Beveiligen: met alarm of GPS-tracker?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Evelynne
Berichten: 237
Lid geworden op: do 15 aug 2019, 19:27

Re: Beveiligen: met alarm of GPS-tracker?



Bericht door Evelynne »

@ VanDeStouwe: Is de app ok? Gebruiksvriendelijk? Gebruik je de historiek-functie?
Ik ben nieuwsgierig naar wat het gaat geven.

Ter info (voor de Belgen): ik kon door een upgrade van mijn abonnement bij Telenet (Wigo 4Gb naar Wigo 6Gb) "gratis" een tweede simkaart krijgen, deze verbruikt dus (net als mijn 1e) data uit mijn 6Gb-pot. De upgrade kost 1€ per maand. Ik denk dat prepaid duurder is en ik wil geen data-roaming problemen hebben, zeker niet mocht het te laat zijn.
Soit, zekerheid voor alles, dus een abonnement-sim ipv prepaid-sim.
Gr, Evelynne
PS: Mr.BenZzz = Mercedes-Benz L608D °1983
PPS: BenZzz = Bed en Zicht; de Zzz = aanduiding van slapen in een stripverhaal
AadenAnke
Berichten: 13241
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Beveiligen: met alarm of GPS-tracker?



Bericht door AadenAnke »

Je kan het stelen van je camper redelijk moeilijk maken. Maar als iemand hem wil hebben ben je hem kwijt! Er ff snel in om wat van waarde te pakken hou je nooit tegen een steen door de ruit graaien en weg hooguit 10seconden. Maar ik hoop dat je al die grendels en zo er niet opzet als je binnen bent. Als er brand uitbreekt of iets anders dat je er snel uit moet kan dat lastig zijn! Zeker als iemand van buiten dat moet doen omdat jezelf dit niet meer kan. Goed verzekeren niets voor het graaien laten liggen en hopen dat de keus op een ander valt. Jouw dure TT is voor een junk misschien net 1 shot waard. Maar haal hem voor aankomst van het dashboard af en leg hem uit het zicht!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Andorus
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 14 mar 2007, 19:20
Locatie: Amsterdam

Re: Beveiligen: met alarm of GPS-tracker?



Bericht door Andorus »

Als je zo bang bent voor diefstal mag je ook wel tralies voor de ramen maken een gasbrander erop en ze smelten zo weg bij de juwelier bij ons op de hoek hebben ze zo zijn hele vitrine leeggehaald ik moet er niet aan denken met al die toeters en bellen zo op pad te gaan ik heb alleen mijn deurslot en bearlock ga al 20 jaar op pad sta heel veel vrij en heb nog nooit iets meegemaakt en ben ook nooit bang.stond een keer in Frankrijk langs de tolweg met nog andere camperaars te overnachten en schuilen voor een mistral die het rijden onmogelijk maakte de volgende ochtend was er bij 5 campers met elektronische sloten ingebroken ze hadden niets gemerkt en de simpele sloten hadden ze ongemoeit gelaten.
fred flair
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6299
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Beveiligen: met alarm of GPS-tracker?



Bericht door Bas vd laar »

Deze camper is niet echt diefstalgevoelig, zoals Isoplus ook al opmerkte.
Je hebt al een berg sloten en grendels, een GPS tracker erbij is goed genoeg.
Gebruikersavatar
Evelynne
Berichten: 237
Lid geworden op: do 15 aug 2019, 19:27

Re: Beveiligen: met alarm of GPS-tracker?



Bericht door Evelynne »

Voor alle duidelijkheid: ik heb dat er niet op geplaatst hé, ik heb dat allemaal geërfd ;-)
Ok, dan denk ik dat het wel genoeg zal zijn :-)
PS: Mr.BenZzz = Mercedes-Benz L608D °1983
PPS: BenZzz = Bed en Zicht; de Zzz = aanduiding van slapen in een stripverhaal
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6299
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Beveiligen: met alarm of GPS-tracker?



Bericht door Bas vd laar »

weet ik :wink:
trabbart
Berichten: 128
Lid geworden op: za 22 sep 2018, 15:51

Re: Beveiligen: met alarm of GPS-tracker?



Bericht door trabbart »

zwerf-busje schreef:
vr 30 aug 2019, 12:34

Qua GPS tracker heb ik deze:
https://www.gps-partner.nl/gps-tracker-globaltrace-g260
hallo, is het nodig om antennes te plaatsen of werkt de verbinding ook gewoon met dit bakje ?
ik denk er toch ook aan om een tracker te plaatsen, en een startonderbreker zeker,
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 877
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Beveiligen: met alarm of GPS-tracker?



