Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door hathi »

rcraats schreef:
wo 28 aug 2019, 15:15
Ik heb vandaag een ELM327 bluetooth reader in de OBD2 connector van de Ducato gestopt. Ik hoef nu bij een waarschuwing van het motormanagement niet meer naar een garage voor het uitlezen van de eventuele storing. Dit vergemakkelijkt het overleg met mijn onderhoudsmonteur.
Ja ,goed idee natuurlijk maar ik rijd er al 8 jaar mee rond,maar hij wil geen storing detecteren,gewoon omdat die er(nog) niet is! En dat is nog beter :lol3:
Hans
Gebruikersavatar
Koentje63
Berichten: 76
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 19:41
Locatie: Hoevelaken
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Koentje63 »

enige motormanagment wat ik heb is...

mijn rechter voet :lol3:
Gebruikersavatar
Satzat
Berichten: 1898
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 20:53
Locatie: Gemeente Loon op Zand
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Satzat »

Peter LMC schreef:
do 29 aug 2019, 8:50
Zit de omvormer in deze stand gemonteerd :?:
Met de onderkant op de vloer of zo. :?:

Er zitten maar dunne draadjes aan trouwens.
Op de foto lijkt het dat de omvormer op de vloer staat, maar hij zit ongeveer 5 cm van de vloer. Veel meer ruimte is er niet en ik wil niet dat de omvormer boven het bankje uitkomt. De voedingskabel is hergebruikt van de vorige omvormer. Dat was een vaste kabel aan de omvormer die ik er af heb geknipt. Kabel is ongeveer 50cm lang. We zullen zien hoe deze Victron het gaat doen. Eerlijk gezegd verwacht ik nu geen problemen meer. Mocht ook deze Victron spontaan uitvallen, kunnen we altijd nog de kabels vervangen.

Update:
Vandaag nog eens nagemeten, de afstand onderkant omvormer naar de vloer is zelfs nog meer dan ik dacht 12cm. De omvormer kan genoeg ventileren. De oude omvormer was veel kleiner en had nog meer ruimte. Bovendien zaten er twee 28x28mm latjes achter waarop deze was geschroefd zodat ook deze omvormer kon ventileren. Wanneer de Mastervolt dan spontaan uitviel, was hij nooit warm. Dat ding is van begin af aan niet goed geweest. Heb veel vertrouwen in deze nieuwe Victron.
Laatst gewijzigd door Satzat op zo 01 sep 2019, 13:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Mario & Anita
Onze reisverslagen op: Maranita.nl

Wij waren met de camper in: België - Denemarken - Duitsland - Engeland - Frankrijk - Italië - Luxemburg - Marokko - Nederland - Noorwegen - Oostenrijk - Polen - Republiek San Marino - Schotland - Slowakije - Spanje - Tsjechië - Zweden

PA3BAI is definitief QRT
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2336
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rbisdom »

Vandaag de gereedschappen en materialen opgeruimd uit de camper, nadat gisteren de zonnepanelen, de regelaar en de BMV zijn aangesloten: we hebben stroom!
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
PDJ

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PDJ »

Diverse klusje gedaan zoals de stallingswielen eraf gehaald en de gewone wielen er onder gedaan, vertrek klaar maken zegmaar.

Nog 1 weekje werken en dan gaan we (eindelijk :wink: )
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2431
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door pepon »

De firmware en kaarten geüpdatet van de ouwe Pioneer AVIC F910BT.
Is weer fris en up to date.
En dat voor nog geen 25 Euro.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
KenJo
Berichten: 24
Lid geworden op: za 10 aug 2019, 19:28
Locatie: Alkmaar

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door KenJo »

Vandaag aan de gang geweest met de badkamer: Thetford freshup set gekocht en dus neen nieuwe vuilwatertank en een nieuwe wc bril :thumbup:

Daarna het grotere werk: de bodem uit de badkamer gesloopt. Bij een van de afvoerputjes was het kunststof gescheurd en toen ik ging kijken hoe de bak vast zat kwam ik er achter dat ze hem op een houten plaat hadden gezet. Dus hop: bak eruit.

