Binnenkader Seitz raam lijmen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 230
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:46
Locatie: Geldrop

Binnenkader Seitz raam lijmen



Bericht door Eric »

Beste Mensen,

In het binnekader van het zijraam boven de zitbank, waar de verduistering en muggen Rollo inzit, zit een scheur. Natuurlijk hing er geen briefje bij hoe dat er in is gekomen maar ik vermoed dat er flink tegen aan gehangen is.

De scheur is ongeveer 10 cm lang en deze wil ik gaan lijmen maar met welke lijm? Ikzelf zit te denken aan secondelijm maar is deze daar wel geschikt voor. De scheur is, als je hem op elkaar duwt, " bijna" weer onzichtbaar.

Graag jullie mening hierover.

Alvast bedankt, Eric
Bijlagen
2.jpg
2.jpg (92.23 KiB) 457 keer bekeken
1.jpg
1.jpg (84.53 KiB) 457 keer bekeken
Eura Mobil Terrestra T 700 EB 3.0 JTD
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51263
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Binnenkader Seitz raam lijmen



Bericht door Kroppie »

om iets goed te lijmen, moet je eerst weten welk materiaal je moet lijmen, dan de goede lijm erbij en de klus is al voor het grootste deel klaar.
nu weten we nog helemaal niets, alleen dat het een binnenkader van seitz is, misschien weet iemand wat voor materiaal het is, dat is belangrijk.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Binnenkader Seitz raam lijmen



Bericht door Hoofdnoorman »

Het is een soort PU.

Ik heb een brandgat er in gehad. Niet zelf, was toen ik hem kocht. Heeft een asbak vlak onder gestaan.

Eindelijk na er 9 jaar tegenaan te hebben gekeken even het frame er af gehaald en meteen alles schoongemaakt.
Gerepareerd met 2 componentenlijm. Gat opgevuld en, na droging, geschuurd en weer gespoten.

Al met al, was het schoonmaken meer werk dan de reparatie. Ik had het geluk de juiste kleur voorhanden te hebben. Action, 2,99 de bus.

In jouw geval kan deze dus gelijmd worden. Je hebt geluk. Aan de achterkant is voldoende ruimte om daar wellicht nog even een extra aluminium stripje in te lijmen. 10 x 1,5

Pak het frame er maar even uit en kom maar even langs. Help ik je even. Lijm en lak heb ik nog aangebroken liggen.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 230
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:46
Locatie: Geldrop

Re: Binnenkader Seitz raam lijmen



Bericht door Eric »

Ja Jos daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb het kader dan ook al gedemonteerd in de hoop aan de binnenzijde iets van een verwijzing te vinden naar wat voor materiaal het is. Tervergeefs niets te vinden.

Zoals Rudy al zei lijkt het inderdaad een soort van pu.

Rudy, dankjewel voor je aanbod maar deventer is niet echt naast de deur,voor ons. Mag ik je wel vragen welke 2 componenten lijm je gebruikt hebt?

Mvg Eric
Eura Mobil Terrestra T 700 EB 3.0 JTD
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Binnenkader Seitz raam lijmen



Bericht door reinolt »

Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Binnenkader Seitz raam lijmen



Bericht door Hoofdnoorman »

Afbeelding

Niet mijn favoriete merk, maar deze lijm is uitstekend.
Meteen aan de achterkant van het kader kun je een stripje aluminium inlijmen ter versteviging. De kans als er dan weer iemand op gaat steunen o.i.d is dan kleiner dat het weer gaat breken.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 230
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:46
Locatie: Geldrop

Re: Binnenkader Seitz raam lijmen



Bericht door Eric »

Dankjewel Reinolt en Rudy, ik ga erna op zoek.

En bedankt voor de tip van het plaatje Rudy, kijken of er inderdaad plaats voor is.

mvg Eric.
Eura Mobil Terrestra T 700 EB 3.0 JTD
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Binnenkader Seitz raam lijmen



Bericht door joske501 »

Beste,

Na demontage de scheur aan de achterzijde uithollen met een dremel met bolkopfreesje en daar de lijm in aanbrengen.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13415
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Binnenkader Seitz raam lijmen



Bericht door hathi »

Klopt Eric,maar Asten is niet zo ver :?:al gebruik ik een ander (goedkoper) merk
Hans
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 230
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:46
Locatie: Geldrop

Re: Binnenkader Seitz raam lijmen



Bericht door Eric »

Goedenavond Hans,

Dankjewel voor je aanbod, Asten is inderdaad veel dichterbij. Als het goed is wordt morgen de lijm bezorgt op mijn werk.

Mocht het mij alsnog niet lukken kom ik graag op je aanbod terug.

Mvg Eric
Eura Mobil Terrestra T 700 EB 3.0 JTD
Plaats reactie