Bericht door zwerf-busje »

Er zit een telefoon antenne en een GPS antenne bij aan met ongeveer anderhalve meter snoer.
En die moeten zo geplaatst worden dat ze verbinding kunnen maken.
Ik heb aardig wat uitgeprobeerd om de juiste positie te vinden: onopvallend, maar toch niet afgeschermd.
Groet Ruud
Gebruikersavatar
Evelynne
Berichten: 237
Lid geworden op: do 15 aug 2019, 19:27

Re: Beveiligen: met alarm of GPS-tracker?



Bericht door Evelynne »

trabbart schreef:
wo 11 sep 2019, 13:33
hallo, is het nodig om antennes te plaatsen of werkt de verbinding ook gewoon met dit bakje ?
ik denk er toch ook aan om een tracker te plaatsen, en een startonderbreker zeker,
Ik heb de link van zwerf-busje gevolgd en het nieuw model gekocht.
Vorige week heb Ik mijn tracker ontvangen, het bakje meet 3 bij 4cm en heeft geen antennes, enkel een kabelboom waarvan je de helft mag afknippen, de overige twee dienen om aan te sluiten aan de batterij. De halve A4 uitleg was totaal niet toereikend en verwees naar een app waarin alle informatie in het Chinees staat. Ik lees noch spreek Mandarijn of Kantonees. Ik had me zo voorgenomen geen Chinese .... te kopen, aan de telefoon werd bevestigd dat het geen Made in C... was, niet dus.
Het online volgen via app of site werkte voor geen meter. Een sms of oproep gaf soms een antwoord.
Na 10 dagen gesukkel en heen en weer mailen met de verkoper werkt mijn tracker sinds gisterennamiddag.
Iemand op de technische dienst heeft de tracker vanop afstand geprogrammeerd, let wel: in de tracker zit een simkaart van Telenet, net zoals je in een smartphone steekt met abonnement (ook data).
Ik wou een tracker met historiek, dit leek me leuk om de reisweg achteraf te kunnen bekijken.
Momenteel reageert de tracker niet op sms-berichten, wel op oproepen en ik kan de tracker volgen in een app.
Hou er dus rekening mee dat je wat heen en weer moet bellen en mailen eer het werkt.
De tracker draagt geen ce-sticker en in de verpakking zit geen garantiebewijs of iets dergelijks.
Ik hoop dat de tracker goed blijft werken, en dat ik respons krijg op mijn vragen ivm sms-berichten en paswoord, we zien wel en anders gaat die retour.
Gr, Evelynne
PS: Mr.BenZzz = Mercedes-Benz L608D °1983
PPS: BenZzz = Bed en Zicht; de Zzz = aanduiding van slapen in een stripverhaal
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Beveiligen: met alarm of GPS-tracker?



Bericht door veetee »

@Evelynne, ik zou ‘m gelijk al terug gestuurd hebben, hij voldoet niet aan de dingen die men beloofd heeft, en duur genoeg. Maar ‘t kan wel hoor, met made in China, ik heb 8 jaar zoiets in gebruik gehad (nu mee verkocht met de vorige auto), kostte de helft, goede handleiding erbij, app op de telefoon, en alle functies werkten naar behoren.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8657
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Beveiligen: met alarm of GPS-tracker?



Bericht door seth_space »

Als je dan iets wilt uitproberen neem dan zo iets.
https://nl.aliexpress.com/item/33019685349.html ( let op alleen mbv GSM masten)
of met GSM en GPS chip:
https://nl.aliexpress.com/item/1257279802.html

Daar kun je geen bult aan vallen.

Als het bevalt en je wilt meer dan kun je nog altijd een hoop geld uitgeven.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6299
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Beveiligen: met alarm of GPS-tracker?



Bericht door Bas vd laar »

Kennis van me heeft van de week ook die tracker gekocht, alleen op 12 volt aangesloten en werkt prima.
Reviews zijn ook goed.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Beveiligen: met alarm of GPS-tracker?



Bericht door gsm »

Ik heb de TK104 gekocht, niet echt goedkoop maar werkt perfect en er zit een relais bij waarmee je op afstand iets schakelen bv de dieselpomp.
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... vice+TK104
Ik heb er een simkaartje van Simyo er in wat ook in het buitenland goed werkt.
Kastje en antenne zitten beiden in aparte ruimtes weg gewerkt
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8657
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Beveiligen: met alarm of GPS-tracker?



Bericht door seth_space »

Voor degenen die tevens een sim kaart nodig hebben is dit wel een interessante optie:
https://www.prepaidsimkaarten.nl/data-s ... rs-tracker
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie