Ombouwproject Movano L2H2 (2012)
Ombouwproject Movano L2H2 (2012)
De bedoeling is dat je de holle ruimte vult. Dan kan het ook niet zakken.
En anders, dubbelzijdig plakband? Tapijtband..
En anders, dubbelzijdig plakband? Tapijtband..
Re: Ombouwproject Movano L2H2 (2012)
Ik ben zelf ook bezig met ombouwen.
als eerste laag heb ik overal 2cm Armaflex geplakt, vervolgens daar weer een laagje schapenwol tegen. Dat blijft uitstekend zitten omdat het redelijk klemt tussen de armaflex en wand. Ik kan mij niet voorstellen dat het naar beneden zakt.
groet Roelof
als eerste laag heb ik overal 2cm Armaflex geplakt, vervolgens daar weer een laagje schapenwol tegen. Dat blijft uitstekend zitten omdat het redelijk klemt tussen de armaflex en wand. Ik kan mij niet voorstellen dat het naar beneden zakt.
groet Roelof
Bouwverslag via Instagram:
https://instagram.com/vanbnaarc?r=nametag
https://instagram.com/vanbnaarc?r=nametag
Re: Ombouwproject Movano L2H2 (2012)
Even een vraagje. Mijn bus heeft nu een bedrijfswagen kenteken en ik ga straks omkeuren.
De bus wordt dan een personenauto en krijgt een ander kenteken.
Nu is de bus geschorst maar moet ik hem straks opnieuw schorsen omdat hij een ander kenteken krijgt?
Of wordt de huidige schorsing mee overgenomen?
De bus wordt dan een personenauto en krijgt een ander kenteken.
Nu is de bus geschorst maar moet ik hem straks opnieuw schorsen omdat hij een ander kenteken krijgt?
Of wordt de huidige schorsing mee overgenomen?
Re: Ombouwproject Movano L2H2 (2012)
In mijn Master L2H3 ben ik begonnen met het isoleren met schapenwol.
Dit na goede ervaring in de Trafic L2H2 die ik hiervoor had. Na 5 jaar nog geen probleem gehad met het verzakken ondanks dat het los achter de aftimmering zat.
Eén vlak in de Master heb ik inmiddels gevuld met schapenwol en ik begrijp je zorg met het wol. Er zit nogal wat verschil in de 'stijfheid' van de wol. Ik had nog een stuk over van de Trafic en een nieuwe rol gehaald. Het verschil is dat de eerste rol inderdaad voldeed aan de beschrijving glaswol, de nieuwe rol is daarentegen ook erg los van structuur. Ik heb met een combinatie van de twee rollen in de grote velden een soort sandwich gemaakt. Losse rol tegen de carrosserie en de stijvere tegen de betimmering.
Het hele veld heb ik gevuld met iets meer dan de eigen dikte waarbij ik ook het verloop in wanddikte van 12cm onderin tot 6 cm bovenin trapsgewijs heb uitgevuld : woldikte gebruikt van 14 tot 8 cm. Te stijf is ook niet goed voor de werking.
Per carrosserie-vak heb ik steeds de wol opgesloten met een zeer-open dampopen folie die ik achterste voren heb aangebracht. Bij het afwerken met de betimmering heb ik dan ook geen omkijken meer naar de isolatie.
Voor het aanbrengen van de isolatie heb ik overigens ook stukken anti-dreunplaat aangebracht per veld.
In het dak komt ook schapenwol en daar is de constructie naar verwachting zo'n 6 cm dik.
Ik had wat foto's gemaakt maar kan ze even niet vinden. Zodra gevonden zal ik ze plaatsen.
Kortom ik zou me geen echte zorg maken over het zakken als het een beetje knap in de vakken zit.
Dit na goede ervaring in de Trafic L2H2 die ik hiervoor had. Na 5 jaar nog geen probleem gehad met het verzakken ondanks dat het los achter de aftimmering zat.
Eén vlak in de Master heb ik inmiddels gevuld met schapenwol en ik begrijp je zorg met het wol. Er zit nogal wat verschil in de 'stijfheid' van de wol. Ik had nog een stuk over van de Trafic en een nieuwe rol gehaald. Het verschil is dat de eerste rol inderdaad voldeed aan de beschrijving glaswol, de nieuwe rol is daarentegen ook erg los van structuur. Ik heb met een combinatie van de twee rollen in de grote velden een soort sandwich gemaakt. Losse rol tegen de carrosserie en de stijvere tegen de betimmering.
Het hele veld heb ik gevuld met iets meer dan de eigen dikte waarbij ik ook het verloop in wanddikte van 12cm onderin tot 6 cm bovenin trapsgewijs heb uitgevuld : woldikte gebruikt van 14 tot 8 cm. Te stijf is ook niet goed voor de werking.
Per carrosserie-vak heb ik steeds de wol opgesloten met een zeer-open dampopen folie die ik achterste voren heb aangebracht. Bij het afwerken met de betimmering heb ik dan ook geen omkijken meer naar de isolatie.
Voor het aanbrengen van de isolatie heb ik overigens ook stukken anti-dreunplaat aangebracht per veld.
In het dak komt ook schapenwol en daar is de constructie naar verwachting zo'n 6 cm dik.
Ik had wat foto's gemaakt maar kan ze even niet vinden. Zodra gevonden zal ik ze plaatsen.
Kortom ik zou me geen echte zorg maken over het zakken als het een beetje knap in de vakken zit.
