Automatten frustratie

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Automatten frustratie



Bericht door hurktoilet »

Terugkerende frustratie na weer een mooie trip: waarom zijn automatten toch altijd gemaakt van materiaal waar alle stof, dennenaalden en andere zooi onvermijdelijk zo vast aan blijft kleven dat je het er zelfs met een krachtige stofzuiger nauwelijks afkrijgt?
Heeft iemand hier een oplossing voor, afgezien van rubberen matten?
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
c.dekker
Berichten: 396
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 11:33

Re: Automatten frustratie



Bericht door c.dekker »

Oplossing , maak zelf een complete vloermat van goedkope vloerbedekking , maak eerst een mal van karton in u camper over de hele breedte en haal deze er weer uit leg het op een stuk vloerbedekking b.v zwart /grijs snij hem uit een klaar ben je .

PS , zelf ook gedaan bevalt al 7 jaar .
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 429
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Automatten frustratie



Bericht door FJM »

Klopt. Automatten zjn een ramp.
Om ze goed schoon te krijgen gebruiken we altijd de zolen van onze rubberschoenen. Schuif met je schoenen over de mat en het vuil “rolt” mee. Daarna het “rolletje vuil” opzuigen. Werkt verbluffend!
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Automatten frustratie



Bericht door gjvonk »

Wij hebben ook gekozen voor een oplossing als c.dekker voorstelt: voor € 25 per strekkende meter verkoopt Kwantum een gemakkelijk te verwerken verwerken vloerbedekking zonder rug (4 meter breed en verkrijgbaar in grijs en antraciet kleur). In de cabine hebben we op een paar strategische plekken op de vloer de ruwe kant van klittenband geplakt: dat grijpt de vloerbedekking voldoende vast!

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
CeesBijl
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 15 jun 2016, 21:50

Re: Automatten frustratie



Bericht door CeesBijl »

Wij hadden ook veel last, zeker van de witte hondenharen. Maar hebben dat in het cabinegedeelte opgelost met een mooie rubbermat voor een Ducato .
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Automatten frustratie



Bericht door rijschoollucassen »

Restanten van de hond van mijn dochter waren prima te verwijderen met een paar stroken ducttape...

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Automatten frustratie



Bericht door roma »

Ik hoop dat ie een goed leven heeft gehad. Maar het doet pijn. Sterkte.
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Automatten frustratie



Bericht door camilo »

Ducttape (ducktape voor sommigen...) werkt heel goed dankzij de enorme kleefkracht. Ik trek zoveel van de rol dat ik de tape met de kleefzijde naar buiten weer om de rol kan doen. En dan rollen maar. Gewoon het idee van een kledingroller, maar dan in de turboversie. Of kleine plekjes even deppen met een stukje tape. Oeps, Jaap was me net voor met deze tip.
Johan v V
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 17:05
Locatie: Amersfoort

Re: Automatten frustratie



Bericht door Johan v V »

roma schreef:
za 31 aug 2019, 21:01
Ik hoop dat ie een goed leven heeft gehad. Maar het doet pijn. Sterkte.
:lol3: :lol3: :lol3:
Gebruikersavatar
the kapitein
Berichten: 331
Lid geworden op: di 04 aug 2015, 21:00

Re: Automatten frustratie



Bericht door the kapitein »

gjvonk schreef:Wij hebben ook gekozen voor een oplossing als c.dekker voorstelt: voor € 25 per strekkende meter verkoopt Kwantum een gemakkelijk te verwerken verwerken vloerbedekking zonder rug (4 meter breed en verkrijgbaar in grijs en antraciet kleur). In de cabine hebben we op een paar strategische plekken op de vloer de ruwe kant van klittenband geplakt: dat grijpt de vloerbedekking voldoende vast!

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Even voor mijn idee.

Gaan de randen van de vloerbedekking dan niet afraffelen? Want bij automatten zit daar een rand omheen.

Marco.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Automatten frustratie



Bericht door gjvonk »

Nee, dat spul is makkelijk met een haak mes te snijden, licht in gewicht en behoorlijk vlek bestendig. Het heeft geen rug die gaat plakken of verpulvert. Steek je licht eens op bij een Kwantum winkel; voor de prijs hoef je het niet te laten. Ik heb in onze Pössl Roadcruiser een heel stuk op maat gesneden wat voor, tussen en achter de cabine stoelen en onder de tafel van de dinette ligt. Verder heb ik een tweed stuk in het gangpad naast de schuifdeur en de keuken liggen. Dat loopt door tot waar de douche begint. Op die manier bescherm ik ook de originele vloer van de buscamper. Ook na 5 jaar intensief gebruik inclusief Mechelse herder en veel strand vakanties ziet de originele campervloer er dankzij de vloerbedekking nog heel netjes uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Plaats reactie