Komende dagen de afvoerputjes afsluiten en dan een plaat hout eroverheen om de gaten dicht te krijgen, dan bekisting maken voor de verwarming en dan gaat er een mooi zeiltje op de vloer. Douchen deden we toch al niet in de camper en dat vergeelde plastic was al langer een doorn in het oog.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Fiat Ducato 244 motor 2.3jtd met chiptune bj 2002 Knaus Sun Traveller 650 opbouw
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2149
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jaap van duijn »

@allen,

Ik ben aan het zoeken naar Voor en Achter spatlappen voor onze Weinsberg camper van net 3 maanden oud, zie geregeld iemand rijden, maar juist op camper plaatsen kijk ik en net niemand die ze heeft, of 't zijn originele Hymer of Concorde, je ziet die zitten er af fabriek.
Wij wilden deze ook af fabriek, maar "konden niet geleverd worden"
Op internet zoveel verschillende en staan er zelfs bij met "niet voor campers" .
Wie weet raad en ja natuurlijk moet het geld kosten, en ehe geen goud.

hoor ik graag groeten Jaap van Duijn.
myway
Berichten: 15527
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door myway »

Ik neem aan dat je die bij een dealer hebt gekocht?
Dan zou die toch moeten weten wat daar onder kan.
Gebruikersavatar
nico4sen
Berichten: 92
Lid geworden op: za 18 aug 2018, 21:07

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door nico4sen »

De roze stuurdraad van onze Fiamma dakventilator vervangen door een oranje draad. De roze had een draadbreuk, waardoor de ventilator er af en toe mee ophield (bij voorkeur als hij echt gewenst was). Een oranje draad omdat ik geen roze had liggen.

Verstuurd vanaf mijn TA-1021 met Tapatalk

Gebruikersavatar
KenJo
Berichten: 24
Lid geworden op: za 10 aug 2019, 19:28
Locatie: Alkmaar

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door KenJo »

Vandaag de vloerplaat gelegd en begonnen met de koof voor de verwarming. Helaas was door een fout bij het aftekenen en dus zagen het hout op dus ik kon hem niet afmaken. :bang: Van de week waarschijnlijk helaas geen tijd meer

Afbeelding
Afbeelding
Fiat Ducato 244 motor 2.3jtd met chiptune bj 2002 Knaus Sun Traveller 650 opbouw
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2149
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jaap van duijn »

@myway,

Ja bij de dealer gekocht, maar is geen Fiat dealer, gaat over een camper immers. Zie tot nu toe geen caravan / camper dealer aan "auto's sleutelen".
En natuurlijk wil die leveren, gaat naar Fiat dealer, koopt die dingen met misschien korting en verkoopt ze mij met 20% er boven op.
Reken ik goed dan is dat de hoofd prijs.
Ik dacht dat waarschijnlijk mede forummers dezelfde gedachten hebben gehad en de zoek weg achter de rug hadden.
Waar mee ik mijn voordeel kon doen.
Helaas dus we zoeken verder - Jaap van Duijn.
myway
Berichten: 15527
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door myway »

Ik kan je niet helemaal volgen
Het is een onderdeel van Fiat???
Dan ga je naar een Fiat dealer.
Is het een onderdeel van de camper???
Dan ga je naar de camper dealer.
Toch???
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2149
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jaap van duijn »

@mayway,

Mijnheer U heeft het helemaal juist.
Alleen kost mij dat 328.=€ krijg dan wel een Fiat logo, op de voor flappen. Voor achter weten ze niets wegens camper opbouw.

Maar vergeet het maar en excuus voor U lastig vallen, ik denk dat ik als nieuweling op het forum verkeerde vragen stel, jammer het ga U goed.

Jaap van Duijn.
Plaats reactie