Groet, Ge
Re: Ombouwproject Movano L2H2 (2012)
Ik was net weer even bouwmaterialen aan het inslaan. ben nu toe aan de elektronica.
Ik heb een euro 5 camper en er werd mij vertelt dat ik waarschijnlijk daarom geen normale citrix kan plaatsen.
Kwam op een veel duurder modelletje uit ergens tussen de 400 en 500.
Kan dit kloppen? Ik zie in alle schema's een citrix.
Wat doet zo'n citrix nou precies?
Als ik rij en de start accu zit vol dan laad hij daarna de huishoudaccu?
Ik sta stil de zonnepanelen laden de huishoudaccu en dan ook de startaccu?
De acculader laad aan de paal de huishoudaccu en tegelijk ook de startaccu? Of monteer ik vlak bij de startaccu een stopcontact met daaraan een aparte druppellader. Zodat in de stalling (aan de stroom) beide accu's geladen/onderhouden worden? (huishoudaccu door de acculader en startaccu door de druppellader?)
Is het een idee om als ik op zo'n dure kast uitkom ik een zware schakelaar tussen de start en huishoudaccu zet.
Tijdens het rijden schakelaar 'aan" en beide accu's worden geladen door de dynamo.
Bij stilstand schakelaar "uit" en de start accu kan nooit leeg getrokken worden.
Of denk ik helemaal verkeerd?
Ik heb een euro 5 camper en er werd mij vertelt dat ik waarschijnlijk daarom geen normale citrix kan plaatsen.
Kwam op een veel duurder modelletje uit ergens tussen de 400 en 500.
Kan dit kloppen? Ik zie in alle schema's een citrix.
Wat doet zo'n citrix nou precies?
Als ik rij en de start accu zit vol dan laad hij daarna de huishoudaccu?
Ik sta stil de zonnepanelen laden de huishoudaccu en dan ook de startaccu?
De acculader laad aan de paal de huishoudaccu en tegelijk ook de startaccu? Of monteer ik vlak bij de startaccu een stopcontact met daaraan een aparte druppellader. Zodat in de stalling (aan de stroom) beide accu's geladen/onderhouden worden? (huishoudaccu door de acculader en startaccu door de druppellader?)
Is het een idee om als ik op zo'n dure kast uitkom ik een zware schakelaar tussen de start en huishoudaccu zet.
Tijdens het rijden schakelaar 'aan" en beide accu's worden geladen door de dynamo.
Bij stilstand schakelaar "uit" en de start accu kan nooit leeg getrokken worden.
Of denk ik helemaal verkeerd?
Re: Ombouwproject Movano L2H2 (2012)
Ik zal vanavond even tijd vrijmaken om alle antwoorden door te lezen!
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: wo 11 sep 2019, 15:52
Re: Ombouwproject Movano L2H2 (2012)
Hele andere vraag, kom je weg met de H2, of timmer je het plafond niet af? Lijkt me wat te laag of zie ik dat verkeerd? Ik zoek ook een bus en zie een mooie L3H2 staan maar hoorde 185 binnenmaat en dan word het m.i. wel krap. Succes met alles ik blijf je graag volgen maar kan je als beginner nog niet erg helpen. Grt Mike
Re: Ombouwproject Movano L2H2 (2012)
Ik timmer het plafond niet af. Tussen de spanten X-treme en dan heel het plafond beplakken met vilt.
Inderdaad is de camper voor sommige mensen te laag. Maar voor ons gaan de camper vakanties naar de zon en leven we buiten.
In zo'n bus gaan zitten/leven is niet echt ons ding.
Inderdaad is de camper voor sommige mensen te laag. Maar voor ons gaan de camper vakanties naar de zon en leven we buiten.
In zo'n bus gaan zitten/leven is niet echt ons ding.
Re: Ombouwproject Movano L2H2 (2012)
Even wat foto's.
We gaan gestaag door. wanden gevuld met 8cm dik schapenwol. Vloer en dak met extreem.
Daarna alles beplakt met dik vilt
We gaan gestaag door. wanden gevuld met 8cm dik schapenwol. Vloer en dak met extreem.
Daarna alles beplakt met dik vilt
- Bijlagen
-
- foto 3 camper.png (795.04 KiB) 883 keer bekeken
-
- foto 2 camper.png (785.72 KiB) 883 keer bekeken
-
- foto 1 camper.png (1.04 MiB) 883 keer bekeken
Re: Ombouwproject Movano L2H2 (2012)
Nog een paar
- Bijlagen
-
- foto 5 camper.png (823.58 KiB) 882 keer bekeken
-
- foto 4 camper.png (804.27 KiB) 882 keer bekeken
Re: Ombouwproject Movano L2H2 (2012)
We zijn half weg
- Bijlagen
-
- camper 6.png (994.88 KiB) 882 keer bekeken
Re: Ombouwproject Movano L2H2 (2012)
- Camper keuring
- Kasten en lades onder het bed
- gas/water en elektronica aansluiten
- Luifel erop
- Zonnepaneel
Re: Ombouwproject Movano L2H2 (2012)
Weet iemand hier het antwoord op?tonic schreef: ↑zo 25 aug 2019, 20:58Even een vraagje. Mijn bus heeft nu een bedrijfswagen kenteken en ik ga straks omkeuren.
De bus wordt dan een personenauto en krijgt een ander kenteken.
Nu is de bus geschorst maar moet ik hem straks opnieuw schorsen omdat hij een ander kenteken krijgt?
Of wordt de huidige schorsing mee overgenomen?