's.

Een mede-student, hij had voor zijn studie nog dienst gedaan in Libanon, werd lastig gevallen door
2 niet-studenten in onze studenten-soos. Hij zegt: "loop maar even mee naar buiten". Terwijl hij
wegloopt tikt er iemand op zijn schouder, hij kijkt om en krijgt een kapot bierglas in zijn gezicht.

Kosten: één oog kwijt, meerdere (ik dacht 7) operaties met plastische chirurgie, één jaar studie
achterop. Sindsdien draagt ie een zonnebril en is een totaal ander mens geworden...

Berichtje uit de krant, pakweg 10 tot 15 jaar geleden: camperaar op een camperplaats in Zuid-
Frankrijk wordt overvallen door 4 mannen met een geweer. Er stond vrijwel letterlijk: in de
worsteling die vervolgens ontstond ging het geweer af en werd de man dodelijk geraakt in de buik.
Blijkbaar dacht de man ze dus wel te kunnen afschrikken.

Mijn conclusie: dat gekrenkte ego, daar kom je wel overheen. Overlijden of de rest van je leven
verder met een handicap is een ander verhaal. Dat had je wellicht kunnen voorkomen!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door Gino608D »

Je hebt het al op de nette manier geprobeerd. Ik denk dat je niet veel meer kan doen, helaas. Je zegt dat er nog plek was. Ik denk dat ik mijn camper had verzet. Ik zou met zulke gasten niet de confrontatie opzoeken. Je zou ook contact met de beheerder op kunnen nemen, indien er een telefoonnummer aanwezig is, maar dan is het ook maar afwachten of die actie onderneemt.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2047
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door Grumble »

camilo schreef:
ma 02 sep 2019, 8:15
en zó zoek ik een ander plaatsje
Lastig als er geen plaats meer is :thumbdown:
isoplus
Berichten: 6342
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door isoplus »

De eigenlijke oplossing is je niet laten opfokken, je deur kon open en je stond op een CP wat wil je nog meer?
Die camperaar (of het nu een Duitser is of een Hollander is toch niet belangrijk) was waarschijnlijk door de lange rit wat kortaf en moe, rijden kon hij wel als hij die aanhanger tussen jullie spul kon drukken :thumbup:
Het was al wat later en dan gaat toch bij bijna iedereen de TV aan en de luiken dicht zal hij gedacht hebben.
Het wordt wat anders als er afgebakende stukken zijn natuurlijk maar dat lees ik hier niet.
Leven en laten leven dan blijf je zelf het langst leven :wink:

Zaterdag stopte ik het busje op de P-plaats van een tankstation onder Lemmer, de gezagvoerder ging in de shop iets te eten en te drinken halen.
Achter mij stopt een camper, de eigenaar komt met een volle grijze huisvuilzak op de afvalcontainer af, helaas, het gat is niet voor grote volle zakken gemaakt dus hij zet de zak voor de container op het voetpad.
Als ik zeg meneer dat hoeft zo toch niet, u kunt de zak toch even leegschudden in de container, wordt hij kwaad en zegt dat zo'n oude lul zich niet met hem moet bemoeien.
Er wordt wat gebekt en gemord maar ik laat mij niet uitdagen.
Het wordt opgelost door een grote zware Poolse chauffeur die de kerel opzij zet en de zak voor hem in de Vuilcontainer leegschud en hem de lege zak teruggeeft en vriendelijk verzoekt op te krassen.
Soms wil je helemaal niet bij dat campervolk horen :cheers:
Gebruikersavatar
Evelynne
Berichten: 237
Lid geworden op: do 15 aug 2019, 19:27

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door Evelynne »

Misschien niet het antwoord dat je verlangt maar:
Waarom ben je niet uitgestapt om de man te helpen manoeuvreren?
Misschien dacht die "niemand die me wil helpen, zucht, dan stel ik me maar hier". Had je de man geholpen dan had je misschien iets meer plaats voor jouw deur én kans op een leuke babbel en wie weet nog een wijntje...

Wat had je gewild? Dat de man doorreed? Dat was misschien niet meer veilig, weet jij of hij op de andere campeerplek geweest was?
Wat had je zelf gedaan in die situatie? Had je ook geprobeerd om er tussen te kruipen?

Verwacht niet dat een ander gaat doen wat je zelf ook niet zou doen en omgekeerd.
Ik bedoel maar: je straalt jouw eigen kijk naar de dingen ook af op anderen.
Gr, Evelynne
PS: Mr.BenZzz = Mercedes-Benz L608D °1983
PPS: BenZzz = Bed en Zicht; de Zzz = aanduiding van slapen in een stripverhaal
Gebruikersavatar
the kapitein
Berichten: 331
Lid geworden op: di 04 aug 2015, 21:00

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door the kapitein »

Balanceer loodje van zijn voorwiel afhalen was mijn eerste gedachte ook.

Maar eigenlijk ben ik het met het bericht hierboven wel eens. Even helpen of wat aanwijzingen had het ijs gebroken en de situatie kunnen veranderen.

Valt me toch al op dat camperaars meestal lekker binnen blijven zitten kijken.
Terwijl op een camping mensen vaak even meehelpen een caravan te plaatsen.

Marco.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door de Jonckheer »

Behulpzaam? Van dat woord hebben de meeste nog nooit gehoord. Ik moet wel eens achteruit inparkeren met de 17,5 meter en dat lukt uiteraard altijd maar er wordt alleen maar gekeken, niemand die ooit aanwijzingen geeft behalve 1 keer en dat bleek een ex vrachtwagen chauffeur te zijn. Maar al die camperaars? Nou nee dus.
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door camilo »

Lijm in zijn sloten spuiten, een dameshak onder zijn band? Dat doe je natuurlijk stiekum, hé...... Beetje disproportionele suggesties! Clint Eastwood vraagt zich in een van zijn Dirty Harry films of het okee is "to shoot your neighbour because his dog pisses on your lawn". Daar willen we toch niet naar toe, hoezeer je je ook kunt ergeren aan je medemens (en zijn hond). Iedereen is al bij zijn geboorte anderen tot "overlast" en dat zal bij het verwisselen van het tijdige in het eeuwige niet anders zijn, dus laten we ons tussentijds maar even gedragen en inhouden.
Plaats reactie